הרטה הודחה מהגביע הגרמני בתום דרמה, תשיעייה לגלדבאך

הקבוצה מהבירה הפסידה בפנדלים לבראונשווייג מליגת המשנה לאחר 4:4 בתום 120 דקות. הסייחים מחצו 1:9 את אובראקרן, שלושער ושני בישולים לתוראם. מרלון ריטר כבש מהחצי, אך לא מנע מקייזרסלאטורן הדחה. שביעייה לבילפלד, חמשייה לשאלקה

(גודל טקסט)

לאחר שהעונה בגרמניה נפתחה באופן רשמי עם משחק הסופרקאפ בו גברה האלופה באיירן מינכן על ר.ב. לייפציג, היום (ראשון) נפתחו משחקי הסיבוב הראשון בגביע הגרמני. במשחק בין קייזרסלאוטרן מליגת המשנה ופרייבורג מהבונדסליגה נכבש שער מדהים מקו מחצית המגרש. שאלקה, ששבה השנה לליגה הבכירה כתשה 0:5 את ברמר בדרך לשלב הבא. בורוסיה מנשנגלדבך חגגה עם תשיעייה אימתנית על אובראקרן האומללה. שביעייה לבילפלד.

מונס דאבור נכנס כמחליף בדקה ה-64 במשחקה של הופנהיים, ואמנם לא כבש אך עלה יחד עם חבריו לשלב הבא לאחר 0:2 בחוץ על רודינגהאוזן. האורחת מהבונדסליגה התקשתה מול היריבה הנחותה והצליחה לעלות רק בתום הארכה.

שחקני בראונשווייג חוגגים
ניצחון גדול על הקבוצה מהבונדסליגה. שחקני בראונשווייג חוגגים | GettyImages, Martin Rose

בראונשווייג – הרטה ברלין 4:4 (5:6 לבראונשווייג בפנדלים)

הקבוצה מליגת המשנה כבר הדיחה לפני שנתיים את הרטה ברלין כשניצחה אותה 4:5, והערב שחזרה את ההישג, כמעט אחד לאחד. הברלינאים הוליכו 0:2 במחצית ונראה היה שהם בדרך לטיול קליל לשלב הבא, אך בדקה ה-63 בריאן ברנדט (63) וליאון לוברבאך (66) מחקו את היתרון של האורחת. המשחק נגרר להארכה שם עמנואל פראי ההולנדי קבע מהפך כבר בדקה הראשונה, אך לוקאס טרוסאר (103) ודודי לוקבאקיו הבלגי (106) החזירו תוך שלוש דקות את היתרון להרטה.

גמור? ממש לא. שתי דקות לסיום ההארכה פראי סידר בישול לבריאן הנינג, שכבש את הרביעי של בראונשווייג בדרך ל-4:4 מדהים ב-120 דקות והפסקת פנדלים. מרק קמפף החטיא את הבעיטה השביעית עבור הרטה, בעוד הנינג כבש ושלח את בראונשווייג לשלב הבא בתום דרמה גדולה.

אובראקרן – בורוסיה מנשנגלדבאך 9:1

הקבוצה מהבונדסליגה חגגה על חשבון המארחת החובבנית עם שישייה עד המחצית, כאשר שתי דקות במחצית השנייה לארס שטינדל הוסיף את השביעי והוסיף שלושה בישולים במהלך המשחק. מרכוס תוראם עם שלושער ועוד שני בישולים עבור האורחת – שטיילה לשלב הבא. פלוריאן נויהאוס חתם תשיעייה אימתנית לזכות גלדבאך, ואובראקרן הצנועה תחזור להתמודד מול קבוצות בסדר הגודל שלה.

שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך לארס שטינדל
חגיגה של גלדבאך. שטינדל | אימג'בנק GettyImages, Frederic Scheidemann

ברמר – שאלקה 5:0

הרויאל בלוז ששבו לבונדסליגה לאחר שנה אחת בלבד הראו עליונות ברורה על ברמר מהליגות הנמוכות. רודריגו סלסאר פתח את מסכת הכיבושים לזכות שאלקה (3), שתי דקות לאחר מכן פולטר החטיא פנדל, אך האורחת כבשה עוד שלושה שערים עד המחצית וירדה לחדר ההלבשה ביתרון 0:4 (צמד של דומיניק דרסלר ועוד שער עצמי). מרצ'ין קמינסקי הפולני הוסיף את החמישי במחצית השנייה, ושאלקה עלתה בקלילות לשלב הבא.

שחקן ארמיניה בילפלד פביאן קלוס
גם בילפלד חגגה על קבוצה נחותה. קלוס | אימג'בנק GettyImages, Thomas F. Starke

אנגרס – ארמיניה בילפלד 7:1

עוד קבוצה מהבונדסליגה שלא התקשתה ואפילו חגגה בדרך לשלב הבא. יאני סרה (9) ופביאן קלוס (24) ניצלו שני בישולים של רובין האק בדרך ל-0:2 נינוח לבילפלד בהפסקה. קלוס וסרה הוסיפו עוד שניים במחצית השנייה (50 ו-71) כאשר מסאיה אוקוגאווה היפני (57) בראיין לאזמה (86) ורובין האק (90+1) הוסיפו. האק אגב, סיים את המשחק עם שלושה בישולים.

שחקן קייזרסלאוטרן מרלון ריטר
שער מדהים מהחצי. ריטר | אימג'בנק GettyImages, Christian Kaspar-Bartke

קייזרסלאוטרן – פרייבורג 2:1

המארחת שמקווה לחזור בקרוב לבמה המרכזית בגרמניה לאחר שהתדרדרה עד הליגה השלישית פתחה היטב מול הקבוצה מהבונדסליגה כאשר בדקה ה-32 נרשם הרגע הגדול של היום במפעל, כאשר מרלון ריטר זיהה את שוער פרייבורג מחוץ לשערו וכבש שער אדיר מקו מחצית המגרש. רולאנד שלאי ההונגרי הציל את האורחת מהדחה עם שער שוויון בדקה ה-83, כאשר בהארכה היה זה ריצו דואן היפני (111) שכבש לזכות פרייבורג ושלח אותה לסיבוב השני בגביע הגרמני.

תוצאות נוספות:

רודינגהאוזן – הופנהיים 2:0 (לאחר הארכה)
לוהנה – אוגסבורג 4:0
שוט מיינץ – האנובר 3:0
ארצגבירגה אווה – מייינץ 3:0
מנהיים – הולשטיין קיל 0:1