כבשה שחורה זו לשון המעטה: באיירן מינכן אומללה נגד מנשנגלדבאך

play
שחקן באיירן מינכן תומאס מולר מיואש | GettyImages, Alexander Hassenstein
הכבשה השחורה שלה: באיירן שוב שמטה נקודות נגד מנשנגלדבאך 02:26

זומר, שספג 20 בעיטות למסגרת, שבר את שיא ההצלות בבונדסליגה והאלופה השיגה רק 1:1. נאגלסמן: "הם החנו שני אוטובוסים. השיפוט היה מחריד"

(גודל טקסט)

הכבשה השחורה עשתה את זה שוב לבאיירן מינכן. בורוסיה מנשנגלדבאך סחטה אתמול (שבת) 1:1 בחוץ נגד אלופת גרמניה הנצחית, למרות שהבווארים בעטו לעבר השער לא פחות מ-35 פעמים, מתוכן 20 (!) למסגרת. לפני שניגש לנתונים והתגובות מהמשחק הספציפי הזה, כדאי לשים לב עד כמה גלדבאך היא היריבה שהכי מעיקה על באיירן בשנים האחרונות.

מאז תחילתה של עונת 2014/15 התקיימו בין הקבוצות 18 משחקים רשמיים: באיירן ניצחה רק בשליש מהם, שישה, בעוד ה"סייחים" יצאו עם ידם על העליונה שמונה פעמים (כולל ה-0:5 בגביע אשתקד) וארבעת המשחקים הנותרים הסתיימו בתיקו. מבין כל הקבוצות הגרמניות שפגשו את באיירן מינכן לפחות 10 פעמים בתקופה זו, מנשנגלדבאך היא היריבה שהאלופה רשמה הכי הרבה הפסדים נגדה. ובעוד שמול כל הקבוצות הגרמניות אספו הבווארים ממוצע של 2 נקודות ומעלה, נגד בורוסיה הם השיגו רק 1.22.

שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך מרכוס תוראם חוגג שער
היריבה השנואה על באיירן מינכן. תוראם חוגג את השער של מנשנגלדבאך | אימג'בנק GettyImages, KERSTIN JOENSSON/AFP

ועכשיו ל-1:1 אמש, שהגיבור הבלתי מעורער שלו היה שוערה השווייצרי של מנשנגלדבאך, יאן זומר. האיש בין הקורות ניפץ את שיא ההצלות למשחק אחד בבונדסליגה (נתון שנמדד מאז 2004), כאשר מנע שער של באיירן מינכן 19 פעמים במשחק – חמש יותר מהכמות שרשם בינואר האחרון אלכסנדר שוולו במדי הרטה ברלין, גם כן נגד האלופה. את השיא רשם זומר בערב בו היריבה בעטה לעברו 22 פעמים מתוך הרחבה, וסיימה את המשחק עם נתון xG (שערים צפויים) של 3.16.

יוליאן נאגלסמן, מאמן באיירן מינכן
משחק שעלה לו בבריאות. נאגלסמן עצבני | GettyImages, Alexander Hassenstein

מי שיצא מאוד לא מרוצה מהתוצאה, באופן טבעי ומתבקש, היה מאמן באיירן יוליאן נאגלסמן שתקף את השופט כשהתראיין ל-ESPN בסיום: "תצוגת שיפוט מחרידה. בערך 20 עבירות היו יכולות להישרק לשני הכיוונים, וכולן נשרקו לטובת גלדבאך. עכשיו בטח יתנו לי קנס", הלין נאגלסמן. גם כלפי היריבה הייתה לו ביקורת: "הם החנו שני אוטובוסים לפני השער".

אפילו הניסיון הנואש להכניס את מתייס דה ליכט כחלוץ לא עזר לבאיירן מינכן. בגרמניה עסקו רבות במהלך שביצע המאמן בדקה ה-85, כשהכניס את הבלם ההולנדי מהספסל במקומו של לירוי סאנה דווקא אחרי שהאחרון כבש את שער השוויון בדקה ה-83. נאגלסמן הסביר: "מתייס הוא השחקן הכי טוב אצלנו במשחק הראש. מעטים באירופה טובים ממנו בזה".