פיקה: "ברצלונה וריאל לא יזכו בפרמיירליג"

פיקה ושאקירה
פיקה ושאקירה | צילום: GettyImages

הבלם הספרדי השווה בין הליגות באנגליה וספרד וחשף את הסוד של שלישיית MSN

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

נבחרת ספרד תארח את אנגליה (שישי, 21:40 בספורט1 וב-HD) כהכנה לקראת יורו 2016 בקיץ, ואומנם מדובר במשחק ידידות, אך כששתי הנבחרת האלה נפגשות, הרבה יוקרה מונחת על כף המאזניים.

ג'רארד פיקה, בלם ברצלונה שבעברו 12 הופעות במדי מנצ'סטר יונייטד, התראיין לתקשורת הבריטית וסיפק מספר הצהרות מרתקות רגע לפני שהנבחרות נפגשות.

 

הבלם הספרדי התבקש לציין את השחקנים הטובים בעולם והוא התחיל כמובן עם חבריו לקבוצה: "ליאו מסי, לואיס סוארס, ניימאר ואינייסטה. גם פול פוגבה וכריסטיאנו רונאלדו נמצאים ברשימה הזו". המראיין שאל את פיקה האם יש שחקן אנגלי ברשימה הזו: "ווין רוני, הוא אחד השחקנים הכי טובים בהיסטוריה של אנגליה, אבל הוא צריך לזכות בתואר משמעותי עם הנבחרת – זה יהיה קשה, אבל אין לדעת. הוא הפך למלך השערים של הנבחרת והוא רק בן 30, זה מרשים".

מהגדולים באנגליה, בעולם זה כבר סיפור אחר (Gettyimages)

בגיל 28 בלבד, פיקה הספיק לזכות בחמש אליפויות ספרד, אליפות אנגליה, שלושה גביעי מלך, ארבע זכיות בליגת האלופות, גביע העולם ואליפות אירופה עם נבחרת ספרד. כעת, הוא מסביר איך הוא נשאר רעב: "אם אני אעצור ואתחיל לחשוב על מה שהשגתי עד כה, אני אתחיל להירגע ולהפסיד. אני בפירוש לא חושב על כל מה שהשגתי, אעשה זאת רק כשאפרוש, אז יהיה לי הרבה מאוד זמן להתרפק על הזכרונות".

"מעולם לא דמיינתי שאזכה בכל כך הרבה תארים". הודה פיקה והבהיר, "אני רוצה לזכות בעוד, ויש לי סיכוי טוב לעשות את זה. יש לי לפחות עוד ארבע או חמש שנים עד שאפרוש, אבל אני חייב להישאר ברמה הגבוהה ביותר – מספיקה פעם אחת שלא אעבוד קשה, או שלא אתן את כל כולי, ואני ארד לספסל ומשם הדרך ליציע קצרה. ברגע שאתה זוכה בכל כך הרבה תארים, יש לך אחריות, האוהדים רוצים ומחכים לעוד".

פיקה בפוזה מוכרת. רעב בלתי נגמר לתארים (Gettyimages)

אומנם מדובר בתקופה קצרה, אבל פיקה זכה לערוך מספר הופעות בפרמיירליג ולחוות את הקשיחות והשיוויון בין הקבוצות: "אני חושב שאם ברצלונה וריאל מדריד ישחקו בפרמיירליג, אין להן סיכוי לזכות באליפות, לפחות לא בשנה הראשונה". הפתיע פיקה והסביר: "מה הסיבה? כשאתה נוסע לשחק בסטוק, או במגרשי חוץ אחרים, זה קשה ולוקח זמן להכיר את היריבות. אגב, גם צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד לא יזכו באליפות בספרד, זו דעתי".

לסיום, הבלם התייחס לקושי שהוא חווה באימונים כאשר הוא נאלץ לשמור על שחקנים כמו מסי, סוארס וניימאר: "זה אתגר כל אימון, כל יום. זה מחשל אותי וגורם לי להיות טוב יותר". פיקה הסביר מה הסוד של שלישיית ה-MSN: "המפתח להצלחה זו מערכת היחסים הנפלאה שיש ביניהם, אפשר לראות את זה על המגרש, זה מדהים.

"כאשר אחד מהם מבקיע בצרורות והשני נמצא בתקופה לא טובה, ישר הוא נותן לו לבעוט את הפנדל ולהחזיר לעצמו את הביטחון, יש לזה משמעות גדולה וזה סוד ההצלחה, הפירגון".

"יש ביניהם מערכת יחסים נפלאה, אבל הם לא יזכו בפרמיירליג עם ברסה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי