הפר את את האיזון: המעבר של תיאו הרננדס לריאל מדריד

הרננדס
הרננדס | AFP

הלחץ מצד המשפחה והחברה לא עזר ואחרי העונה החלומית באלאבס הוא בחר בלבן על פני אתלטיקו. תואם מרסלו או אולי בכלל מחליף לבייל? מיכאל יוכין על הרכש המסקרן של אלופת אירופה

(גודל טקסט)

ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד שמרו במשך שנים על הסכם ג'נטלמני לפיו הן נמנעות מהחתמת שחקנים ישירה זו מזו. למעשה, החוק הלא כתוב הזה הגביל בעיקר את ריאל, כי לאתלטיקו אין אמצעים כלכליים לפתות את הכוכבים הגדולים של היריבה העירונית.

לוס בלאנקוס אולי חלמו על שחקני קולצ'ונרוס, אבל רק אלה שכבר עזבו את השכנה, כמו למשל דויד דה חאה או סרחיו אגוארו. ואולם, בשבוע האחרון הופרו ההסכמות סופית וברגל גסה, כאשר המגן הצרפתי תיאו הרננדס "נגנב" על ידי ריאל ששילמה את סכום השחרור הנקוב בחוזהו – 24 מיליון יורו.

העסקה הזו הייתה צפויה במשך חודשים, וגרמה לסערה במספר גזרות. לא רק בהנהלת אתלטיקו כעסו על ריאל, עד כדי כך שנשקל אפילו ביטול הארוחה המשותפת המסורתית לפני הדרבי האחרון, אלא גם אביו של השחקן, ז'אן פרנסואה הרנדדס ששיחק בעבר באתלטיקו, הרגיש לא נוח עם המהלך. הבעיה הייתה גדולה עוד יותר עם חברתו של תיאו, אדריאנה, אוהדת אתלטיקו שרופה שלא מסתירה את סלידתה העמוקה מריאל. בברצלונה קיוו כי שיקולים משפחתיים אלה יסייעו למגן לשנות את דעתו, והקטלונים הרי עקבו כבר מזמן אחרי הכשרון הגדול על מנת להחתימו. אלא שתיאו היה נחרץ בדעתו.


החברה שאוהדת אתלטיקו התנגדה למעבר (אינסטגרם)

יש סיבות טובות להניח כי לריאל היה כדאי להפר את האיזון העדין בבירת ספרד על מנת לזכות בשירותיו של האיש שסומן כאחד הכוכבים הגדולים של הדור הבא. עונתו האחרונה של הרננדס, אותה בילה באלאבס בהשאלה מאתלטיקו, הייתה לא פחות מפנומנלית. אי אפשר להגזים בתרומתו להצלחה המסחררת של נציגת חבל הבאסקים הצנועה, אשר ליקטה 55 נקודות בדרך למקום התשיעי ואף העפילה לגמר גביע המלך.

הוא חרש את האגף השמאלי לכל אורכו, קיבל חופש פעולה מהמאמן הארגנטיני מאוריסיו פלגרינו, והצטיין בכל אשר עשה, הן בהגנה והן בהתקפה. תיאו אפילו בישל את שער היתרון במשחק הביתי מול ריאל (אם כי הוא הסתיים בתבוסה 4:1) ומצא את הרשת בבעיטה נהדרת בגמר הגביע הספרדי מול ברצלונה (אם כי גם בו הפסידה אלאבס 3:1). כאשר הפציץ לרשת בארסה, כבר ידעו כולם לאן מועדות פניו, והנער בן ה-19 הפך לשיחת היום במדינה.


השער מול ברצלונה בגמר הגביע אמר הכל (AFP)

על הפוטנציאל העצום שלו אין עוררין, אבל היו שטענו כי המעבר עלול לפגוע בקריירה שלו בשלב זה. הרי אפילו אתלטיקו העדיפה לשלוח אותו בהשאלה על מנת שיצבור דקות משחק, אז איך הוא מתכוון להילחם על המקום בהרכב בסנטיאגו ברנבאו מול מרסלו שנמצא בתקופה הטובה בחייו? "תיאו הוא רכש נפלא בעיתוי גרוע", כתב פרשן אס אלפרדו רלאניו, והסביר: "מרסלו הוא מגן ברמה העולמית הגבוהה, אבל תיאו צעיר ממנו בעשור. בבוא היום, הוא יוכל לרשת אותו, אבל מה יהיה עכשיו?".

תווית מרסלו החדש הגיונית בהקשר זה, אבל היו כי מצאו הקבלה דווקא לסרחיו ראמוס. העיתון מארקה הגדיר את הרננדס כ"ראמוס החדש" ונימק: "גם ראמוס הגיע לריאל בגיל 19, וגם הוא היה מגן שמסוגל לשחק כבלם. גם הוא חתם אחרי עונה אחת בליגה הספרדית, ויש לתיאו נוכחות פיזית וטכניקה כמו לראמוס הצעיר". ואולם, נדמה כי שתי ההשוואות האלה לא ממש נכונות.


ראמוס ומרסלו. את מי תיאו מזכיר יותר? (Gettyimages)

על מנת להבין את עתידו של הרננדס, את שילובו האפשרי בריאל ואת האופציות העומדות בפניו, צריך לנתח את הסגנון שלו, וכאן התשובה מתבקשת – הוא מזכיר בעיקר את גארת' בייל בצעירותו. הוולשי החל כמגן שמאלי בסאות'המפטון ובטוטנהאם, והמהירות היתה תמיד הנכס העיקרי שלו. הפריצות הסוחפות שלו לאורך האגף הפכו אותו לכוכב, עד שהגיע אנדרה וילאש בואש והחליט לשנות לחלוטין את תפקידו. הפורטוגלי מיתג את בייל כשחקן התקפה, וכך הוא גם הגיע לריאל.

התכונות של תיאו קרובות מאוד לאלה של בייל. "הסנגון שלי מהיר ועוצמתי. תמיד נהניתי מיתרון במהירות, וזה עוזר לי להתגבר על שחקני היריב", הוא אומר על עצמו וטוען: "אני טוב יותר בעזרה להתקפה מאשר בהגנה". הטיפול שלו בכדור והנכונות לחתוך למרכז דומים מאוד לבייל בתקופתו בסאות'המפטון.


בייל. גם הוא התחיל כמגן שמאלי (Gettyimages)

כעת מגיע תיאו לקבוצה בה עמדת המגן השמאלי תפוסה היטב בשלב זה, אך המשבצות בהתקפה עשויות להיות פנויות. הוא יוכל ללמוד מקרוב מהכוכב הוולשי, בעוד זינדין זידאן עשוי לשלב אותו לצד מרסלו באגף השמאלי, במיוחד במשחקים בהם כריסטיאנו רונאלדו מתופקד כחלוץ חוד (או מקבל מנוחה).

תיאו הרננדס עדיין צעיר וטרם סיים את התפתחותו כשחקן. אם מישהו היה אומר לבייל בגיל 19 שהוא יככב כחלוץ, ייתכן שהוולשי לא היה מאמין. לתיאו יהיה קל יותר להתאקלם לתפקיד חדש, והוא עשוי להיות היורש האמיתי של בייל בסנטיאגו ברנבאו. למעשה, ייתכן שהוא ייכנס גם לנעליו של רונאלדו. אם וכאשר זה יקרה, "הגניבה" מאתלטיקו תקבל מימדים חדשים לגמרי. ייתכן כי פלורנטינו פרס שדד מהיריבה העירונית את אחד הכוכבים הגדולים ביותר של העשור הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי