צ'אבי אלונסו: לא מבין את הפסימיות סביב ריאל מדריד

צ'אבי אלונסו
צ'אבי אלונסו | Gettyimages

הקשר הספרדי שתלה את הנעליים בקיץ האחרון התראיין ל"מארקה" ודיבר על קבוצתו לשעבר, נבחרת ספרד, החיים אחרי הכדורגל והרצון לאמן: "יודע שלא יהיה קל, החיים כשחקן הרבה יותר קלים"

(גודל טקסט)
  אחרי קריירה מפוארת שכללה אינספור תארים בנבחרת ספרד ובכל קבוצה בו הופיע, החלט צ'אבי אלונסו לפרוש בקיץ האחרון מכדורגל. ב"מארקה" פורסם היום (רביעי) ראיון עם קשר העבר שדיבר על החיים מחוץ לכדורגל, ההחלטה לאמן בעתיד, המונדיאל הקרוב, מצבה של ריאל מדריד ועוד.


ההחלטה לאמן: "זאת לא החלטה שקיבלתי מהרגע להרגע. תמיד היה לי את זה בראש, אבל עדיין שום דבר לא חתום וסגור. כל דבר צריך את התהליך והזמן שלו. כרגע אני נהנה להיות קצת מרוחק אחרי שנים של חיים אינטנסיביים. הזמן יגיד מתי, אבל אני אוהב את הרעיון בוודות. זה אתר מרגש ושונה. נראה, אני לא ממהר לשום מקום. אני יודע שמאמנים סובלים הרבה כי ראיתי את זה מקרוב אצל המאמנים שלי. החיים של כדורגלן הרבה יותר שקטים".




אם השגרה שלו כוללת כדורגל: "לא, לא שיחקתי בכלל. מאז משחק הפרישה שלו מול פרייבורג במינכן לא שיחקתי אפילו קצת. אני רץ, נוסע באופניים ומשחק טניס, אבל לא שיחקתי אפילו משחק אחד בכדורגל. אפילו קיבלתי הצעה, אבל דחיתי אותה. אמרתי שאני רוצה לאמן אז סיימתי את הסיפור וזהו".



אלונסו כמאמן. החיים כשחקן שקטים יותר (הטוויטר האישי של צ'אבי אלונסו)


הזמן הפנוי: "אני צופה בכדורגל וזה מאוד שונה. כשחקן תמיד הסתכלתי מה עשו היריבות ואיך זה משפיע על הקבוצה שלי. עכשיו אני צופה כאוהד. נהנה מהקבוצות ואיך שמשחקות יחד עם ההכרות שלי כי הייתי שם הרבה שנים. אבל הרבה יותר מרוחק ורגוע. אני רואה בין שניים לשלושה משחקים בסוף שבוע, בעיקר של ליברפול, ריאל מדריד ובאיירן מינכן וגם של נאפולי, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי של החברים. כרגע אני יכול לבלות ולעשות מה שבא לי. להתאמן, ללכת עם אשתי למסעדות, לטייל וסופי שבוע אני מנצל בעיקר כדי להרגע. דברים שאתה לא יכול לעשות עם משמעת של שחקן".



אם נאפולי וסיטי הכי טובות כיום: "הן משחקות טוב מאוד. נאפולי עושה את הז כבר הרבה שנים בזכות מאוריציו סארי שגרם לשחקנים להבין את הכדורגל שלו ואיך שהוא מתכנן את המשחקים. ז'ורז'יניו שחקן מדהים ואחד הכי טובים בעמדה שלו  בין השמות הפחות המוכרים. הוא מושלם לנאפולי. העונה השנייה של פפ בסיטי מאוד מורגשת. אם ימשיכו ככה הם קרובים מאוד לזכייה באליפות, אבל דברים יכולים לקרות בכדורגל".


אם למד מכל המאמנים הגדולים שאימנו אותו: "מכולם. מג'ון טושאק בריאל סוסיאדד, ריינאל דנואה, לואיס אראגונס וויסנטה דל בוסקה בנבחרת, רפא בניטס שתמך בי בליברפול, מנואל פלגריני, ז'וזה מוריניו, קרלו אנצ'לוטי, פפ גווארדיולה… כולם שונים ביחס שלהם לקבוצה וההכנות המקצועיות. אתה צריך לכבד את כולם. אתה מזוהה יותר עם אחד או עם אחר, אבל זה תמיד מגיע מתוך מי שאתה. אין מאמן מושלם. בסופו של דבר אתה יכול להיות מאמן גדול אבל תלוי בשחקנים שלך. הסוד בלהיות מאמן טוב זה לדעת לנהל את השחקנים שלך ולהוציא מהם את המקסימום".


 


זידאן. בעל ערך עצום לריאל מדריד (Gettyimages)


הסיכויים של ריאל מדריד בליגה העונה: "אני אופטימי כי הקבוצה והשחקנים טובים מאוד. זה מה שמשדר לי אופטימיות. יש פן מאוד מנטלי בכדורגל. ברצלונה איבדה שתי נקודות והיא עוד צריכה להגיע לברנבאו. החלק השני של העונה יכול להתחיל אחרת לגמרי. כמו שזה נראה כרגע, הם עדיין יכולים לזכות באליפות. דברים כאלה קורים".


זינדין זידאן: 
"יש לו ערך עצום לקבוצה. הוא ידע לנהל הכל כמו שהוא ידע להשאיר את השחקנים מחוברים ברגעים החשובים. הוא זכה בליגת האלופות ובתארים שלא הלך טוב לריאל מדריד לאחרונה".


המצב של כריסטיאנו רונאלדו: 
"אני רואה אותו כרגיל ואני משוכנע שהוא יגיע לרגעים המכריעים של העונה. הוא נראה לי כמו תמיד, עם הרצון והשאיפה להמשיך לכבוש שערים ולזכות בתארים".




הזכייה במונדיאל ב-2010. "הדבר הכי גדול שיש" (Gettyimages)


הזכייה במונדיאל ב-2010: "זה הדבר הכי גדול שיש. מאז שאתה קטן הגביע שאתה חולם הכי הרבה להחזיק בידיים שלך זה גביע העולם. לא חלמתי על זה כי זה משהו שעשו אנשים כמו מראדונה, בקנבואואר. בסופו של דבר ביוהנסבורג היינו קלל מה'נבחרים' וגם נרשמו בהיסטוריה כראשונים שעשו את זה בספרד. מקווה שישחזרו את זה עוד כמה חודשים. אני לא רואה אף נבחרת שטובה יותר מספרד. גרמניה מאוד, גם ברזיל יכולה להיות, אבל לא יותר מספרד. זה עדיין מסובך מאוד כי תמיד צריך מזל, אבל הנבחרת משדרת אנרגיות טובות".


אם כאב לו על בופון כשהודח מפלייאוף העלייה למונדיאל: "כן, מאוד. הוא קולגה שלי שעשה הכל. זה כאב שנובע מכל כך הרבה הערכה וכבוד. היו לו הרבה אושר ועצב בכדורגל והוא אלוף גם בניצחונות וגם בהפסדים, בגלל זה כל העולם מעריץ אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי