ויקטור ואלדס מחק את החשבונות ברשתות החברתיות

ואלדס. הייתי כל כך בודד
ואלדס. הייתי כל כך בודד | צילום: Gettyimages

שוערה של ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, סטנדרד ליאז' ונבחרת ספרד בעבר, שתלה את הכפפות בגיל 35, העלים את כל התמונות מהאינסטגרם שלו כפרידה סופית מעולם הכדורגל

(גודל טקסט)

ויקטור ואלדס, השוער האגדי של ברצלונה בעבר, הודיע היום (רביעי) על פרישה מכדורגל בצורה המוזרה ביותר האפשרית. בגיל 35 השוער העלים את כל התמונות שלו מהאינסטגרם. ב-1 בינואר הוא הציג באינסטגרם תמונה שלו וכתב: "תודה על הכל" ותמונה של שקיעה. לאחר מכן העלים את כל החשבונות שלו ברשתות החברתיות וכמובן תמונות מהקריירה שלו.

הספרדי שיחק בעונה שעברה תחת אייטור קראנקה במילדסבורו, שירדה ליגה ורשם בה 35 משחקים. בשנתיים לפני כן שיחק משחק ליגה אחד במנצ'סטר יונייטד, והיה מושאל גם בסטנדרד ליאז' בה שיחק בליגה שישה משחקים.

רוב הקריירה של ואלדס הייתה כמובן בברצלונה. השוער החל בברצלונה ב', בה שיחק שלוש עונות משנת 2000, ולאחר מכן עלה לבוגרים ושיחק 387 משחקים בכל המסגרות בקבוצה תחת מאמנים כמו פראנק רייקארד ופפ גווארדיולה. בנבחרת ספרד רשם 20 משחקים וזכה איתה כשוער שני בגביע העולמי ב-2010 בדרום אפריקה ובאליפות אירופה ב-2012. כמו כן, זכה חמש פעמים בתואר ה"זמורה" – השוער הטוב ביותר בליגה הספרדית ותואר "כפפות הזהב" שניתן לו ב-2011.

בשבועות האחרונים היו ידיעות על כך שייתכן והוא יחזור לשחק, אבל ואלדס החליט סופית לתלות את הכפפות. הספרדי נחשב לאחד השוערים הגדולים ששיחקו בעשורים האחרונים, וזכה עם ברצלונה בשש אליפויות, שלוש זכיות בליגת האלופות, פעמיים בגביע המלך ושש זכיות בסופרקאפ הספרדי. לכך הוסיף שתי זכיות בסופרקאפ האירופי ובגביע העולם למועדונים וכן בגביע הבלגי עם סטנדרד ליאז'.

חשבון האינסטגרם המחוק של ואלדס (צילום מסך)
חשבון האינסטגרם המחוק של ואלדס (צילום מסך)

ואלדס היה חסר מזל בעונת 2013/14, כאשר החליט לעזוב את ברצלונה סופית וחתם במונאקו לקראת העונה הבאה, אבל אז נפצע במשחק ליגה נגד סלטה ויגו כשקרע את הרצועה הצולבת בברכו. החוזה שלו במונאקו בוטל והוא סגר ביונייטד כשוער שני, אבל משם החלה ההתדרדרות.

מאז הפסיק לשחק. שנה שעברה הוא הקדיש זמן למשפחה שלו והקים חברה הפקות. בראיון ב-2015 אמר: "כאשר האורות יכבו יום אחד אני אעזוב את הכדורגל ואהיה עם ילדי ואלמד אותם מה אפשר לעשות כשמדליקים האור. אני מקווה שכאשר האור יכבה יהיה קשה למצוא אותי".

ויקטור ואלדס. בעיקר בילה על הספסל של יונייטד (gettyimages)
ויקטור ואלדס. בעיקר בילה על הספסל של יונייטד (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי