התאוששו ושברו שיא ספרדי: 1:2 ביתי לברצלונה על ולנסיה

לואיס סוארס
לואיס סוארס | Gettyimages

בצל ההדחה מליגת האלופות, סוארס ניצל מסירת ענק של קוטיניו (15), אומטיטי הכפיל (51), פארחו צימק בפנדל (87). בארסה סגרה 39 משחקי ליגה בלי הפסד. סביליה סחטה 2:2 מויאריאל, 2:3 ללה קורוניה בבילבאו

קבוצות: ויאריאל
(גודל טקסט)
אחרי שאתמול (שישי) בטיס השיגה 0:1 יקר בחוץ מול ג'ירונה, המחזור ה-32 בליגה הספרדית נמשך הערב עם חמישה מפגשים נוספים. במשחק המוקדם סביליה הצליחה לחזור מפיגור 2:0 וסיימה ב-2:2 דרמטי ועמוס באירועים בבית מול ויאריאל, ברצלונה התאוששה מההדחה הכואבת מליגת האלופות כשאירחה בקאמפ נואו את ולנסיה וניצחה 1:2, תוך ששברה שיא ספרדי – 39 משחקי ליגה בלי הפסד, כך ששיאה של סוסיאדד מ-1980 נשבר. המחזור ננעל עם 2:3 נפלא של דפורטיבו לה קורוניה וקלרנס סיידורף בחוץ על אתלטיק בילבאו.


ברצלונה – ולנסיה 1:2
אחרי ההדחה הצורבת מליגת האלופות על ידי רומא, שבו הקטלאנים לביתם למשחק הליגה מול ולנסיה בדרך חזרה אל מסלול הניצחונות. ה-1:2 קבע שיא ספרדי חדש – 39 משחקי ליגה ללא הפסד, 32 ניצחונות ושבע תוצאות תיקו, מאז ה-8 באפריל בשנה שעברה. השיא עד כה היה שייך לריאל סוסיאדד, שמאפריל 1979 ועד מאי 1980 לא הפסידה. ברצלונה בתקופה זו כבשה 109 פעמים, ספגה רק 26 שערים והכובש המצטיין שלה היה ליאו מסי עם 39 שערים. היחיד ששיחק בכל 39 המשחקים היה השוער מארק אנדרה טר-שטגן.


ובחזרה למשחק מול העטלפים. כבר בדקה ה-15 עלתה ברצלונה ליתרון 0:1. פיליפה קוטיניו הכניס כדור עומק מופלא ללואיס סוארס, שממרחק שמונה מטרים הכניע בלא קושי את נטו. בדקה ה-51 עלתה ברצלונה ל-0:2, כששוב פיליפה קוטיניו רשם בישול, הפעם הברזילאי הגביה כדור קרן נהדר מימין היישר לראשו של סמואל אומטיטי, שממרכז הרחבה נגח לפינה הימנית של השער ופנימה – 0:2.


בדקה ה-87, דווקא לאחר סדרת בעיטות של מסי שחלפו ליד קורות שער האורחת, כבשה ולנסיה שער מצמק. עוסמאן דמבלה ביצע עבירה ברחבה, השופט הורה על הנקודה הלבנה ודני פארחו בעט חלש, הכדור חלף מתחת לגופו של טר שטגן וחדר לרשת – 2:1 בסיום. 



מסי. לא כבש הערב, אבל כן הרשית 39 פעמים ב-39 המשחקים ללא הפסד (Gettyimages)


סביליה – ויאריאל 2:2
הצוללת הצהובה איבדה יתרון של שני שערים והמאבק מול האנדלוסים על המקום השישי שמוביל בסיום העונה לליגה האירופית נותר פתוח לחלוטין כשהפער הוא נקודה לטובת ויאריאל. סביליה, שהודחה מליגת האלופות אחרי 0:0 במינכן מול באיירן באמצע השבוע, רשמה אמנם משחק שישי ברציפות ללא ניצחון בכל המסגרות, אך הצליחה לחזור מסיטואציה לא פשוטה והיא תגיע לגמר גביע המלך מול ברצלונה בעוד שבוע במצב רוח משופר. ויאריאל מנגד לא הצליחה לשוב למסלול הניצחונות אחרי שני הפסדים רצופים והפער מבטיס החמישית צמח לארבע נקודות.


בדקה ה-36 ויאריאל עלתה על הלוח. קסטייחו הגביה מימין היישר לראשו של ראבה שנגח בעוצמה לרשת של סוריה, שהצליח לגעת בכדור אך לא למנוע את כניסתו. בדקה ה-68 הכובש הפך למבשל. ראבה מצא את קרלוס באקה שבעט היטב לפינה. שש דקות קודם לכן סביליה נותרה בעשרה שחקנים כשבן יידר מחא כפיים בפניו של השופט והורחק. 14 דקות לסיום הגיעה התפנית. קוסטה נגע בכדור בידו בתוך הרבה, ספג את הצהוב השני ואיזן את מספר השחקנים על כר הדשא. נוליטו בעט את הפנדל חלש היישר לידיו של אסנחו. שתי דקות עברו וסביליה מצאה את הרשת. נוליטו נותר חופשי והספרדי החזיר לקבוצתו על החמצת הפנדל כששלח פצצה לרשת. שמונה דקות לסיום אנזונזי ירה טיל מ-30 מטר לפינה וקבע את תוצאת המשחק: 2:2 משוגע ברמון סאנצ'ס פיחואן.



שער של באקה לא הספיק (האתר הרשמי של ויאריאל)


אתלטיק בילבאו – דפורטיבו לה קורוניה 3:2
מאז ה-17.12.2017 ועד ה-2:3 על מלאגה ביום שישי לפני שמונה ימים לא הצליחה לה קורוניה לנצח, אבל הערב היא שוב רשמה 2:3, הפעם גם במשחק חוץ בסן מאמס בבילבאו ובזכות שש נקודות רצופות היא כבר במרחק חמש נקודות מלבאנטה, שתתארח מחר במדריד אצל אתלטיקו.


אדריאן הימם את הבאסקים עם צמד מהיר בדקות 6 ו-14, תחילה לאחר שנגח כדור שהגיע מראשו של שר, לאחר מכן בבעיטה ממרכז הרחבה, ראול גרסיה הצליח לצמק בדקה ה-47 ואז הגיע בורחה ואייה המחליף – שנכנס במקום אדריאן – ובדקה ה-53 בעט את השלישי של קבוצתו. בדקה ה-72 הגיע השער היפה במשחק, כשמרקל סוסאטה כבש מנקודת הקרן, אבל זה כבר היה מעט מדי ומאוחר למדי למקומיים שאחרי שני מחזורים רצופים שוב מעדו, משחק שלישי ברצף בביתם, ונותרו במקום ה-14 עם 39 נקודות, למזלם בפער מבטיח של 13 הפרש מלה קורוניה של סיידורף.


תוצאות נוספות

לאס פלמאס – ריאל סוסיאדד 1:0

לסוסיאדד: מיקל אויארסבאל (21)


לגאנס – סלטה ויגו 0:1

ללגאנס: מיגל אנחל גררו (63)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי