מודריץ': "העברתי את כל הקריירה סביב אנשים שפקפקו בי"‎

לוקה מודריץ' מציג את כדור הזהב
לוקה מודריץ' מציג את כדור הזהב | AFP

שחקן השנה בעולם ערך ראיון למגזין GQ ודיבר על הקשיים שעבר מתחילת דרכו: "טענו שאני לא מספיק פיזי, גם כשהגעתי לריאל מדריד היו כאלה שלא האמינו בי". וגם התייחס על התארים בהם זכה: "שמח שהכירו ביכולתי"

(גודל טקסט)

לוקה מודריץ' נבחר השנה בכל קטגוריות הפרסים האפשריות לשחקן הכי טוב ב-2018, אבל דווקא בראיון ל-GQ המגזין שבחר בו כאיש השנה בספורט העולמי הוא אמר כמה דברים אישיים במיוחד. המגזין ייצא רק בינואר לאור, אבל שחרר כמה ציטוטים שלו.

התארים בהם זכה: "שמח שאנשים הכירו ביכולתי סוף סוף למרות שנזקקתי לזכות בהרבה תארים כדי לקבל את ההכרה הזאת. לזכות שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות, להגיע לגמר המונדיאל וכל זה ממדינה קטנה כמו קרואטיה זה דבר בלתי נתפס. רק אז אחרים הבינו שכדורגל זה לא רק לכבוש שערים". 

הטלת ספק ביכולתו: "חייתי כל הקריירה שלי סביב אנשים שפקפקו ביכולת שלי. טענו שאני לא מספיק פיזי ואני לא מספיק גבוה. אחדים חשבו שזה חשוב להיות פיזי וחזק כדי להצליח בחיים בכלל וגם בכדורגל, אבל לרגע לא היו לי ספקות לגבי עצמי. לא היה לי אכפת מה אחרים חשבו. היו לי חלומות משלי ותמיד הסתכלתי קדימה בלי שום ספק שאצליח. אף פעם לא נתנו לי משהו שיעזור לי ואני לא נתתי לאחרים. השגתי הכל בעבודה קשה".


"לרגע לא היו לי ספקות לגבי עצמי, היו לי חלומות משלי" (Gettyiamges)

קשיים בקריירה: "מההתחלה היו לי בעיות. השאילו אותי בגיל צעיר מדינמו זאגרב לקבוצה הבוסנית זרינסקי מוסטאר וכולם חשבו שלא אצליח לנצח. אחר כך השאילו אותי לאינטר זפרשיץ' בקרואטיה וכשחזרתי לקבוצה הכי טובה בקרואטיה לדינאמו זאגרב שוב הייתי צריך לשמוע שאני לא יכול לשחק ברמה הכי גבוהה. כל זה עשה אותי הרבה יותר חזק. למזלי היה לי הרבה ביטחון ואמונה בעצמי. גם חלק מהאנשים סביבי תמך בי לאורך הדרך. גם כשהגעתי לריאל מדריד הקבוצה הכי טובה בעולם היו כאלה שלא האמינו בי. זה כנראה חלק מחיי להיות מוקף תמיד באלה שמפקפקים בי. שמעתי המון פעמים שאף פעם לא אשחק ברמה הכי גבוהה".

השנאה להפסדים: "אני מנסה ללמוד בכל הפסד משהו חדש, אבל לא אוהב להפסיד בשום דבר. גם מחוץ לכדורגל, אבל בעיקר בכדורגל כי הכדורגל הוא החיים שלי. אם אני לא טוב במשהו אני לא משחק בו. אני לא מאלה שאוהבים לשחק במשהו רק למען ההשתתפות. אני אלמד ואנסה להשתפר בדבר הספציפי הזה עד שאהיה מושלם".

העיר מדריד: "זו עיר נפלאה. יש בה כל מה שאתה צריך. האוכל נהדר והתושבים נפלאים. אני לא יכול למצוא מקום טוב יותר".


"נזקקתי לזכות בהרבה תארים כדי לקבל את ההכרה הזאת" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי