בנזמה לעת צרה: החלוץ כבש צמד ומנע מבוכה מול אייבר

בנזמה חוגג צמד
בנזמה חוגג צמד | AFP

זידאן כבר היה בדרך להפסד בכורה בברנבאו אבל הצרפתי הבקיע צמד בנגיחות וריאל מדריד השיגה 1:2 קשה ולא מרשים על האורחת שהובילה במחצית. ראיו הדהימה 0:2 את ולנסיה, צמד לדארדר בניצחון אספניול על ג'ירונה

קבוצות: אייבר אספניול
(גודל טקסט)
המחזור ה-31 בליגה הספרדית יצא לדרך עם ניצחון חוץ של אספניול 1:2 על ג'ירונה, בהמשך הצליחה ריאל מדריד של זינדין זידאן למחוק פיגור מול אייבר בברנבאו בדרך לניצחון 1:2 בזכות צמד של קארים בנזמה והוכיחה שהיא לא מוותרת על המקום השני, בעוד ולנסיה רשמה הפסד מפתיע במיוחד כשנכנעה 2:0 לראיו וייקאנו.


ריאל מדריד – אייבר 1:2
לאחר הפסד הבכורה שלה תחת הדרכתו של זינדין זידאן, ריאל מדריד חזרה לברנבאו ושמרה על מאזן מושלם עם הצרפתי במשחקי הבית – שלושה נצחונות בשלושה משחקים נוחים. כדורגל טוב? זה כבר סיפור אחר.  זידאן ניצח במשחק ליגה המאה שלו על הקווים(71 נצחונות, 18 תוצאות תיקו ו-11 הפסדים).


איסקו וגארת' בייל חזרו להרכב, וכבר אחרי חמש דקות ריאל כמעט כבשה כשהוולשי נהנה מכדור עומק נפלא של הספרדי אך נעצר על ידי מרקו דמיטרוביץ' והשופט הרים את הדגל לנבדל. כעבור שלוש דקות בייל שוב נתפס בנבדל והבישול שלו לבנזמה בוטל ובצדק. פתיחת המשחק הטובה לא העידה על ההמשך. אייבר, שהביסה את הבלאנקוס 0:3 בסיבוב הראשון, כמעט כבשה אחרי איבוד כדור של וראן אבל מארק קרדונה לא הצליח להבקיע אחרי כדור רוחב של מרק קוקורלה לא צא רגל מסיימת(11). בדקה ה-39 אייבר גם עלתה ליתרון אחרי משחק מסירות יפה, בסיומו גונסלו אסקלנטה שלח כדור עומק נהדר לקארדונה שהבקיע בקלילות. 50 אלף אוהדי ריאל שהגיעו לברנבאו שרקו בוז מחריש אזניים לשחקנים שלהם עם הירידה להפסקה.



בנזמה חוגג עם אסנסיו. מנע מבוכה (AFP)


בדקה ה-50 אייבר כבר הרגישה את השער השני, אבל אלברו אודריוסולה, הטוב בשורות ריאל, מנע מבוכה וחילץ ברגע האחרון בגליץ' נהדר מול סרחיו אנריך'. בדקה ה-59, אחרי שקודם לכן שוב שער שלו נפסל בגלל נבדל, בנזמה היה יכול לרוץ לעיגול האמצע כדי לחגוג.  הרמה של מרקו אסנסיו מצד ימין הסתיימה עם נגיחה מעולה של החלוץ. בנזמה לא עצר והוביל את ריאל לניצחון עם נגיחה נוספת בדקה ה-81, הפעם מבישול של טוני קרוס המחליף. עד לסיום הוא היה יכול לכבוש שלושער ולסגור את המשחק, אך רשם שתי החמצות ענק אחרי שני מצבים מעולים שהכין לו לוקאס ואסקס.


ראיו וייקאנו – ולנסיה 0:2
העטלפים הגיעו למשחק מול המדורגת הלפני אחרונה בתקווה לתפוס את המקום הרביעי לפחות זמנית, אבל משום מקום, דווקא אחרי שהפתיעו את ריאל מדריד במחזור שעבר וקודם לכן הכניעו גם את ולנסיה בקרב ישיר על הכרטיסים לאירופה, הם נכנעו לאחר 11 משחקים רצופים בליגה לקבוצתו של פאקו חמס שצימקה את הפער מסלטה ויגו לשתי נקודות ומוויאריאל שבמקום ה-17 ממנו נשארים בליגה לשלוש בלבד. 


ולנסיה דווקא נכנסה טוב למשחק ובדקה ה-28 הייתה יכולה לעלות ליתרון, אלא שדני פארחו החמיץ פנדל והעונש הגיע כעבור ארבע דקות, אז ראול דה תומאס הכניע את נטו. בתוספת הזמן של המחצית השנייה, בדקה ה-91 ליתר דיוק, מריו סוארס עקץ את העטלפים שניסו להשוות בכל כוחם וקבע את תוצאת המשחק. ולנסיה בעקבות ההפסד נותרה עם 46 נקודות במקום החמישי, כשסביליה, אלאבס ובילבאו שדולקות אחריה טרם שיחקו המחזור.


⚡️FINAAAAAAAAAAAAALLL!!!!! AQUÍ NO SE RINDE NADIE!!!!!! (2-0) #RayoValencia
⚽️@RaulDeTomas9
⚽️@MarioSuarez4#LaFranjaNuncaSeRindepic.twitter.com/AJ9cqKzsS8

— Rayo Vallecano (@RayoVallecano) April 6, 2019


ג'ירונה – אספניול 2:1
שתי הקבוצות ממקומות 13-14 נמצאות במרחק ביטחון מהקו האדום אך עדיין לא הבטיחו את הישארותן בליגה. מי שעשתה צעד חשוב בדרך לשם היא אספניול האורחת שקטעה רצף של ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון וחזרה עם כל הקופה ממשחק חוץ בפעם הראשונה העונה. ג'ירונה, מנגד, עם הפסד שלישי ברציפות, עלולה להסתבך.


לאור ההתקפות הבינוניות של השתיים, לא מפתיע שהמחצית הראשונה הסתיימה בתיקו מאופס. הדרמה נשמרה לשלב מאוחר יותר. קשרה של אספניול, סרג'י דארדר, שבר את הקרח בדקה ה-59 כשהשתלט על כדור שהורחק מההגנה ובנגיעה השנייה שלח בעיטה נהדרת לרשת, אבל זה עוד כלום לעומת שער הניצחון. במצבי מצוקה, ג'ירונה סומכת על הסקורר שלה, כריסטיאן סטואני, שגם השווה בפנדל בדקה ה-80 אחרי נגיעת יד שטותית ברחבת אספניול. זה היה שערו ה-18 של החלוץ בליגה והפנדל ה-16 ברציפות אותו הוא כובש. אלא שהאורחת אמרה את המילה האחרונה, שוב דרדר: בדקה ה-89 הוא שלח בעיטה אדירה לרשת וכבש צמד ראשון העונה.



שחקני אספניול חוגגים (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי