האלטרנטיבה של ריאל מדריד לפוגבה: דוני ואן דה ביק

דוני ואן דה ביק
דוני ואן דה ביק | AFP

זינדין זידאן רוצה לסגור את בניית הסגל כמה שיותר מהר, ולקשר אייאקס, שעשוי לעלות 60 מיליון יורו, יש הסכם עם האלופה לפיו ישוחרר אם תגיע הצעה מקבוצת על. נאפולי סירבה למכור את רואיס, וגם: המבוך של המאמן

(גודל טקסט)
ריאל מדריד פתחה את חודש יוני בסערה והשקיעה למעלה מ-300 מיליון יורו. בעוד קיליאן אמבפה יישאר כרגע בגדר חלום, כשהמטרה היא לצרפו בקיץ 2020 כפי שדווח בתקשורת אתמול (שלישי), זינדין זידאן רוצה להשלים את הפאזל שלו עם חיזוק אחרון – קשר מרכזי. במועדון יודעים שעסקת פול פוגבה עשויה להיות מסובכת וכבר מכינים אלטרנטיבה. "מארקה" מדווח שהשם החדש הוא דוני ואן דה ביק, הקשר המצוין של אייאקס.


השחקן היה מהמצטיינים בשורות ההולנדים שהגיעו עד לחצי גמר ליגת האלופות. הוא הבקיע את שער השוויון בטורינו נגד יובנטוס והיה מכריע גם בצמד בצמד המשחקים נגד ריאל מדריד. הוא סיים את העונה עם 17 שערים ו-13 בישולים. אמנם פוגבה מוגדר בתקשורת כבקשה אישית של זידאן, אך המאמן רוצה לסגור את בניית הסגל בהקדם, ומדובר מן הסתם בעסקה זולה יותר. כמוכן, נכתב שלשחקן יש הסכם עם אלופת הולנד לפיה לא תעמוד בדרכו אם תגיע הצעה מקבוצה גדולה.


סכום ההעברה עשוי להיות 60 מיליון יורו, כ-100 מיליון יורו פחות מאשר צירופו של פוגבה. גם כריסטיאן אריקסן עלה כמועמד להגיע ואף הצהיר שהוא מחכה לאתגר חדש, אלא שלמרות שזידאן מעריך את השחקן, אך מבחינתו הוא "חסר את האגרוף" כפי שנכתב בדיווח. ואן דה בייק צעיר ודינמי יותר. גם סיום העונה הפושר של הדני במדי טוטנהאם הוריד לו נקודות זכות.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#LaPortada Van de Beek en la recámara

A post shared by MARCA (@marca) on



שחקן נוסף שנמצא על הכוונת הוא פביאן רואיס, קשרה של נאפולי שהצטרף לקבוצה האיטלקית רק לפני שנה. המועדון הגיב לשמועות שפורסמו לפיהן ריאל מדריד רוצה אותו – הוא לא ניתן להעברה. אולם, לא בטוח שזה סוף פסוק, שכן הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי רוצה לצרף את חאמס רודריגס, ונראה שלקראת סגירת העסקה, יהיה בלתי נמנע שלא לדבר על רואיס.


בינתיים בספרד תוהים באיזו שיטה ישחק זידאן. המאמן כבר הודיע בסיום העונה שעברה על כוונתו לשחק במערכים שונים, בהתאם לשחקני הרכש שכבר צורפו. בשנתיים וחצי המוצלחות בין 2016 ו-2016, זידאן השתמש ב-4:3:3 עם שלישיית ה-BBC, וגם במערך היהלום עם איסקו כפליימקר מתחת לכריסטיאנו רונאלדו וקארים בנזמה. נכתב שזידאן עשוי להמר לעתים ולשחק עם שני חלוצים – קארים בנזמה ולוקה מודריץ', או עם שני קשרים אחוריים. אם פוגבה יצטרף, זידאן מייעד לו דווקא תפקיד אחורי. הצרפתי רוצה לבנות קבוצה מהירה.


לקראת העונה הבאה, מקומם של טיבו קורטואה, דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, רפאל וראן, לוקה מודריץ', טוני קרוס, אדן הזאר וקארים בנזמה מובטח, אך לגבי השאר – תהיה תחרות. פרלאן מנדי ומרסלו יתחרו על עמדת המגן השמאלי, לא ברור מי יהיה הקשר האחורי, וכן העמדה בצד ימין פתוחה: מרקו אסנסיו שאיכזב בגדול בעונה שעברה, או ויניסיוס הצעיר שרגיל לשחק בעיקר בצד שמאל.





עוד בריאל מדריד, ב"מארקה" נכתב על האתגר הבא של פלורנטינו פרס: להשיג מיליארד יורו ממכירות. בתקופת כהונתו של פרס בריאל מדריד, הבלאנקוס מכרו שחקנים בשווי 730 מיליון יורו, כשהשחקן שנמכר בהכי הרבה כסף הוא כמובן כריסטיאנו רונאלדו (105 מיליון יורו), והשני אחריו הוא אנחל די מאריה (75 מיליון יורו). בינתיים מכרה ריאל מדריד רק את מרקוס יורנטה לאתלטיקו מדריד ב-30 מיליון יורו (יחד עם עשרה מיליון יורו במשתנים).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי