ריאל מדריד חוזרת להתאמן: "עוד אתגר של זינדין זידאן"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | Gettyimages

לאחר מסע הרכש היקר בתולדותיה, כלקח מהעונה האיומה אשתקד, הבלאנקוס מצפים לאימון הבכורה של הזאר וחבריו, בספרד נכתב על סימני השאלה של המאמן הצרפתי: המערך, עמדת המגן השמאלי ומה יהיה עם פוגבה ובייל

(גודל טקסט)

לאחר עונה איומה שהסתיימה בפער עצום מברצלונה והדחה בשמינית גמר ליגת האלופות, וכשביצעה בקיץ את מסע הרכש היקר ביותר בתולדותיה, ריאל מדריד תפתח היום (שני) את אימוניה במתחם האימונים ולדבבאס לקראת עונת 2019/20.  בתקשורת בספרד כבר מתכוננים: "עוד אתגר לזינדין זידאן", נכתב ב"אס", בעוד ב"מארקה" היו דרמטיים יותר: "הקיץ הקשה ביותר של המאמן".

אדן הזאר, השחקן היקר בהיסטוריה של המועדון, יהיה במרכז העניינים כשיעלה לכר הדשא לראשונה, וכמוהו שאר שחקני הרכש להוציא את אדר מיליטאו שזוכה לחופשה לאחר סיום הקופה אמריקה בנבחרת ברזיל (וכמוהו קאסמירו). הסגל יהיה עמוס בשחקנים שאינם נמצאים בתוכניות, עם דגש על גארת' בייל, שכל מפגש שלו עם המאמן הצרפתי מרתק את העיתונאים.

ב"מארקה" כתבו על סימני השאלה הרבים סביב ריאל מדריד החדשה וגם על מה שהגדירו כ"תעלומת זידאן". המאמן יודע שהקבוצה אליה חזר במרץ , במטרה לבנות אותה בחודש יולי – שונה לחלוטין מזו שעזב, אלופת אירופה בפעם השלישית ברציפות. המאמן היה קשוח ומרוחק בניגוד לקדנציה הראשונה והרבה להראות את חוסר שביעות רצונו ממה שקורה. הוא מודע לאחריות העצומה שרובצת על כתפיו.


אדן הזאר. הגיע הזמן לאימון בכורה (GABRIEL BOUYS/AFP/Getty Images)

ריאל מדריד שחררה שחקנים רבים אך זה לא הסוף. בתקשורת תוהים מה יהיה בנוגע לבייל שמסרב לעזוב, וכרגע אין לזידאן ברירה. גם עתידם של שחקנים פחות בכירים, כדוגמת איסקו, לוקאס ואסקס, ברהים דיאס, נאצ'ו וחסוס ואייחו (זכה עם נבחרת ספרד הצעירה ביורו) – נמצא בסימן שאלה. מבחינת שחקני הרכש, ברור שהניסיון של הספרדים לצרף את פוגבה בתחילת האימונים נכשל. הצרפתי חושב שהקשר יכול להיות הדובדבן שבקצפת, כזה שישלים מסע רכש מוצלח. ריאל צפויה להמתין לו עד לסוף חודש אוגוסט.

סימן שאלה נוסף הוא סביב השיטה, כשנראה שה-4:3:3 נדחק החוצה וזידאן שוקל לשחק במערך 4:2:3:1 ואולי לעתים גם עם שני חלוצים – לוקה יוביץ' יחד עם קארים בנזמה. בהרכב הראשון תהיה מלחמה גדולה על עמדת המגן השמאלי בין מרסלו שחווה עונה איומה לבין פרלאן מנדי שהצטרף מליון. ברמת הסגל, רק לאחר מחנה האימונים תתקבל החלטה לגבי רודריגו הצעיר, כשקובו עשוי לחזק את קבוצת המילואים של ראול. ויניסיוס יהיה בוודאות חלק מהקבוצה, אך העמדה בצד שמאל תפוסה על ידי אדן הזאר. עוד נושאים מעניינים, יותר ברמת הפיקנטריה: מה יהיה מספר החולצה של הזאר (לפי הביקושים, ביקש את חולצה מס' 7 של מריאנו דיאס), והאם הקפטן סרחיו ראמוס יתחלק איתו בפנדלים.


מרסלו. יירד לספסל? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי