הרצף הייחודי של כריסטיאנו רונאלדו, הקריסה של ניימאר

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

רשימת 30 המועמדים לזכייה בפרס היוקרת ממשיכה להעסיק את כלי התקשורת. הפורטגולי בפנים 16 שנה ברציפות, הברזילאי מוביל את רשימת המאוכזבים כשנעדר לראשונה. וגם: השיא המפוקפק של מודריץ' והמשבר הספרדי-איטלקי

(גודל טקסט)
אתמול (שני) פורסמה על ידי ה"פראנס פוטבול" רשימת 30 המועמדים לזכייה בפרס היוקרתי כדור הזהב שיוענק ב-2 בדצמבר, והיא ממשיכה לעורר הדים ברחבי אירופה גם היום (שלישי). למשל, בספרד התאכזבו מאוד על כך שלראשונה מאז 1993 אין אף שחקן ספרדי ברשימה. גם לאיטליה אין נציג.


ריאל מדריד ששלחה בשנה שעברה שמונה נציגים נאלצה להסתפק הפעם בשניים בלבד: קארים בנזמה ואדן הזאר, כשהאחרון נכלל על פי הישגיו בצ'לסי בשנה שעברה כמובן. לוקה מודריץ', הזוכה האחרון בפרס, נפרד מהתואר כמובן אלא שהוא השחקן הראשון איי פעם שזוכה בפרס וכעבור שנה לא נמצא ברשימת 30 המועמדים.


בספרד קטלו את ריאל מדריד כשב"מארקה" הזכירו את ההודעה המביכה של המועדון לאחר פיטורי ז'ולן לופטגי: "קיימת הבנה שיש פער גדול בין איכות הסגל שמונה שמונה מועמדים לכדור הזהב – לבין התוצאות". טיבו קורטואה, רפאל וראן, איסקו, גארת' בייל, סרחיו ראמוס, מרסלו, קארים בנזמה ולוקה מודריץ'. ב"ספורט" נכתב "בארסה דה אורו" (ברצלונה מזהב) שם התייחסו גם לכדורגלנית ליקה מרטנס כשנכתב שליאו מסי פייבוריט לזכייה. "אין איטלקים אבל בהחלט יש רונאלדו, דה ליכט וקוליבאלי", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". "הוגו לוריס, איזה הפתעה", נכתב ב"דיילי מייל" האנגלי שם הזכירו את הכיבוש האנגלי כאשר מחצית מהמועמדים מגיעים מהפרמיירליג







בכתבה אחרת בספרד ניתחו את רשימת המאוכזבים הגדולה. ניימאר איבד הרבה מערכו בשנה האחרונה עמוסת הפציעות. זו הפעם הראשונה שהוא לא נכלל ברשימה מאז קיץ 2013 שהצטרף לברצלונה. אשתקד הוא סיים במקום ה-12 וחוץ מזה סיים פעמיים שלישי – ב-2015 ו-2017, אחרי רונאלדו ומסי. "המכה האדירה של ניימאר", נכתב בכלי התקשורת הקטלונים. כמו כן, נעדרים בולטים נוספים הם לואיס סוארס שהמשיך להבקיע בצרורות בברצלונה, הארי קיין שהגיע עם טוטנהאם עד לגמר ליגת האלופות ופול פוגבה שרשם את המספרים הטובים בקריירה תחת אולה גונאר סולשיאר, לפחות בהתחלה וכן אנגולו קאנטה קשרה של צ'לסי וצרפת.


מי ששבר שיא אחר, חיובי יותר, הוא כריסטיאנו רונאלדו שכמובן שוב נכלל ברשימה. זו הפעם ה-16 שלו ברציפות, מאז 2004 – יותר מכל אחד אחר. הפורטוגלי שזכה בתואר חמש פעמים, האחרונה ב-2017 – רוצה לזכות בפעם שישית ולגבור על ליאו מסי.


אלופת אירופה ליברפול מציגה את רשימת המועמדים הענפה ביותר עם לא פחות משבעה כאלה: וירג'יל ואן דייק, רוברטו פירמינו, אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולנד, מוחמד סלאח, סאדיו מאנה וג'אורג'יניו ויינאלדום. "כמה אדומים!" בירכו בטוויטר הרשמי של המועדון כשלפני שנה היו אלה רק שלישיית החוד בין המאושרים, ללא ואן דייק. אחריה מנצ'סטר סיטי עם חמישה נציגים וברצלונה, כולל ליאו מסי כמובן – עם ארבעה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי