פלה: "הייתי רוצה לשתף פעולה עם מסי, הוא השחקן הכי שלם"

פלה
פלה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

הברזילאי האגדי נשאל עם מי היה רוצה לחלוק את כר הדשא ובחר בארגנטינאי. על ניימאר: "אנשים מבקרים אותו, אבל שוכחים שהוא תוצר שלנו". וגם: ההבדלים בין הכדורגל המודרני לתקופה שלו והיריב הכי קשה שפגש

(גודל טקסט)

אגדת הכדורגל הברזילאי, פלה, סיפק ראיון מיוחד ל"גאזטה דלו ספורט" ודיבר על פערי הרמות בין העידן הנוכחי בכדורגל העולמי לעומת התקופה שבה הוא כיכב, על הביקורות כלפי ניימאר בברזיל ועל מי שנחשב בעיניו לפרטנר האידיאלי על כר הדשא.

האיש שהניף את גביע העולם שלוש פעמים במדי הסלסאו התבקש לבחור שחקן אחד בעידן המודרני שהיה רוצה לשתף איתו פעולה וענה: "אני חושב שמסי. הוא מוכשר, מבשל שערים, מוסר, מבקיע, מכדרר היטב. אם היינו יחד באותה קבוצה, היריבים היו צריכים לדאוג לשני שחקנים, לא רק אחד! הוא השחקן השלם ביותר היום".

פלה יודע שקפטן ברצלונה הוא לא הסופרסטאר היחיד בכדורגל העולמי, אך יחד עם זאת מרגיש שבימים אלו, כמות הכישרונות הנדירים ברמה של מסי נמוכה מזו שהייתה בתקופה שלו: "פעם היית מוצא שניים או שלושה כישרונות על בכל מדינה עם תרבות כדורגל גדולה", אמר הברזילאי והזכיר כמה שמות, "אוזביו, קרויף, בקנבאוור, מראדונה, גארינצ'ה, כמה כבר אמרתי? היו כל כך הרבה. היום יש בסך הכל שלושה – מסי, כריסטיאנו רונאלדו והייתי מוסיף את ניימאר, למרות שהוא עדיין לא הצליח לעלות לגדולה בברזיל".


השחקן השלם ביותר היום. ליאו מסי (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

שחקן העבר בן ה-79 המשיך והתייחס למספר 10 הנוכחי של הסלסאו ואמר כי הוא מאמין שגם בגיל 27, הוא מסוגל להמשיך להשתפר ולהפוך לשחקן שברזיל כולה מצפה שיוביל אותה לזכייה במונדיאל 2022. כשנשאל לגבי הסיכוי של ניימאר להביא את נבחרתו לפסגת הכדורגל העולמי, פלה השיב: "אני מקווה שבמונדיאל הקרוב הוא יהיה בכושר טוב. אנשים מבקרים אותו וגם אני עשיתי זאת מספר פעמים, אבל אנחנו שוכחים שהוא תוצר שלנו, מבית היוצר של סנטוס. תמיד נרצה את הטוב ביותר עבורו. אני מדבר עם אביו לעיתים קרובות. מבחינה טכנית, הוא שחקן מצוין".

מי שכונה בזמנו "או ריי" ("המלך") סיפר גם מי היה היריב שהכי הקשה עליו: "ג'ובאני טראפטוני הוא שחקן ההגנה הכי טוב שפגשתי. חסר רחמים, אך יחד עם זאת שיחק נקי. לא כמו האנגלים והארגנטינאים, שמהם חטפתי אינספור מכות".


"שוכחים שהוא תוצר שלנו". ניימאר (ROSLAN RAHMAN/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי