בפעם השישית בקריירה: ליאו מסי זכה בכדור הזהב

ליאו מסי
ליאו מסי | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

כוכב העל הארגנטינאי הפך לשיאן הזכיות בתואר היוקרתי של "פראנס פוטבול", רונאלדו נעדר מהטקס. דה ליכט זכה בתואר הצעיר הטוב ביותר, אליסון בפרס השוער שחולק לראשונה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
ב-1 בדצמבר 2009, לפני עשר שנים (ויום) זכה ליאו מסי בתואר כדור הזהב לראשונה בקריירה שלו. ומאז? זה היה ללא ספק העשור שלו. עשור ליאו מסי. הוא זכה עם ברצלונה פעמיים בטרבל וסה"כ בשבע אליפויות ושלוש פעמים בליגת האלופות. הוא זכה בכדור הזהב ארבע פעמים ברציפות בין 2009 ו-2012 והוסיף זכייה נוספת ב-2015 לאחר שהוביל את ברצלונה לטרבל, אלא שמאז לא זכה בפרס. בינתיים, "הפרעוש" ראה את כריסטיאנו רונאלדו זוכה בכדור הזהב שלוש פעמים ברציפות ואת לוקה מודריץ' מקבל את הפרס האחרון שחולק אשתקד.




הערב (שני) בטקס בפריס, מסי עשה זאת שוב. הוא הניף את "כדור הזהב" בפעם השישית בקריירה, יותר מכל אחד אחר (בזמן שלפורטוגלי יש חמישה תארים כאלה). מסי, אגב, זכה גם בתואר נעל הזהב וסיים גם כמלך השערים של ליגת האלופות ובסה"כ כבש 51 שערים ב-50 משחקים. וירג'יל ואן דייק סיים במקום השני, כריסטיאנו רונאלדו שלישי וסאדיו מאנה רביעי.


ואן דייק עם אשתו ריקה נויחדאכט. יגנוב ממסי את התואר (ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images)
ואן דייק עם אשתו ריקה נויחדאכט. לא גנב ממסי את התואר (ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images)


הטקס החל עם חשיפת שמותיהם של כל המועמדים, מהמקום ה-30 ומטה. בין השמות הבולטים היו ז'ואאו פליקס, הצעיר המבטיח של אתלטיקו מדריד שדורג במקום ה-28 לצד מרקיניוס מפריז סן ז'רמן ודוני ואן דה ביק מאייאקס, ג'ירוג'ריו ויינאלדום וקארים בנזמה במקום ה-26 והוגו לוריס במקום ה-23.





העשירייה השנייה
20. דושאן טאדיץ' (אייאקס) ופייר אמריק אובמיאנג (ארסנל)
19. טרנט אלכסנדר ארנולד (ליברפול)
18. אנטואן גריזמן (ברצלונה)
17. רוברטו פירמינו (ליברפול)
16. סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי)




15. מתיאס דה ליכט (יובנטוס)
14. קווין דה בריינה (מנצ'סטר סיטי)
13. אדן הזאר (ריאל מדריד)
12. ראחים סטרלינג (מנצ'סטר סיטי)
11. פראנקי דה יונג (ברצלונה)




לוקה מודריץ'. זוכה העונה שעברה (ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images)
לוקה מודריץ'. זוכה העונה שעברה (ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images)


לפני הכרזת עשרת הגדולים, הוענקו פרס "קופה" לצעיר הטוב ביותר ופרס "לב יאשין" לשוער המצטיין. בראשון זכה מתייס דה ליכט ההולנדי, שלאחר שלקח את אייאקס לחצי גמר ליגת האלופות ועבר לככב ביובנטוס גבר על ג'יידון סאנצ'ו וז'ואאו פליקס בדרך לזכייה בתואר האישי הראשון שלו. בתוער "שוער השנה" זכה אליסון, שוער אלופת אירופה לקבוצות ליברפול ואלופת דרום אמריקה לנבחרות ברזיל. המועמדים האחרים היו מארק אנדרה טר שטגן מברצלונה ואדרסון ממנצ'סטר סיטי.




למקום ה-10 הגיע ריאד מחרז, שזכה עם מנצ'סטר סיטי באליפות הפרמיירליג ועם נבחרת אלג'יריה בגביע אפריקה. תשיעי דורג חברו לאלופת אנגליה ברנרדו סילבה, שגם זכה עם פורטוגל בליגת האומות. רוברט לבנדובסקי, שעובר תקופה נהדרת בבאיירן מינכן, דורג שמיני, אליסון הוסיף לתואר שלו כשוער גם מקום שביעי בתואר השחקן הטוב ביותר ולמקום השישי הגיע קיליאן אמבפה מפריז סן ז'רמן. לפני חשיפת חמשת הגדולים, זכתה מייגן ראפינו בתואר כדורגלנית השנה.




את חמשת הגדולים פתח מוחמד סלאח, שסיים כמלך השערים בפרמיירליג בנוסף להיותו הסקורר המוביל של ליברפול בדרכה לזכייה בצ'מפיונס. לאחר מכן עברו מנחי הטקס, דידייה דרוגבה והעיתונאית, דוגמנית ושחקנית סנדי הריברט, ישר להכרזה על המקום הראשון. מסי ניגש אל הבמה לקבל את הפרס היוקרתי לקול מחיאות הכפיים הסוערות מהקהל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי