"משתפרת ומוכנה לשבוע גורלי": בספרד מהללים את ריאל

סרחיו ראמוס, קארים בנזמה
סרחיו ראמוס, קארים בנזמה | Denis Doyle/Getty Images

הרצף הטוב ביותר מאז שזיזו חזר, המספרים דומים לעונת האליפות, השימוש בסגל הרחב וקורטואה שכבר לא גורר ביקורת - האם הבלאנקוס מוכנים לאתגר המאסטייה והקלאסיקו? וגם: סוגיית המגן השמאלי

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

אמנם ריאל מדריד לא מוליכה את הליגה הספרדית אך הקבוצה של זינדין זידאן משתפרת והאוהדים מגיבים בהתאם. לפי הנתונים ב"מארקה", ממוצע הקהל העונה גבוהה ב-6%, כלומר 4,000 צופים נוספים בממוצע. במשחק אתמול נגד אספניול הגיעו לא פחות מ-64 אלף אוהדים, נתון לא שכיח ביחס ליריבה ולשעת המשחק. מעבר לכך, הבלאנקוס רשמו ארבעה ניצחונות ליגה רצופים לראשונה מאז חזרתו של הצרפתי (ומה שלא קרה להם מאז ינואר-מרץ אשתקד, עם סנטיאגו סולארי) ובסה"כ 16 נקודות מ-18 האחרונות. "ריאל מגיעה לשבוע הגורלי שלה במאסטייה והקאמפ נואו כשהתחושות הולכות ונעשות טובות יותר", נכתב ב"מארקה". "איזה קלאסיקו הולך להיות!", נכתב בשער העיתון.

לפי למעלה מחודש ריחפה מעל המועדון סכנה גדולה עם הדחה בשלב הבתים בליגת האלופות, דבר שלא קרה מעולם, וההפסד נגד מאיורקה הותיר טעם מר בדיוק כמו התבוסה הקשה 7:3 לאתלטיקו מדריד בקיץ. אלא שזו קבוצה אחרת. ריאל לא הפסידה בתשעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, מה שלא קרה לה מאז פברואר-אפריל 2017 (רצף של 12 משחקים). אותה עונה הסתיימה, כזכור, עם זכייה בדאבל יוקרתי – אליפות ספרד וגם ליגת האלופות. "גם בשני המשחקים בהם לא ניצחה, נגד בטיס ופריז סן ז'רמן – היא הייתה טובה הרבה יותר", נכתב.

בספרד החמיאו לזידאן שמצליח להשתמש היטב בכל השחקנים שלו, ולא משנה כמה זמן הם היו לא רלוונטיים. איסקו חזר להרכב במפתיע נגד פריז סן ז'רמן, בלט לטובה וחזר להיות שחקן לגיטימי שמתמודד על מקומו ב-11. האחרון היה ויניסיוס שרשם יכולת טובה במהלך הניצחון 0:2 על אספניול. לפני כן היו אלה אדר מיליטאו הבלם, השוער השני אלפונס אראולה וגם פדה ואלוורדה, התגלית של ריאל מדריד עד עתה.

עוד נכתב על טיבו קורטואה. בספרד לעגו לו, העונה הנוכחית הייתה מסובכת מאוד עבורו אלא שהשוער התייצב. הוא שמר על שער נקי בשישה משמונת משחקי הליגה האחרונים בהם שיחק. הטון כלפיו השתנה ולפתע מכנים אותו כ"חומה". במשחק אתמול לא הייתה לו הרבה עבודה אך הוא היה שם כדי להדוף את הנגיחה המסוכנת של אסטבן גראנרו. אם ניקח בחשבון גם את ליגת האלופות, הרי שקורטואה לא ספג כבר שמונה משחקים העונה, נתון לא רע בכלל.

בינתיים, זידאן שובר את הראש לגבי עמדת המגן השמאלי במשחק נגד ולנסיה, ולמזלו הוא יוכל לבצע ניסויים במשחק הקרוב בליגת האלופות נגד ברוז' שהוא חסר חשיבות. מרסלו פצוע ופרלאן מנדי ספג אתמול שני צהובים מיותרים. נאצ'ו יכול להיות הגיבוי והעונה הוא כבר שיחק כמגן בדרבי אלא שהוא נעדר מהמגרשים מאז אוקטובר ולא שיחק ולו דקה אחת. אפשרות נוספת היא דני קרבחאל בעמדת המגן השמאלי, אלא שבמועדון לא ממש סומכים על אלברו אודריוסולה המגן הימני שלא שיחק מאז שהורחק במהלך ההפסד למאיורקה. האפשרות לשחק עם מיליטאו כמגן שמאלי נשקלת. האופצייה האחרונה והפחות סבירה היא להמר על שחקן מהקאנטרה, פראן גרסיה שמתאמן בקביעות עם הקבוצה הבוגרת. נזכיר כי ריאל ניצחה רק פעם אחת במאסטייה בחמש העונות האחרונות. כמו כן, עוד בעייה שמטרידה את זיזו היא מצבו של קאסמירו, שאם יספוג צהוב נגד ולנסיה – יחמיץ את המשחק הגדול.


פרלאן מנדי מורחק. הבלאנקוס בבעייה (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי