לראשונה מאז 2002: ברצלונה וריאל מדריד נפרדו ב-0:0

ליאו מסי, סרחיו ראמוס
ליאו מסי, סרחיו ראמוס | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

הכי צמוד שיש. הבלאנקוס היו עדיפים במהלך המחצית הראשונה, אך בארסה מצידה הגיעה לכמה מצבים בטוחים. הקטלונים נשארו בפסגת הליגה בזכות הפרש שערים

(גודל טקסט)

הקלאסיקו הגדול הבטיח הרבה וקיים פחות. ברצלונה וריאל מדריד נפרדו הערב (רביעי) ב-0:0 מאכזב מאוד, ובכך שוויון הנקודות בפסגה נותר, כאשר בארסה נשארה במקום הראשון. הבלאנקוס יכולים בהחלט לצאת מעודדים מהקאמפ נואו, בעקבות יכולת טובה מאוד שהם הציגו, במיוחד במחצית הראשונה. הבלאוגרנה מצידה הגיעה לכמה מצבי הבקעה כמעט בטוחים, אך לא הצליחה למצוא את הרשת של טיבו קורטואה.

חודשיים לאחר המועד המקורי, המשחק הגדול ביותר בספרד נערך בקטלוניה, שעוד לפני שריקת הפתיחה געשה ורעשה בשל כל הקונפליקט הפוליטי הגדול שקיים בעיר. כששתי הקבוצות פרסמו את ההרכבים, אפשר היה למצוא הפתעה גדולה שתכנן ארנסטו ואלוורדה, שהציב את סרג'י רוברטו בקישור, וברגע האחרון שינה את ה-11 וספסל את סרחיו בוסקטס בשביל איבן ראקיטיץ'. מנגד, זינדין זידאן העניק לאיסקו את חולצת ההרכב, על חשבונו של לוקה מודריץ'.

על כר הדשא, הקבוצה בלבן הייתה הרבה יותר עדיפה ב-45 הדקות הראשונות, והרבה מסוכנת בשליש האחרון של המגרש. ג'רארד פיקה עמד במקום הנכון כדי להציל מקו השער נגיחה של קאסמירו, כשמהצד השני ליאו מסי כבר הכניע את קורטואה, אך ראמוס הרחיק גם הוא מהקו.


הגיבורים המרכזיים במשחק. מסי מצד אחד, פדה ואלוורדה מנגד (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

לראשונה מאז נובמבר 2002, 6,235 ימים בדיוק, ברצלונה וריאל מדריד מספקות משחק ללא שערים במסגרת הליגה הספרדית. מתוך 243 משחקים רשמיים שנרשמו בין הצדדים במסגרת הליגה, זוהי הפעם התשיעית בלבד שהמשחק הגדול מסתיים ב-0:0.

הרכבים
ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו (ארתורו וידאל, 55), ג'רארד פיקה, קלמנט לנגלה, ג'ורדי אלבה, איבן ראקיטיץ', פרנקי דה יונג, סרג'י רוברטו, ליאו מסי, אנטואן גריזמן (אנסו פאטי, 83), לואיס סוארס.

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, רפאל וראן, פרלאן מנדי, קאסמירו, פדה ואלוורדה (לוקה מודריץ', 80), טוני קרוס, איסקו (רודריגו, 80), גארת' בייל, קארים בנזמה.

מהלך המשחק
פתיחת המשחק הייתה כולה בסימן ברצלונה, שהניעה את הכדור כמעט בכל עשר הדקות הראשונות, כאשר שחקני ריאל מדריד רק הדפו. בדקה החמישית אלבה ניסה למצוא את סוארס לאחר מסירה אדירה של מסי. בדקה ה-11 ריאל רשמה איום ראשון כאשר בנזמה בעט לעבר טר טשגן ונעצר. האורחים המשיכו לאחר מכן לייצר לחץ גדול על בארסה, ובדקה ה-18 קאסמירו עלה גבוה ונגח מצוין לשער, אך פיקה הציל עם הראש ממש על קו השער. ברצלונה נעלמה על כר הדשא, כשהיא בעיקר מתגוננת מול ריאל. בדקה ה-26 קאסמירו איים פעם נוספת עם בעיטה מרחוק, שנהדפה על ידי טר שטגן לקרן.


פיקה. הציל שער בטוח מקו השער (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)


ראקיטיץ' מול מנדי. הקרואטי נכלל בהרכב במקומו של בוסקטס (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)


צמד המאמנים. זידאן יכול להיות מרוצה, ואלוורדה מנסה להעיר את הקבוצה שלו (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

בדקה ה-29 ברצלונה הגיבה מנגד. התקפה מהירה הגיעה לאלבה, שניסה להכניס כדור למרכז הרחבה, קורטואה יצא מהשער והדף עד למסי, שבעט בעצמו כדור אדיר שנהדף על ידי ראמוס מקו השער. בדקה ה-32 כמעט הגיע שער העונה, כשפדה ואלוורדה הניף את רגלו מהאוויר וסיפק ביצוע מרהיב לכדור יעף, שהסתובב ופספס את המסגרת. בדקה ה-41 מסי סיפק רגע קסם נוסף כשהקפיץ כדור מעל כל ההגנה בלבן ומצא את אלבה, שניסה בנגיעה אחת למצוא את הרשת ופספס את המצב הטוב ביות של ברצלונה במשחק. בדקה ה-44 ואלוורדה איים פעם נוספת עם בעיטה נהדרת מהאוויר, אך נעצר. 


פדה ואלוורדה. בעיטה אדירה של האורוגוואי (JOSE JORDAN/AFP via Getty Images)


החמצה גדולה של אלבה לקראת סיום המחצית (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)


המגן לא מאמין (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)


מסי. מסירה מופלאה שלו לאלבה (JOSE JORDAN/AFP via Getty Images)

המחצית השנייה התחילה בקצב איטי ממה שהסתיימה הוקדמת. בדקה ה-60 ברצלונה הגיעה למצב הכפול אדיר – מסי הסתבך עם רגליו ופספס מסירה אדירה מגריזמן, שהשתלט על הכדור עם שימוש בידו. בהמשך סוארס הגיע למצב דומה, אך לא הצליח לכבוש. בדקה ה-68 פדה ואלוורדה הוביל התקפה אדירה של ריאל מדריד, מצא את בייל והוולשי פספס את המסגרת לאחר ששיגר פגז אדיר. בדקה ה-72 דה יונג ניסה להכניע את קורטואה עם בעיטה שטוחה, אך הבלגי קטף את הכדור ללא בעיות, עד הסיום, שתי הקבוצות הצליחו להגיע עד לרחבה, אך חסרו את הרגל המסיימת, והמשחק נגמר ב-0:0.


דה יונג מול איסקו. בעיטה חלשה של ההולנדי (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי