פרנקי דה יונג: "הליגה האנגלית היא הטובה בעולם"

פרנקי דה יונג
פרנקי דה יונג | Josep LAGO / AFP

קשר ברצלונה בראיון: "חשבתי שהליגה הספרדית החזקה מכולן לאור ההצלחות באירופה, אבל העוצמה והתחרותיות בפרמיירליג ברמה הגבוהה ביותר". וגם: קומאן מספר על הערצתו של גווארדיולה להולנדי

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בעוד כוכבים גדולים שהגיעו לליגה הספרדית כמו ז'ואאו פליקס ואדן הזאר לא הצליחו עדיין להטביע חותם משמעותי, פרנקי דה יונג השתלב נפלא בברצלונה של ארנסטו ואלוורדה. הקשר ההולנדי בן ה-22 שחתם בקבוצה כבר בינואר, שותף בכל 24 משחקיה של האלופה. ההולנדי שרצה ללכת בדרכו של יוהאן קרויף ולעבור מאייאקס לברצלונה, הפתיע כשאמר בראיון ל"מירור" כי הפרמיירליג טובה יותר מהליגה הספרדית.

דה יונג אמר: "חשבתי פעם שהליגה הספרדית היא הליגה החזקה בעולם, אפשר לראות את הדומיננטיות של הקבוצות הספרדיות בגביעי אירופה השונים. המועדונים הספרדיים התקדמו, עברו דרך ארוכה ופעמים רבות זכו בתארים הגדולים". ואכן, בעשור האחרון הספרדיות רשמו חמש שש זכיות בליגת האלופות (ארבע לריאל מדריד ושתיים לברצלונה) ושש זכיות גם בליגה האירופית.

על הליגה האנגלית: "הפרמיירליג צברה כוח גדול בשנים האחרונות. כשמדובר בכישרון טהור – הליגה הספרדית מנצחת, אבל העוצמה והתחרותיות באנגליה היא ברמה הגבוהה ביותר".

פרנקי דה יונג. פפ העריץ, אבל ההולנדי בחר בבארסה (LLUIS GENE/AFP/Getty Images)

בקיץ האחרון דה יונג היה מבוקש בכל אירופה והיה יכול להצטרף למנצ'סטר סיטי. מאמן נבחרת הולנד, רונאלד קומאן, סיפר כי פפ גווארדיולה מעריץ גדול של הקשר. קומאן אמר: "דיברתי עם פפ על שני שמות זמן רב, והשמות האלה היו פרנקי דה יונג ומתייס דה ליכט. פפ היה בטירוף להחתים שחקן בסגנון הזה ורצה לדעת עליו הכל".

קומאן הוסיף: "דה יונג הוא עכשיו אחד הקשרים הטובים בעולם. האיכות הכי גדולה שלו? הוא יודע שתי שניות לפני כולם מה לעשות עם הכדור. ואז פתאום הוא מקבל את ההחלטה הכי נכונה וגם הכי יפה ואתן אומר לעצמך 'אלוהים אדירים".

גם ואלוורדה לא חסך בשבחים לגבי הקשר, אך הוסיף: "הוא מכסה הרבה מאוד שטחים, הוא משחק טוב מאוד, אבל יש לו עוד מה לתת, בעיקר באיזור רחבת היריב". עד היום דה יונג רשם שער ושני בישולים כשהמשחק הטוב ביותר שלו היה נגד ולנסיה אז כבש ובישל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי