"בארסה בלי טר שטגן וגם בלי מסי", סוארס: "חייבים להסיק מסקנות"

ליאו מסי
ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

בספרד נכתב בציניות על הקפטן ששיחק בדרבי כמובן אך היה חלש. דה יונג בכה לאחר האדום הראשון בקריירה. האלופה מציגה רקורד ספיגות בעייתי, אבל ההיסטוריה יכולה לעודד אותה. ואלוורדה: "תחושה קשה"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

 ברצלונה יצאה לפגרת החורף במצב רוח מצוין כשהובילה בשתי נקודות יתרון על פני ריאל מדריד השנייה בטבלה, אלא שהמוליכה איכזבה במשחק הבכורה שלה ב-2020 כשסיימה רק בתיקו 2:2 בדרבי נגד אספניול האחרונה בטבלה. האלופה נקלעה לפיגור וכבר הצליחה להפוך את התוצאה אלא שפרנקי דה יונג הורחק לראשונה בקריירה (ובכה בחדר ההלבשה לאחר המשחק) והקטלונים ספגו את שער השוויון המאוחר. מי שהיה חסר לברצלונה הוא השוער מארק אנדרה טר שטגן הפצוע, אם כי בכל מקרה בארסה סיימה סיבוב הגנתי גרוע. האלופה ספגה 23 שערים, הרקורד הגרוע ביותר שלה מאז עונת 2002/03 אז סיימה במקום השישי בטבלה.

בעוד בשער "ספורט" נכתבו מחמאות על הדרבי המותח, ב"אל מונדו דפורטיבו" נמתחה ביקורת קשה: "בארסה נתנה לשתי נקודות לברוח, הרמונטדה (מהפך) הלכה לאיבוד, הקבוצה נעלמה מהמגרש לאחר הרחקתו של דה יונג". בטור דעה נכתב על כך שבארסה עוברת רכבת הרים מתחילת העונה והציגה עוד משחק חסר אינטנסיביות. "בארסה מרשימה כשהיא לוחצת אך נראית מנותקת דקות ארוכות והיא משלמת על כך ביוקר. מה שקורה בליגת האלופות התרחש הפעם גם בליגה. אם ארתורו וידאל צריך להושיע מהספסל ולהוסיף אופי – בארסה הזו לא טובה".

גם ליאו מסי ספג ביקורות קשות, ב"מארקה" נכתב בזלזול על הקפטן: "דרבי בלי טר שטגן (נעדר בשל פציעה כאמור) וגם בלי מסי". נכתב כי הקפטן היה מאופק מאוד בהשוואה לבדרך כלל וכמעט לא השפיע. "וו לי הראה לבארסה 'Made In china'", נכתב בנוסף. מנגד, בארסה תוכל להתנחם בכך שב-12 פעמים מ-14 האחרונות בהן זכתה באליפות החורף (הייתה בפסגה בתום הסיבוב הראשון) – היא זכתה באליפות. שתי העונות היחידות בהן זה לא קרה – עונת 2006/07 ו-2013/14.

ארנסטו ואלוורדה אמר לאחר המשחק: "אחרי מספר הופעות טובות – לא הצלחנו לשמור על היכולת שלנו ולא עשינו את ההבדל. בשלב האחרון של המשחק נחלשנו בעיקר בגלל הכרטיס האדום שפגע בנו. אחרי המהפך היינו בסדר גמור, רצינו להמשיך ולכבוש עוד שערים. לפעמים זה קורה בכדורגל, הפעם זה קרה לנו. נשארנו עם תחושה חמוצה כי רצינו לנצח, איבדנו את הניצחון. הייתה להם מוטיבצייה רבה. וידאל? הוא אמנם לא דומה לחבריו עם הכדור, הוא יותר מבולגן אבל הוא תורם לנו המון, הוא מופיע בכל מקום וזו סגולה, הוא יודע מתי להצטרף להתקפה ולאיים על השער. אני משתמש בו ואיבן ראקיטיץ' לסירוגין".

על מאבק האליפות: "הליגה צמודה מאוד, אנחנו תמיד עולים כדי לנצח, אבל גם היריבות. החמצנו נקודות היום, וכך גם בפמפלונה (משחק החוץ באוססונה). צריך להילחם עד הסוף בכל משחק כדי לנצח". בעוד ארבעה ימים (חמישי) תפגוש ברצלנוה את אתלטיקו מדריד בסופר קופה הספרדי בדובאי. על כך אמר המאמן: "יש ארבע קבוצות חזקות מאוד, כל דבר יכול לקרות".

סוארס שזכה לציון 8 ב"ספורט" אמר לאחר המשחק: "אני חושב שעשינו את הדבר הכי קשה – לבצע מהפך במשחק חוץ קשה. איבדנו שתי נקודות יקרות לצערי. יש לנו הרבה דברים לשפר לקראת הסופר קופה, עלינו להסיק מסקנות. היריבה השתפרה לאחר הכרטיס האדום אבל זה לא תירוץ, אנחנו האלופים. המשחקים האלה, קרב על התואר – הם נפלאים. אנחנו רוצים לנצח".


פרנקי דה יונג. אדום ראשון בקריירה (Alex Caparros/Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי