צפו בתקציר: 2:3 דרמטי לאתלטיקו מדריד על ברצלונה

קוקה, אנחל קוראה
קוקה, אנחל קוראה | GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images

הקולצ'ונרוס ייפגשו את ריאל מדריד בגמר הסופרקופה לאחר שקבעה בדקה ה-86 מול אלופת ספרד. הקטלונים הצליחו למחוק שער יתרון של קוקה בזכות גולים של מסי וגריזמן, אך מוראטה וקוראה הכריעו

(גודל טקסט)

אין קלאסיקו, יש דרבי. אתלטיקו מדריד גברה הערב (חמישי) 2:3 על ברצלונה בחצי הגמר של הסופר קאפ הספרדי, ובכך נקבע כי ביום ראשון הקרוב היא תפגוש את ריאל מדריד למשחק הגמר הגדול. המחצית השנייה במשחק הייתה גם החלק העיקרי שלו, כאשר שתי הקבוצות הספיקו לרשום מהפך משלהן, אך כאמור בסיום אלה היו החבורה של דייגו סימאונה שיצאו עם הכרטיס לגמר.

אז כיצד הכל התחיל? שני הצדדים עלו לכר הדשא בערב הסעודית בידיעה שהבלאנקוס גברו אמש על ולנסיה החצי הגמר הראשון של הטורניר, וכי מצפה להן קרב אדיר על המקום השני במשחק הסיום. ארנסטו ואלוורדה העניק לארתורו וידאל את המקום ב-11 שלו, זאת לאחר שנכנס לכר הדשא נגד אספניול במשחק האחרון והצליח לעשות שינוי גדול. מנגד, סימאונה קיבל חדשות טובות כאשר הקפטן הוותיק קוקה חזר לכשירות מלאה והתחיל את המשחק על הספסל.

המחצית הראשונה הייתה בעיקר בסימן ברצלונה, שהרבתה לאיים על השער של הרוחיבלאנקוס, אך פעם אחר פעם נתקלה ביאן אובלק, שנעל לגמרי את הרשת. ליאו מסי היה השחקן הפעיל מצידה של בארסה, כשגם אנטואן גריזמן הגיע למצב מבטיח ונעצר אצל הסלובני. לאחר המחצית המאופסת, הדרמה כולה התנקזה למחצית השנייה.


מסי מתוסכל, שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

זה התחיל כבר אחרי 18 שניות בלבד. קוקה, שרק חזר לסגל, עלה מהספסל עם פתיחת החצי השני במשחק וכבר מצא את עצמו ברשימת הכובשים לאחר שסיים בצורה אלגנטית מול נטו. היתרון המהיר החזיק חמש דקות בלבד, כשאז מסי התעורר, ולאחר שלואיס סוארס הוריד לו כדור בחזה הוא התגבר על שני שחקנים והפציץ את הרשת.

בדקה ה-62 גריזמן היה במקום הנכון לנגוח כדור חוזר ולכבוש לראשונה מול האקסית, ובכך השלים מהפך במשחק. ברצלונה המשיכה לשלוט בכדור, אך רוח הלחימה של אתלטיקו מדריד עשתה את שלה – אנחל קוראה, שבישל את השער של קוקה, הוכשל על ידי נטו ברחבה ואפשר לאלברו מוראטה לאזן מהנקודה הלבנה.

לצערה של הבלאוגרנה, שני שערים שלה נפסלו במהלך המשחק על ידי מערכת ה-VAR, פעם אחת לאחר נגיעת יד של מסי, ולאחר מכן בגלל נבדל של וידאל. שני השערים הללו הפכו למשמעותיים עוד יותר כאשר בדקה ה-86 אותו קוראה הגיע שוב מול נטו, אך הפעם הארגנטינאי הספיק לבעוט ולהפוך פעם נוספת את התוצאה, רק שהפעם ברצלונה כבר לא חזרה. 


שער ניצחון של קוראה, שהיה מעורב בכל השערים של קבוצתו (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

הרכבים
ברצלונה: נטו, סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, סמואל אומטיטי, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס (איבן ראקיטיץ', 86), פרנקי דה יונג (אנסו פאטי, 88), ארתורו וידאל, אנטואן גריזמן, ליאו מסי, לואיס סוארס.

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, קיירן טריפייר, סטפן סאביץ', פליפה, רנאן לודי (ויטולו, 67), תומאס פארטיי, סאול, הקטור הררה (קוקה, 46, מרקוס יורנטה, 72), אנחל קוראה, ז'ואאו פליקס, אלברו מוראטה.

מהלך המשחק
בדקות הפתיחה של המשחק זו הייתה ברצלונה ששלטה יותר בכדור, אך לא הצליחה לחדור את ההגנה החזקה של הקבוצה היריבה. בדקה ה-22, אחרי לחץ גדול, מסי הגיע למצב הבקעה ראשון מול אובלק, שהדף את הבעיטה של הארגנטינאי לקרן. בדקה ה-29 מסי פרץ נוספת על סף הרחבה וניסה לסובב כדור אומן לחיבורי השער, אך הבעיטה שלו הייתה גבוה מדי.


מסי. פתח את המשחק היטב (Francois Nel/Getty Images)

בדקה ה-32 אתלטיקו מדריד איימה לראשונה על השער של נטו, כשהררה סיפק בעיטה חופשית אדירה לעבר הברזילאי, שהצליח בקושי רב להדוף אותה מקו השער. בדקה ה-40 גריזמן סיפק את החמצת המשחק עד כה – ברצלונה חטפה כדור במרכז המגרש, מסי העביר מהר לסוארס, שהעמיד את החלוץ הצרפתי במצב ודאי מול השער, אך אובלק הימר נכון ועצר את הבעיטה שלו. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.


גריזמן. החמצת ענק מול אובלק (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

אתלטיקו מדריד פתחה את המחצית השנייה בצורה חלומית – הקפטן קוקה עלה מהספסל במקומו של הררה, ו-18 שניות לאחר מכן מצא את הרשת של בארסה לאחר שקוראה סידר לו מצב נוח מול נטו. המחליף הטרי לא התבלבל מול השוער וגלגל לפינה. התגובה של ברצלונה לא איחרה להגיע – בדקה ה-51 וידאל הרים כדור לרחבה, סוארס עצר על החזה והכין למסי שהתגבר על שני שחקני הגנה והפגיז את הרשת 1:1 בספורקופה.


כניסה נהדרת של הקפטן (Francois Nel/Getty Images)


תגובה מהירה של הקפטן המקביל (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

בדקה ה-60 הבלאוגרנה השלימה מהפך במשחק כשפעם נוספת מסי היה האיש שמצא את הרשת, שהפעם הוא עשה זאת לאחר שעצר כדור באומנות מול סאול, חלף על פניו בזריזות וכבש. שופטי המסך התערבו לאחר חגיגת השער כשזיהו נגיעת יד של ה"פרעוש" והשופט נאלץ לפסול את השער. שתי דקות לאחר שום כוח לא היה יכול לקחת את השער של ברצלונה – אלבה הרים כדור אלכסוני לעבר סוארס, שהצליח לנגוח בצורה טובה ולסחוט הצלת ענק מאובלק, אך גריזמן היה במקום הנכון ונגח את הכדור החוזר לרשת. 1:2 לברצלונה.


במקום הנכון בזמן הנכון. גריזמן קבע מהפך בסופרקופה (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

בדקה ה-66 סוארס כמעט כבש בעצמו את ה-1:3 של ברצלונה אך שוב זה היה אובלק שיצא עם ידו על העליונה. בדקה ה-74 ברצלונה חגגה בפעם הרביעית במשחק, כשהפעם פיקה כבש אחרי תרגיל מבריק בכדור חופשי, אך פעם נוספת מערכת ה-VAR הופעלה והשער נפסל בגלל נבדל של וידאל. בדקה ה-81 אתלטיקו מדריד יצאה קדימה להתקפה מהירה, כשבסיומה קוראה הוכשל על ידי נטו ברחבה. מוראטה לקח אחריות על הבעיטה וקבע 2:2 דרמטי. בדקה ה-86 ובצורה הדרמטית ביותר, אתלטיקו מדריד יצאה שוב קדימה, כשהפעם מבשל השער הראשון קוראה קיבל את הכדור מול השער ממוראטה, ובשתי נגיעות בלבד הכניע את נטו והעניק לקבוצתו את הניצחון ביקר. 2:3 בסיום לאתלטיקו מדריד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי