רשמית: ארנסטו ואלוורדה פוטר מברצלונה, קיקה סטיין יחליפו

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | David Ramos/Getty Images

אחרי גל שמועות ורחשים שפקד את התקשורת הספרדית והמועדון הקטלוני, תמה תקופתו של הבאסקי. מאמן בטיס לשעבר מונה רשמית עד 2022

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

זה היה באוויר כבר כמה ימים ועכשיו זה הפך לרשמי. ארנסטו ואלוורדה סיים הלילה (שני) באופן רשמי את תפקידו כמאמנה של ברצלונה. הבאסקי פוטר אחרי ההפסד 3:2 המאכזב לאתלטיקו מדריד בחצי גמר הסופר קופה הספרדי, אשר נערך בערב הסעודית ביום חמישי האחרון.

מלבד פיטורי המאמן, אלופת ספרד הכריזה על מאמנה החדש – קיקה סטיין בן ה-61, שאימן בעונה שעברה את בטיס וזכה למחמאות רבות בעקבות פילוסופיית המשחק בה הוא דוגל, הדומה לזו של בארסה. למרות שנכתב כי המועדון מחפש מאמן לחצי השנה, סטיין מונה 2022.

הבוקר המאמן המפוטר נפגש עם ג'וזפ מריה ברתומאו, נשיא המועדון, ונצפה כאשר הוא יוצא מחויך ברכבו ממתחם האימונים של ברצלונה. מספר שעות לאחר מכן דווח בתקשורת הספרדית כי ברתומאו נמצא במו"מ עם סוכנו של ואלוורדה להתרת חוזהו.

לפי לוח הזמנים שפורסם, סטיין יגיע מחר בשעה 13:00 (שעון ספרד) למשרדי המועדון ויחתום על החוזה החדש. לאחר מכן, יצטלם עם הסמל של קבוצתו החדשה וייערוך את מסיבת העיתונאים המסורתית, בה יוצג באופן רשמי.

ואלוורדה מונה למאמנה של ברצלונה בתחילת עונת 2017/2018 והצעיד את הקבוצה לשתי אליפויות רצופות, זכייה בגביע המלך בעונתו הראשונה וזכייה בסופר קופה של 2018. למרות שניצח פעמיים את הליגה הספרדית, לאורך כל תקופתו במועדון ליוותה את המאמן ביקורת על סגנון המשחק ויכולת הקבוצה.

בנוסף, ריחפה סביבו עננת הכישלון בליגת האלופות, כאשר בעונתו הראשונה הודח מול רומא בשלב רבע הגמר ובעונה הקודמת הייתה זו ליברפול שפירקה את קבוצתו 4:0 והעיפה אותה בחצי הגמר. גם ההפסד לוולנסיה בגמר הגביע בעונה הקודמת לא בדיוק היה אחד מרגעיו הזוהרים בתפקיד.




קיקה סטיין. מאמנה החדש של ברצלונה (DAMIEN MEYER/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי