"נאצ'ו אף פעם לא נכשל", ההתקפה של ריאל ספגה ביקורת קשה

נאצ'ו, זינדין זידאן
נאצ'ו, זינדין זידאן | Denis Doyle/Getty Images

"זה מרגיש כמו גול של אליפות", נכתב על השער המאוחר של הבלם שרשם ציון דרך, אך בנזמה בבצורת כבר חודש וחצי ובתקשורת כתבו נגד ה-11 של הצרפתי. קורטואה: "במגרשים כאלה הליגה מוכרעת". וגם: קובי בראיינט

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

היא הציגה משחק כדורגל רע ומאוד לא שכנעה ולעתים אף נראה ששיחקה בסגנון של יריבה העירונית, אתלטיקו מדריד, אבל בכל מקרה ריאל מדריד עמדה אתמול (ראשון) במשימה. הבלאנקוס ניצלו את ההפסד של ברצלונה ועם 0:1 קטן על ויאדוליד העפילו למקום הראשון רגע לפני הדרבי ולראשונה מאז המחזור השמיני. זה היה משחק הליגה ה-12 ברציפות של הבלאנקוס ללא הפסד ליגה. ריאל שוב הסתמכה על הגנת ברזל כששמרה על שער נקי בפעם העשירית העונה והיא ספגה עד כה 13 שערים בלבד ב-21 משחקי ליגה – ההגנה הטובה בספרד.

לא פלא שנאצ'ו, שחקן ההגנה שכלל לא היה אמור לשחק אך ניצל את השעייתו של דני קרבחאל כדי להשתחל להרכב – היה זה שכבש את שער הניצחון בנגיחה בדקה ה-78. שער ניצחון ראשון וגם שער הליגה הראשון שאינו בסנטיאגו ברנבאו. נאצ'ו הודה בסיום המשחק כי הוא רצה לחזור להגנה לאחר כדור הקרן אך זידאן הפצר בו להישאר ואמר לו שיש לו תחושה טובה: "אני שמח בשבילו. הוא שחקן הגנה מעולה שלא כובש הרבה".נאצ'ו עצמו אמר: "אני מאוד מאושר, נכון שאני משחק פחות אבל יש לי את הביטחון של המאמן וזה הכי חשוב. המאמן הוא המפתח שלנו להצלחה".

בספרד החמיאו אבל גם קטלו. "נאצ'ו עשה (קארים) בנזמה", נכתב ב"מארקה" שם ציינו כי ריאל מדריד "מחכה כבר הרבה זמן לשחקני ההתקפה שלה" ו"ריאל זקוקה שבנזמה יחזור לכבוש". החלוץ הצרפתי לא כבש מאז שהשווה נגד ולנסיה במאסטייה – כבר חודש וחצי עברו מאז. "אדן הזאר פצוע כבר חודשיים, גארת' בייל לא חזר באמת מקייב אבל גם זידאן אחראי לבצורת", נכתב באתר. "לא ברור למה פדה ואלוורדה לא שיחק, הוא מוסיף המון קצב לקבוצה, ואיך ויניסיוס מחוץ לסגל".  ב-"אס" היו עדינים יותר. "עם הראש (נגיחה) לפסגה", נכתב בסיקור המשחק. עוד כותרות היו "נאצ'ו אף פעם לא נכשל", ובעיקר: "זה נראה כמו שער שמדברים עליו בקלטת האליפות".


קארים בנזמה. בבצורת כבר חודש וחצי (CESAR MANSO/AFP via Getty Images)

סרחיו ראמוס דיבר על החיבוק הגדול שלו יחד עם זידאן ונאצ'ו: "זה מצביע על אחדות, חיבוק של קבוצה שלמה. כולם רוצים להצליח, כולם נחושים, אלה שמשחקים יותר ואלה שמשחקים פחות. אנחנו שמחים לנצח, רצינו להעפיל לפסגה אך הליגה ארוכה. אף מגרש לא קל ולשמחתנו נאצ'ו כבש. במחצית השנייה השתפרנו. לא תמיד אנחנו מצליחים לשחק טוב אבל אנחנו תמיד נראה את הנחישות והמחויבות. הפציעה שלי? סבלתי מנקע, זה מאחוריי, אני רוצה להמשיך לעזור לקבוצה".

השוער טיבו קורטואה סיכם: "העונה עוד ארוכה ותמיד יש עליות ומורדות. אסור לנו להסתכל על קבוצות אחרות. במגרשים כאלה אתה לוקח אליפות. אדן הזאר? הוא מתאושש, אך לא שיחק מאז נובמבר. כמובן שכולנו מחכים שהוא יחזור. בינואר בטח לא נהיה אלופים. אתלטיקו מדריד תבוא למות בברנבאו, אני מכיר את צ'ולו, דייגו סימאונה הוא תמיד חזק. ההווה הוא זה שקובע בכדורגל, אבל אם הם היו מנצחים אותנו בפנדלים אולי היו מדברים אחרת". כשנשאל על מותו הטראגי של קובי בראיינט ז"ל אמר: "זה עצוב מאוד וגם ביתו הייתה במסוק. אני חובב NBA גדול וגדלתי עליו, על המנטאליות המנצחת שלו. הוא הותיר מורשת מדהימה".

זידאן אמר בסיום: "זה היה משחק מסובך, יריבה קשה שהפסידה רק פעם אחת בבית ושיחקה טוב. חשוב מאוד לנצח. המקום הראשון לא משנה כלום, אנחנו צריכים להמשיך כי הליגה היא מסע. במחצית השנייה השתפרנו". הצרפתי התעקש שהקבוצה לא סובלת מבעיית כיבושים: "אני לא חושב ככה, השתפרנו. לא קרה כלום אם בנזמה לא כבש, הוא יעשה את זה במשחק הבא. ההגנה היא הכוח שלנו כרגע, כולם לוחצים מייד לאחר איבוד כדור". על בראיינט: "תחושה נוראית, חדשות איומות שמשפיעות על כולנו. אני לא יודע מה עוד לומר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי