מסי הוביל את בארסה לשיא היסטורי, אייבר בירכה: "מריעים לך"

ליאו מסי
ליאו מסי | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

הקפטן שכבש רביעייה עזר לאלופה לעבור את ריאל במספר שערי הזכות בליגה לראשונה מ-1961. "המוליכה הייחודית", עקצו ב"ספורט". ברית'ווייט מאושר מהופעת הבכורה: "אחרי החיבוק איתו לא אכבס את החולצה"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

 ברצלונה הצליחה לשים בצד את כל רעשי הרקע – הקרע בין השחקנים להנהלה, הביקורות על חלון ההעברות בינואר והיכולת הפושרת לאחרונה – והיא תגיע לקלאסיקו מהמקום הראשון בטבלה, בדיוק כפי שרצתה. אלופת ספרד הביסה 0:5 את אייבר בקאמפ נואו ופתחה פער של שתי נקודות על ריאל מדריד. מעבר לכך, היה מימד היסטורי. בארסה הפכה לכובשת הבכירה בתולדות הליגה עם 6151 שערים, אחד יותר מריאל, וביצעה מהפך לראשונה מאז 1961 ברור לכם מי היה כוכב המשחק.

 
ליאו מסי שם את הבצורת מאחוריו (389 דקות ללא שער), ובגדול, כשכבש רביעייה בפעם השביעית בקריירה. אייבר הייתה היריבה הראשונה נגדה הבקיע ארבעה שערים בשני משחקים שונים. כבר לאחר 40 דקות למסי היה שלושער – המהיר ביותר שלו פרט למשחק נגד מאיורקה באוקטובר 2011, אז היה זקוק לחצי שעה בלבד. לא רק התקשורת הספרדית החמיאה לקפטן ברצלונה אלא גם היריבה שבאקט לא רגיל צייצה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה: "אנחנו סבלנו ממך, אנחנו סובלים ממך ואנחנו מתמודדים מולך. ואין לנו ברירה אלא לקום ולהריע לך. זו הקבוצה של מסי". 

ב"מארקה" נכתב: "כשמסי רואה את ריאל מדריד באופק – זה מה שקורה". "מסי מנפץ את תקוותיה של אייבר. הוא החליט, וכך זה קרה. תוך חצי שעה בערך השחקן הטוב בעולם פירק את אייבר בהצגה מסנוורת", נכתב ב"מונדו דפורטיבו". "מוליכה", נכתב בשער העיתון. ב"ספורט" נכתב במשחק מילים מתאים "המוליכה הייחודית" על רקע תמונה של מסי כמובן, שם לא שכחו לעקוץ את ריאל מדריד. "רביעייה של אלוף", נכתב באתר שם הוסיפו כי ריאל מדריד החזירה את השמחה לקאמפ נואו לאחר שבוע של משבר 
 

 

והיה גם משחק חוץ ממסי. החלוץ מרטין בריית'וויט רשם בכורה מוצלחת בקבוצה כשעלה מהספסל אחרי אימון אחד בלבד במדי הקבוצה והשתתף בחגיגה. ברית'וויט אמר: "התרגשתי מאוד, אני מוקף בשחקנים פנטסטיים, ניסיתי לרוץ ולעשות תנועה בלי סוף וחבריי לקבוצה מצאו אותי, זה היה מדהים. אלה שחקנים שראיתי בטלוויזיה מאז שהייתי קטן".
 
 
על מסי: "בירכתי אותו על המשחק הנפלא שלו, הוא בחור נהדר, ניסיתי לא להתרגש אלא להרגיש בנוח. חיפשתי אותו כשהכדור היה אצלי. לא אכבס את החולצה שלי אחרי החיבוק שהוא נתן לי (צוחק). בכנות, אני מאוד שמח שיכולתי לעזור לו עם בישול".

המאמן קיקה סטיין סיכם: "חיכינו למשחק כזה בו הדברים יילכו לנו טוב. במשחקים אחרים עשינו דברים נכון אבל לא הצלחנו לנצח ככה. היום היה לנו קל עם שלושה שערים לפני המחצית וזה נתן לנו שקט נפשי. מסי עושה את אותו הדבר כבר 14 או 15 שנה והוא ימשיך לעשות את זה, הוא נכס לקבוצה. המציאות היא שהוא תמיד שם וכשהוא לא כובש וזה בקושי קורה – הוא מבקיע. זו הסיבה שהוא הטוב בעולם, הוא עושה מה שאחרים לא יכולים לעשות".

כותרות העיתונים בספרד (צילומי מסך: "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו"

 

על כך שהקבוצה השיגה ניצחון גדול רגע לפני נאפולי והקלאסיקו: "תמיד יש דברים לשפר אבל אני רואה קבוצה חזקה. עשינו משחק בדיוק כפי שרצינו. זה מחזק את הביטחון שלנו כשלא ספגנו וכאשר מסי בכושר כזה עם ארבעה שערים ואנחנו כובשים חמישה. ברור שהשחקנים קיבלו ביטחון".
 
 
על בריתווייט': "הוא עשה יותר ממה שציפיתי למען האמת, הוא חיזוק יוצא דופן, הוא הולך להסתגל למה שאנחנו צריכים. הוא עשה מהלכים נהדרים. הוא שחקן שקורא את המשחק נהדר ורואה את כל המגרש. הוא יעזור לנו מאוד. הייתה לנו תקווות גדולה לגבי עוסמאן דמבלה אך נערכנו מחדש לאחר הפציעה שלו".


מרטין ברית'ווייט (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי