ספרד עדיין בטירוף: "למה שריאל לא תעבור את מנצ'סטר סיטי?"

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images)

הבלאנקוס קיבלו ביטחון לאחר הניצחון בקלאסיקו. בתקשורת הקניטו: "ברצלונה היא כמו ויטמין", הקבוצה של זידאן לוחצת גבוה, פיזית וחסרה רק סקורר". ויניסיוס עדיין באור הזרקורים, וגם: הנתון המטורף של מריאנו

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

בספרד עדיין לא נרגעים מהקלאסיקו הגדול והניצחון הסופר-חשוב של ריאל מדריד שמעבר לשיא כזה או אחר כמו ניצחון ביתי ראשון בליגה מאז 2014/15 או ניצחון ליגה בכלל מאז 2016, החזירה לעצמה את הפסגה ובעיקר קיבלה ביטחון. "ברצלונה – הויטמין של ריאל מדריד", הקניטו ב"מארקה". כעת, בתקשורת סימנו באותיות של זהב את תאריך ה-17 במרץ – גומלין שמינית גמר ליגת האלופות נגד מנצ'סטר סיטי.

"למה לא להאמין ברמונטדה (קאמבק) במנצ'סטר?", נכתב בכותרת בעיתון. נכתב שאפילו בשתי האליפויות הגדולות שלה בעשור האחרון – זו עם המאה נקודות ב-2011/12 וכן עונת הדאבל עם זינדין זידאן ב-2016/17 – ריאל נכנעה לבארסה בברנבאו. נכתב כי הקלאסיקו שינה הכל והפסימיות לאחר ההפסד לסיטי נעלמה כלא הייתה. הניצחון בקלאסיקו לא משפיע רק על הליגה אלא מביא את ריאל בשיא המורל לקראת האתגר החדש.

ריאל הצליחה רק פעם אחת בעבר להתגבר על הפסד ביתי כאשר ב-1970/71 התגברה על הפסד ביתי לטירול אינסבורק האוסטרית עם 0:2 במשחק החוץ. עוד נכתב כי ריאל מדריד שמרה על שער נקי כבר ב-12 משחקים העונה והיכולת של טיבו קורטואה מביאה לביטחון. נזכיר כי זידאן עצמו ניצח בלא מעט מגרשים קשים בתקופתו כמאמן – ברומא (0:2), בנאפולי (1:3), את פ.ס.ז' (1:2), יובנטוס (0:3) ופעמיים את באיירן מינכן (1:2).


כותרות העיתונים בספרד (צילומי מסך)

ב"אס" נכתב: "ריאל מדריד 0.2 של זידאן היא לוחצת גבוהה, מלאה בפיזיות ומשחקת התקפי, יודעת לנצל את השטחים שיש לה". עוד החמיאו כי הבלאנקוס חזרו להיות קבוצה שיש לה הכל חוץ מסקורר. "הקלאסיקו הראה את העליונות של ריאל על אף  שרשמה 490 מסירות בניגוד ל-643 של ברצלונה ועל אף שהחזיקה פחות בכדור (44% לעומת 56%). ריאל תקפה הרבה יותר מהכנפיים עם 65% מהזמן לעומת 50% של ברצלונה.

המפתח לכך היה ויניסיוס שגם אליו הופנה הזרקור. ב"אס" שם ציינו שזה היה משחקו הטוב ביותר העונה – "זה לא היה רק השער". עוד נכתב כי שחקני עבר של ריאל מדריד בטוחים שהוא יהיה שחקן גדול". עוד הוסיפו ציטוטים מהתקשורת הברזילאית שם נכתב שהוא היה מסנוור והותיר את ליאו מסי בצלו". 

אחרון שזכה לתשומת לב לאחר חודשים קשים היה גם  כובש השער השני, מריאנו דיאס שהיה על המגרש בסך הכל 52 שניות. החלוץ מהרפובליקה הדומיניקנית כבש בהופעת הבכורה שלו העונה בליגה ובכלל מחזיק במאזן מטורף בתקופתו בריאל מדריד תחת זינדין זידאן (יחד עם עונת 2016/17). מריאנו כבש שמונה שערים עם הצרפתי – שער כל 68.9 דקות, כשהוא מאפיל על כריסטיאנו רונאלדו (112 שערים – שער כל 88.7 דקות), וגם על מוראטה (93.7 דקות), רודריגו (שער כל 144.1 דקות) ובייל (שער כל 162.8 דקות). כעת לאחר שעקף את לוקה יוביץ' ברוטצייה, בתקשורת תוהים האם השער יביא למהפך והוא יקבל עוד הזדמנויות – האם ייכלל בסגל ואף ישחק במשחק החוץ באנדלוסיה נגד בטיס בראשון. מה שבטוח: הוא כבר לא מושא ללעג על כך שהעז לקחת את חולצה מספר 7 לאחר עזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו.

מריאנו דיאס חוגג. סטטיסטיקה נהדרת (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי