ג'ורדי קרויף: "בריאל מדריד יש יציבות, בברצלונה כאוס"

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מאמן נבחרת אקוודור ואקס מכבי ת"א העניק ראיון ל"ספורט" ונשאל על ההבדלים בין המועדונים ועל סיכויי הזכיה של הקטלונים בליגת האלופות: "הסכנה האמיתית היא לא לזכות בליגה, כמו שקורה ליונייטד ולמילאן"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

רק לפני יומיים פורסם שג'ורדי קרויף, מאמנה החדש של נבחרת אקוודור,  מחזיק בסעיף שחרור לברצלונה, ובמקרה, או שלא, הבוקר (שישי) פורסם באתר הקטלאני "ספורט" שקרויף יכתוב מדי יום שני טור שבועי על ברצלונה. לכבוד האירוע, הוא העניק ראיון נרחב ולא חסך במילים בביקורת שלו על ברצלונה.

על חילופי המאמנים בברצלונה: "בכדורגל כבר הכל יכול להשתנות, הכל לטווח קצר. אפילו לא שבוע קדימה, אלא מסתכלים מיום ליום. כששום דבר לא עובד ומחליפים מאמן, גם זה סיכון. ארנסטו ואלוורדה הוא ג'נטלמן, הוא לא אמר מילה נגד המועדון, שום דבר שעלול לפגוע. קיקה סטיין אוהב כדורגל טוב, יש לו סגנון משחק מאוד ספציפי וכבר בתור כדורגלן הוא היה שחקן טוב. הוא רוצה לתת למסי חופש פעולה ולשחק עם שחקן בעמדה '9', כזה שיפנה שטחים למסי, אבל בשביל זה הוא צריך להטמיע שיטה וסגנון".

דעתו על הקלאסיקו האחרון, בו ניצחה ריאל מדריד: "ברצלונה שלטה במשחק, אבל איבדה את השליטה במחצית השנייה. העובדה היא ששני השוערים היו יוצאים מן הכלל וזה מעיד על משחק פתוח עם מצבים ליד שני השערים. במצבים האלה, בדרך כלל, מי שצריכה את הניצחון יותר גם משיגה אותו – ברצלונה הגיעה למצבים, אבל בסוף ריאל כבשה ראשונה ומשם לא הייתה לברצלונה ברירה לקחת יותר סיכונים".

ההבדלים בין ברצלונה לריאל: "זה נראה שיש הבדל אחד מהותי. בברצלונה מורגש כאוס, מסתכלים על דברים בצורה שלילית, קיימת פסימיות ויש המון רעשי רקע מהתקשורת. בריאל מדריד הכל עובר בצורה חלקה ושקטה, ואם משווים בין המועדונים אז לברצלונה יש סיכוי טוב להתקדם בליגת האלופות ואילו ריאל הפסידה והסתבכה. מפרידה ביניהן רק נקודה בליגה, אבל רק במועדון אחד נראה שיש יציבות. בגלל זה אני תמיד מתעקש שצריך לנתח דברים בצורה קרה".


קרויף בעת הצגתו באקוודור (RODRIGO BUENDIA/Afp/AFP via Getty Images)

אם ברצלונה מסוגלת לזכות בליגת האלופות: "הליגה חשובה יותר. זה יהיה קשה, לאחרונה הקבוצה שזוכה בליגה שלה לא זוכה בליגת האלופות. בשנה שעברה חשבתי שברצלונה תהיה בגמר מול אייאקס. ברצלונה אולי חושבת יותר מדי על ליגת האלופות בגלל שלוש הזכיות של ריאל, אבל ריאל גם חושבת על הליגה אחרי האליפויות של ברצלונה. בליגת האלופות אתה יכול להיות תלוי בעשר דקות ולא ב-38 משחקים כמו בליגה, אבל הסכנה האמיתית היא לא לזכות במשך שנים באליפות – כמו מילאן או מנצ'סטר יונייטד שעכשיו מבינות מה הן איבדו בכל השנים האלה. לכן, אני חושב שצריך קודם כל לזכות בליגה".

אם הוא חושב שברצלונה בסכנה להפוך למילאן או ליונייטד: "אני לא רואה סכנה, אבל יש בעיה אם ברצלונה זוכה באליפות או בגביע ולא שמחה מזה. אלה שני התארים החשובים ביותר! ליגת האלופות זה עניין כלכלי, אבל הכל שם תלוי בדקות, בשריקה, בשער או בבעיטה שמשנה את הכל – וזה מאוד קשה לזכות. אני מבין שזה מרגש, אבל המטרה היא לזכות קודם כל בליגה. אני מבין שעברו יותר מדי שנים בלי ליגת האלופות, אבל אסור להמעיט בערך זכיה בליגה או בגביע".

הדיווחים על סעיף השחרור לברצלונה: "תמיד הייתי סקרן לגבי הכדורגל בדרום אמריקה, משם מגיע המון כישרון לכדורגל העולמי ואפשר לעשות שם דברים מעניינים. זה אתגר שייקח לי זמן ללמוד ולהבין, עבודה שונה לגמרי ממה שיש באירופה, אבל אני אוהב את האתגר הזה. כל משחק הוא קרב חדש וגם התנאים משתנים, כי אתה יכול לשחק 3,000 מטר מעל הים ויום אחד בגובה הים".


"ברצלונה זה הבית". קרויף ( David Ramos/Getty Images)

נזכיר כי קרויף היה כותב טורים באופן קבוע גם במהלך השנים הרבות שלו בישראל כמנהל מקצועי וכמאמן מכבי תל אביב, אז הוא עבד בשביל ה"טלחראף" ההולנדי, ובתחילת הראיון שהעניק היום הוא התייחס לכך: "כשהייתי בסין לאחרונה, היה לי קשה להיות מעורב בכדורגל האירופי כי השעות שונות. עכשיו אני מאמן נבחרת אקוודור ומהמקום הזה בעולם אני יכול להמשיך לעקוב אחרי הכדורגל האירופי. ברצלונה הוא מועדון שיוצר המון דעות וזו דרך בשבילי להיות קרוב יותר".

כשנשאל על כך שגם אביו, יוהאן, כתב טור, אמר: "בחיים לא אהיה טוב כמוהו, אבל זה משהו שאני אוהב. הוא לא רק כתב טורים, אלא גם ספר נהדר שנקרא 'השחקנים שלי ואני'. ברצלונה היא הבית שלי, גם אם אבלה עכשיו הרבה באקוודור, אני מזהה פרצופים רבים שם ומרגיש בבית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי