מכירת חיסול: שמונה שחקני ברצלונה יהיו על המדף בקיץ

ארתורו וידאל, אנטואן גריזמן
ארתורו וידאל, אנטואן גריזמן | Alex Caparros/Getty Images

בספרד מדווחים שכחלק מההיערכות הכלכלית ועל מנת לאפשר את רכישת לאוטרו מרטינס, אלופת ספרד שוקלת להיפרד מפיליפה קוטיניו, אנטואן גריזמן וארתורו וידאל, בין השאר

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בצל חוסר הוודאות סביב מועד חזרתן של הליגה הספרדית וליגת האלופות, ברצלונה ממשיכה להיערך לחלון העברות שבו היא תהיה חייבת להפיק רווחים על מנת לרכך את המכה הפיננסית שנחתה עליה, כמו על כל ענף הכדורגל, בעקבות מגיפת הקורונה. בקטלוניה טוענים שאלופת ספרד מעוניינת להתחזק בשני שחקני התקפה (כשלאוטרו מרטינס הוא כמובן המטרה העיקרית בעמדה זו), קשר, בלם ומגן שמאלי – מה שייאלץ אותה לוותר על לא מעט שחקנים, ולפיכך ב"ספורט" פורסמה היום (רביעי) רשימה של שמונה שחקנים שיהיו על המדף בקיץ הקרוב.

איבן ראקיטיץ' וארתורו וידאל הם שני שחקנים שמועמדים לעזוב כבר הרבה זמן. חוזיהם מסתיימים ב-2021 ולכן זהו הקיץ האחרון בו בארסה תוכל להרוויח ממכירתם, כאשר הצ'יליאני עשוי להיכלל בעסקה עם אינטר שבמסגרתה יגיע כביכול מרטינס, בעוד ראקיטיץ' מעוניין לחזור לסביליה לפי הדיווח.

מקרה קצת יותר מסובך הוא זה של אנטואן גריזמן, שהגיע רק ביולי האחרון ולגביו הבינו במועדון כי לא היה צורך בהחתמתו. אמנם הצרפתי סיפק עד כה תפוקה סבירה והצליח להבקיע שערים על אף שלא שיחק בעמדה המתאימה לו, אך הוא לא השתלב בקבוצה כמצופה ועתידו בקטלוניה תלוי בעיקר בהגעתם של ניימאר או לאוטרו.

גריזמן. עתידו תלוי בהגעת ניימאר או לאוטרו (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)
גריזמן. עתידו תלוי בהגעת ניימאר או לאוטרו (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)

סמואל אומטיטי עלול גם הוא למצוא את עצמו על המטוס, ככל הנראה לאנגליה. הצרפתי שיחק העונה יותר בעקביות לעומת העונה הקודמת, אבל כבר לא נחשב למניה בטוחה מבחינת התפקוד שלו והשכר שלו מכביד על המועדון. שחקן הגנה נוסף שמועמד לעזוב הוא ג'וניור פירפו, שלא הצליח להוות אלטרנטיבה איכותית מספק לג'ורדי אלבה כמגן שמאלי.

השוער המחליף נטו והחלוץ מרטין בריית'ווייט הם שניים שמלכתחילה הגיעו מתוך מחשבה של בארסה למכור אותם בזמן קצר, אולם שניהם מוערכים במועדון ובקטלוניה טוענים ש"לא יקרה כלום" אם יישארו, כשהדבר תלוי בעיקר בהצעות שיתקבלו עבורם וברכש שיתבצע בקיץ.

מרטינס. כל המהלכים נועדו כדי להחתימו (Emilio Andreoli/Getty Images)
מרטינס. כל המהלכים נועדו כדי להחתימו (Emilio Andreoli/Getty Images)

שמו של השחקן האחרון ברשימה הוא אחד שמעסיק הרבה מאוד קבוצות באירופה בתקופה אחרונה, וגם את כלי התקשורת. מדובר כמובן בפיליפה קוטיניו, שהושאל העונה לבאיירן מינכן. הגרמנים אינם צפויים לממש את אופציית הרכישה עליו וברצלונה חייבת לייצר הכנסות כדי לעמוד בעלותו של לאוטרו מרטינס.

לפי "מארקה", התרחיש הריאלי ביותר עבור הבלאוגרנה יהיה להשאיל את הברזילאי לעונה נוספת כדי שלא לשאת בשכר 13 מיליון היורו שלו, ובקיץ 2021 למכור אותו בסכום הנע סביב ה-50 מיליון יורו. צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם כבר סומנו כמועמדות המרכזיות לצרפו.

קוטיניו. יימכר או יושאל לעונה נוספת? (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)
קוטיניו. יימכר או יושאל לעונה נוספת? (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי