הרכב חגיגי: ה-11 ששיחקו בליגת העל וניצחו את ברצלונה

בירם כיאל, ליאו מסי
בירם כיאל, ליאו מסי | Jasper Juinen/Getty Images

כולם עברו כאן וגם הספיקו לגבור על אחת הקבוצות הטובות בעולם. יוסי בניון, דודו אוואט, חיים רביבו ועוד. וגם מי המאמן שעשה זאת בקאמפ נואו? הרשימה המלאה בפנים

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

חג הפסח תופס את כולנו בתקופה לא קלה. כולנו חוגגים את הסדר ללא המשפחה המורחבת והחזרה לשגרה עדיין נראית רחוקה מתמיד. אז בשביל לעלות את המורל וברוח יציאת מצרים חזרנו אחורה ונזכרנו באותם שחקנים ששיחקו כאן והספיקו לנצח את ברצלונה הגדולה.

למעשה ברצלונה פגשה לאורך ההיסטוריה במסגרת רשמית רק קבוצה אחת – הפועל באר שבע בשנת 1995 והקבוצה מבירת הנגב ספגה תבוסה של 12:0 בסיכום שני המשחקים. אך דווקא במסגרות אחרות ובעיקר בליגה הספרדית, היו שחקנים ישראלים וזרים עשו זאת בענק. הנה ההרכב המנצח.

דודו אוואט (דפורטיבו לה קורוניה)
מתי זה קרה? 24.4.2008
כמה נגמר? 0:2 באצטדיון ריאסור
בכמה מילים: כולם זוכרים את עצירת הפנדל לרונאלדיניו בשנת 2005, אבל קבוצתו באותם ימים ראסינג סנטאנדר הובסה 4:1 על ידי ברצלונה. כעבור כמעט שלוש שנים שוער נבחרת ישראל לשעבר בתצוגת תכלית, שמר על רשת נקייה מול ברצלונה, שעברה את העונה החלשה ביותר שלה ב-15 השנים האחרונות כאשר סיימה במקום השלישי והחליפה את המאמן פרנק רייקארד בפפ גווארדיולה.

מארק ואליינטה (ריאל ואיאדוליד)
מתי זה קרה? 8.3.2014
כמה נגמר? 0:1 באצטדיון חוסה סוריאה
בכמה מילים: בלם מכבי חיפה לשעבר שגדל במחלקת הנוער של ברצלונה, שיחק באותו משחק בכלל כקשר אחורי. ואליינטה לא רשם משחק גדול ואף הוחלף בדקה ה-59, אך זה לא מקטין את גודל ההישג. ברצלונה עצמה הוציאה את התסכול אחרי שבוע עם ניצחון 0:7 על אוסאסונה.


חסוס רואדה מול ליאו מסי (Gettyimages)

חסוס רואדה (ריאל ואיאדוליד)
מתי זה קרה? 8.3.2014
כמה נגמר? 0:1 באצטדיון חוסה סוריאה
בכמה מילים: יחד עם ואליינטה פתח באותו משחק גם אקס בית"ר ירושלים שלעומתו הוא כן פתח בעמדת הבלם והשלים 90 דקות מלאות בניצחון המפתיע. הספרדי הצליח לעצור את ליאו מסי, ניימאר, אלכסיס סאנצ'ס ופדרו וזה אולי מסביר מדוע נחשב בעונתו הראשונה בבירה לבלם הטוב בישראל.


אפה אמברוז (סלטיק)
מתי זה קרה? 7.11.2012
כמה נגמר? 1:2 באצטדיון סלטיק פארק
בכמה מילים: 89 אחוזי שליטה לברצלונה לעומת 11 של סלטיק, 23 בעיטות מול 5 בלבד ו-955 מסירות נגד 166. התוצאה נגד הקבוצה הסקוטית ייזכר לעד כלא משקפת בתולדותיה ואולי בכלל בכל ההיסטוריה של ליגת האלופות. אקס אשדוד השלים 90 דקות ואף אחד עדיין לא מבין איך נכנס לשער המארחת רק כדור אחד לרשת.



אנריק סאבוריט (אתלטיק בילבאו)
מתי זה קרה? 5.1.2017
כמה נגמר? 1:2 באצטדיון סן מאמס
בכמה מילים: המגן השמאלי המצוין של מכבי תל אביב בכלל שיחק בכנף במפגש הראשון מול ברצלונה במסגרת שמינית גמר גביע המלך. בסופו של דבר הבאסקים הודחו במפגש הכפול, אבל דווקא בקאמפ נואו כבש סאבוריט שערו היחיד מול הקטאלונים.

בירם כיאל (סלטיק)
מתי זה קרה? 7.11.2012
כמה נגמר? 1:2 באצטדיון סלטיק פארק
בכמה מילים: כן לא רק אמברוז שותף בניצחון ההרואי על ברצלונה. אך לעומת הניגרי תרומתו של כיאל הייתה פחותה הרבה יותר. הישראלי החליף את החלוץ גיורגיוס סמאראס כדי לשמור על התוצאה והספיק לגעת בכדור רק ארבע פעמים.

דרק בואטנג (פנאתינאיקוס)
מתי זה קרה? 3.4.2002
כמה נגמר? 0:1 האצטדיון האולימפי של אתונה
בכמה מילים: הרבה לפני המעבר לבית"ר ירושלים, הקשר הגנאי היה שותף לניצחון ענק ברבע גמר ליגת האלופות בגיל 19 בלבד. בגומלין בואטנג לא שותף וברצלונה הצליחה להפעיל לחצי הגמר עם ניצחון 1:3 אבל קשה להאמין ששחקן שהיה שותף בגיל כה צעיר להישג כל כך גדול הגיע בסופו של דבר לישראל.


ניצח את רונאלדיניו. עומרי אפק (Gettyimages)

יוסי בניון (ראסינג סנטאנדר)
מתי זה קרה? 4.1.2004
כמה נגמר? 0:3 באצטדיון אל סרדינרו
בכמה מילים: היהלום הישראלי שיחק 89 דקות באחד הניצחונות המרשימים של שחקן ישראלי על קבוצה אירופית. קרלס פויול, צ'אבי, רונאלדיניו, אנדרס איינסטה ואפילו לואיס אנריקה הובסו על ידי הקבוצה הצנועה מספרד.

עומרי אפק (ראסינג סנטאנדר)
מתי זה קרה? 4.1.2004
כמה נגמר? 0:3 באצטדיון אל סרדינרו
בכמה מילים
: כן גם עומרי אפק באותו משחק, אך לעומת בניון ירד הקשר לספסל בדקה ה-74 כאשר קבוצתו הובילה רק 0:1. כנראה שזה לא יותר מדי שינה לו.

חיים רביבו (סלטה ויגו)
מתי זה קרה? 29.3.1998
כמה נגמר? 1:3 באצטדיון באלאידוס
בכמה מילים: רביבו הוא השחקן היחיד בהרכב שכבש פעמיים נגד ברצלונה, אך במפגש ב-1998 הרשית פעם אחת בלבד לשערו של רוד הספ עם גול נפלא בנגיחה, שהעלה את התכולים ליתרון כבר ה-21. אליו הצטרפו אלכסנדר מוסטובוי הרוסי ומאזיניו הברזילאי.


כבש פעמיים נגד ברצלונה. חיים רביבו (Gettyimages)

סבסטיאן אבראו (דפורטיבו לה קורוניה)
מתי זה קרה? 25.1.1998
כמה נגמר? 1:3 באצטדיון ריאסור
בכמה מילים: האוורגוואי בן ה-43 שטרם פרש כבר הספיק לשחק בכמעט כל קבוצה אפשרית. לכן אף אחד לא מופתע שניצח גם את ברצלונה. חודשיים לפני הניצחון של רביבו וסלטה ויגו, אקס בית"ר ירושלים גם חגג עם הקפצה אלגנטית מעל הספ, והעלה את המארחים ל-0:2 בדקה ה-75 שלמעשה הבטיח להם הניצחון.

מאמן: פאקו אייסטאראן (ולנסיה)
מתי זה קרה? 17.4.2016
כמה נגמר? 1:2 בקאמפ נואו
בכמה מילים
: לחובתו של אקס מכבי תל אביב שיא שלילי בליגה הספרדית כאשר רשם עשרה הפסדים רצופים כמאמן בליגה הספרדית. אבל הוא יכול להתנחם בכך שהוא היחיד ברשימה שניצח את ברצלונה בביתה. העטלפים הובילו 0:2 במחצית לאחר גול עצמי של איבן ראקיטיץ' ושער נוסף של סנטי מינה, ליאו מסי צימק במחצית השנייה, אך פאקו אייסטאראן יצא עם ניצחון יוקרתי במיוחד שהעניק לו הזדמנות בוולנסיה גם בעונה שלאחר מכן.


ניצח את ברצלונה בקאמפ נואו. פאקו אייסטאראן (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי