צפו: כשבייל העניק לריאל ניצחון על ברצלונה עם שער ענק בגמר

גארת' בייל
גארת' בייל | DANI POZO/AFP via Getty Images

עונת הבכורה של הוולשי המושמץ בריאל מדריד הייתה נהדרת. בדיוק לפני שש שנים, בקלאסיקו בגביע, הוא פתח בספרינט אדיר וקבע 1:2 דרמטי לעיני רונאלדו הפצוע שישב ביציע

(גודל טקסט)

בשש השנים האחרונות אוהדי ריאל מדריד ראו הכל – רצף זכיות ענק בליגת האלופות, תארים בזה אחר זה עם זינדין זידאן. רק דבר אחד חסר: גביע המלך. הזכייה האחרונה של הבלאנקוס בטורניר השני בחשיבותו בספרד התרחשה בדיוק היום לפני שש שנים – ה-16 באפריל 2014, לאחר ניצחון על ברצלונה בגמר. במעמדים כאלה בדרך כלל כריסטיאנו רונאלדו גנב את ההצגה. הפעם לא, זה היה תורו של גלאקטיקו אחר.

 
 
באצטדיון המאסטייה, שלוש שנים אחרי הקלאסיקו בו כבש רונאלדו שער ניצחון בנגיחה בהארכה והביא את הגביע לז'וזה מוריניו – הפורטוגלי עצמו היה פצוע וישב ביציע בחליפה. בדקה ה-85 גם הוא קם כדי להריע למבצע הסולו של גארת' בייל. הוולשי שהגיע מטוטנהאם בקיץ כשחקן היקר ביותר בעולם, הוכיח באותו רגע שהוא היה שווה כל יורו כשקיבל מסירה מפאביו קונטראו כשהיה עוד בחצי המגרש שלו. הוא יצא למירוץ מול הבלם מרק ברטרה, עבר אותו בספרינט אדיר (58 מטרים בשמונה שניות) ומול השוער השני פינטו גלגל לרשת.
 
 
קרלו אנצ'לוטי הגיב בשלושה חילופים הגנתיים במיוחד וכמעט שילם מחיר ענק כשניימאר, גם הוא בעונת הבכורה בספרד – מצא את הקורה בדקה ה-87. הקלאסיקו היה חשוב מאין כמוהו עבור האיטלקי, כאשר בחודש מרץ נחל הפסד ליגה שני לבארסה, והפעם 4:3 בסנטיאגו ברנבאו. בתחילת המשחק העלה אנחל די מריה את ריאל ליתרון (דקה 11), ובארטרה עצמו השווה בדקה ה-68 במה שהיה השער הראשון אותו ספג איקר קסיאס בגביע באותה עונה. קפטן ריאל אז שיחק רק בגביעים השונים בעוד בין הקורות בליגה שיחק דייגו לופס.


בייל בתפקיד רונאלדו. הפורטוגלי בא לברך (JOSE JORDAN/AFP via Getty Images)
 

 
בספרד מיהרו להחמיא למנוע הוולשי וקראו לו "האוסיין בולט של הכדורגל".  "הוולשי דהר לתואר בנשימתו האחרונה", נכתב ב"מארקה". בייל עצמו אמר: "זה היה ערב בלתי נשכח, הגשמתי את החלום שלי. הגעתי למדריד כדי לזכות בתארים". ואצל המפסידה? בתקשורת במדריד נהנו למתוח ביקורת על מסי שהיה הרחק משיאו. כשהשחקנים חזרו לקאמפ נואו הם התקבלו על ידי מספר אוהדים בודדים שכעסו וצעקו לעברם:" שכירי חרב"

אליפות ספרד אמנם חמקה מידיה, אחרי ריאל זכתה גם ב"לה דסימה", גביע האלופות העשירי, כאשר בייל כבש גם בגמר הזה נגד אתלטיקו מדריד. בארסה, מצידה, סיימה עונה מאכזבת ללא אף תואר, לראשונה מאז עונת 2007/08. ועוד פרט לאספנים – מסי לא הצליח לכבוש נגד ריאל בגביע המלך.

כותרות העיתונים בספרד ("מארקה", "אס", צילומי מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי