"הערצתי את מסי כשהייתי ילד. עברו 11 שנים ועדיין אין שני לו"

ליאו מסי, פרנקי דה יונג
ליאו מסי, פרנקי דה יונג | Martin Rose/Bongarts/Getty Images

בראיון לאתר של אופ"א, פרנקי דה יונג סיפר על הפרעוש: "בגיל 12 עקבתי אחריו מקרוב, זה מיוחד לשתף איתו פעולה". וגם: תחילת דרכו בברצלונה, מורשת יוהאן קרויף וההדחה הכואבת אשתקד עם אייאקס

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בראיון לאתר הרשמי של אופ"א, פרנקי דה יונג, קשר ברצלונה, סיפר היום (שני) איך זה מרגיש להתאמן ולשחק לצד כוכב היסטורי כמו מסי. "כשהתחלתי לראות כדורגל בתור ילד, עקבתי אחרי ליאו מקרוב. עבר מאז הרבה מאוד זמן, 11 שנים, והוא עדיין השחקן הטוב ביותר בעולם".

דה יונג, שיחגוג את היום הולדתו ה-23 במאי, המשיך: "בהתחלה זה היה מוזר להתאמן עם מסי, כי כשהייתי בן 12 הוא כבר היה השחקן הטוב מכולם. הוא לא היה המודל שלי לחיקוי, אבל מאז ומתמיד חשבתי שאין שני לו מבחינת כדורגל והערצתי אותו. אני זוכר שהוא זכה בכדור הזהב בזמנו. זה בהחלט מיוחד לשתף איתו פעולה".

"אני מרגיש בבית בברצלונה. מצאתי את מקומי. הגעתי לכאן כי מדובר במועדון מדהים ותמיד הרגשתי שאני רוצה לשחק פה". כך הבהיר דה יונג כשנשאל על העונה הראשונה שלו במועדון. "אני משחק הרבה שזה סימן טוב, אבל אני מאמין שאני יכול להיות הרבה יותר טוב. זכייה בליגת האלופות? זה בהחלט אפשרי, אך זה קשה מאוד, עובדה שזה לא תואר שהקבוצה זוכה בו בכל עונה. אני לא יודע איך זה ירגיש, אבל בטוח שהתחושה תהיה נפלאה".


מבחינת דה יונג, מסי הוא השחקן הטוב בעולם כבר 11 שנה (Gettyimages)

על העונה שעברה, בה אייאקס הייתה רחוקה שניות מעלייה לגמר ליגת האלופות: "זו הייתה עונה מדהימה. התחלנו את הדרך שלנו במפעל בשלב המוקדמות השלישי. הלך לנו טוב ושמחנו מאוד שהעפלנו לשלב הבתים. עברנו את ריאל מדריד, אחר כך את יובנטוס ואז הגיעה טוטנהאם. אני חייב להודות שלא התגברתי לגמרי על המשחק הזה. זה לא שאני חושב עליו כל יום, אבל אני בהחלט מדבר עליו הרבה. כשאני רואה תקציר, אני חוטף צמרמורת. זו הייתה הזדמנות נהדרת וייחודית לזכות בליגת האלופות עם אייאקס".

המשמעות של ההישג עבור הכדורגל ההולנדי: "אני לא חושבים שאנשים ציפו שנגיע כל כך רחוק, כי הליגה ההולנדית לא ברמה של חמש הליגות הבכירות באירופה. אנשים לא האמינו שקבוצה הולנדית תגיע עד לשלבים המתקדמים. זו הייתה הפתעה גדול עבורה כולם. מנגד, זה החזיר את האמונה בכדורגל ההולנדי ואת האמונה שזה עדיין אפשרי".

השפעתו של יוהאן קרויף על ברצלונה: "היא עצומה. אתה שם לב לזה כשאתה מדבר עם אנשים על כדורגל – מהר מאוד הם מעלים את העובדה שאתה הולנדי כמו יוהאן. הם מעניקים לו קרדיט גדול על כך שהוא מילא חלק חשוב באופן בו ברצלונה נתפסת כיום. החזון שלו השפיע על המועדון וכולם פה אסירי תודה על כך. אייאקס וברצלונה דומות בקטע הזה. קרויף השפיע מאוד על שני המועדונים, שדומים זה לזה מבחינת סגנון המשחק והשיטה. אני לא רוצה לומר שהוא הקים את ברצלונה, אבל אנשים מכבדים אותו מאוד מכיוון שהוא הנחיל את הפילוסופיה שקיימת כאן עד היום".



מרגיש בבית. פרנקי דה יונג (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי