איזה פספוס: שישה מיליון יורו הפרידו בין חיים רביבו לריאל מדריד

חיים רביבו
חיים רביבו | Shaun Botterill /Allsport

אחד הלגיונרים הגדולים של הכדורגל הישראלי סיפר שמאמן הבלאנקוס רצה שיצטרף אך סלטה דרשה את סעיף השחרור שלו (18 מיליון יורו) והקבוצה מהבירה הסכימה לשלם רק 12 מיליון. וגם: למה נפל המעבר לברצלונה?

(גודל טקסט)

חיים רביבו היה אחד מהלגיונרים המוצלחים ביותר של הכדורגל הישראלי. קשר הכנף הגיע בקיץ 1996 לסלטה ויגו והיה חלק מקבוצת צמרת חזקה לצד כוכבים כמו ואלרין קארפין, אלכסנדר מוסטובי, קלוד מקאללה ואחרים. הוא כבש שער בלתי נשכח נגד ליברפול באנפילד בגביע אופ"א והמשיך לככב גם בטורקיה וזכה באליפות בפנרבחצ'ה, אלא שיש לו תחושת החמצה. רביבו סיפר בראיון לחשבון הפייסבוק של הליגה הספרדית כיצד התפספס המעבר שלו לקבוצות הענק ריאל מדריד וברצלונה.

"הייתי יכול לעבור לריאל מדריד התקשר אליי המאמן ג'ון בנג'מין טושאק", סיפר רביבו על קיץ 1999, אחרי העונה הגדולה שלו עם תשעה שערי ליגה. "הוא רצה שאחתום בריאל דיברתי עם הנשיא הורסיו גומס (נשיא סלטה) והוא היה מוכן למכור אותו רקר בסעיף השחרור שהיה סביב 18-20 מיליון יורו. וריאל הייתה מוכנה לשלם רק 12 והנשיא לא היה מוכן למכור".

שנה לאחר מכן נוצר קשר עם ברצלונה, כל התנאים כבר היו סגורים מול הסוכן שלי, חוזה לארבע שנים, אך לצערי הנשיא והמאמן לואי ואן חאל עזבו. רביבו כבש 23 שערים בליגה הספרדית ב-124 הופעות. התחנה הבאה שלו הייתה פנרבחצ'ה שם זכה באליפות כשכבש 16 שערים ובישל עוד 22, נבחר לכדורגלן הזר בטורקיה והבקיע עבורה גם בליגת האלופות.

בהמשך הוא עבר ליריבה השנואה גלטסראיי והרשית שלושער בהופעת הבכורה. את הקריירה סיים במ.ס אשדוד. בנבחרת ישראל רשם רביבו 15 שערים ב-67 הופעות.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי