15 שנות עליונות: המספרים המטורפים של ליאו מסי

ליאו מסי, רונאלדיניו
ליאו מסי, רונאלדיניו | Gettyimages

היום לפני 15 שנים, הפרעוש כבש את שערו הראשון במדי ברצלונה לאחר בישול של רונאלדיניו: "כולם ידעו שהתמונה הזו תהפוך לאייקונית", הבהירו ב'אס' הספרדי וחשפו את הנתונים המדהימים של הארגנטינאי

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

לאוהדי ברצלונה יש חג מיוחד משלהם: חג האחד במאי. בדיוק לפני 15 שנה החל ליאו מסי לשכתב את האגדה שלו בקאמפ נואו, למרות שאת הופעת הבכורה רשם כבר בדרבי נגד אספניול ב-16 באוקטובר 2004. זה קרה במחזור ה-34 נגד אלבסטה. בארסה הייתה קרובה-קרובה לזכות באליפות ראשונה מאז 1999. הקבוצה של פרנק רייקארד הובילה 0:1 משער של סמואל אטו אותו מסי החליף בדקה ה-88. כעבור שתי דקות הוא קיבל בישול נפלא מרונאלדיניו ובצ'יפ גאוני הקפיץ מעל השוער. בסיום העונה חגגה בארסה אליפות גדולה – והשאר היסטוריה. "התמונה הזו של רונאלדיניו מניף אותו על הכתפיים תהפוך לאייקונית – כולם ידעו", נכתב ב"אס" הספרדי.

מסי כבש שמונה שערים בעונה שלאחר מכן אך החמיץ את גמר ליגת האלופות בשל פציעה. עם בואו של פפ גווארדיולה נמצאה השיטה למנוע את פציעותיו הרבות ומסי לא הביט לאחור. הוא הוליך את בארסה לטרבל ענק. מאז 2008/09, בממוצע, כבש מסי לא פחות מ-51 שערים בכל עונה. פגרת הקורונה הכפויה עצרה את המרדף שלו אחרי השער ה-700 בקריירה. יש לו 627 שערים במדי ברצלונה ועוד 70 במדי נבחרת ארגנטינה. הוא הכובש המצטיין בהיסטוריה של הלה-ליגה וגם המבשל המצטיין ונראה שאין שיא שלא שבר. הוא זכה בעשר אליפויות כאשר השיאן הוא פאקו חנטו מריאל מדריד (12).

מסי כבש 587 שערים במשחק ישיר, 88 בפנדלים ועוד 52 בכדורים חופשיים – המומחיות "החדשה" שלו. 581 הגיעו ברגל שמאל, 90 ברגל ימין ועוד 24 בנגיחות. בחלוקה למפעלים במדי בארסה, יש לו 438 שערי ליגה, 114 בליגת האלופות, 53 בגביע המלך, 14 בסופרקופה הספרדי, חמישה באליפות העולם למועדונים ועוד שלושה בסופרקאפ האירופי. היריבה שספגה ממנו יותר מכל היא סביליה מולה הרשית 37 פעמים. נגד ולנסיה כבש 31 שערים. אתלטיקו מדריד ספגה 28 שערים והארגנטינאי גם שיאן השערים במשחקי הקלאסיקו אי פעם כשמצא את הרשת 26 פעמים נגד ריאל מדריד. העונה הטובה ביותר שלו הייתה עונת 2011/12 בה כבש מספר בלתי נתפס של 73 שערים. העונה הוא מקווה להוליך את בארסה לאליפות נוספת וכמובן לזכות גם בליגת האלופות לראשונה מאז 2015, ולשמור על התואר שלו – כדור הזהב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי