לואיס פיגו נזכר: כך עברתי מברצלונה לריאל מדריד

לואיס פיגו, ג'אזיקה מנדייטה
לואיס פיגו, ג'אזיקה מנדייטה | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

קשר העבר הפורטוגולי שביצע את הצעד הנועז בקיץ 2000 סיפר ב"לייב" לקנבארו: "בארסה נתנה לי המון אך לא העריכו אותי, קיבלתי את ההחלטה הקשה והחשובה בקריירה". וגם: מי השחקן הכי גדול ששיחק איתו

(גודל טקסט)

כמעט עשרים שנה עברו מאז, אבל אף אוהד ברצלונה לא יהיה מוכן לסלוח ללואיס פיגו. זה לא יקרה לעולם. בקיץ 2000 הקשר הפורטוגלי עשה מעשה שלא ייעשה ועבר לשורות היריבה השנואה ריאל מדריד. פיגו (47), האיש שפתח את עידן הגלאקטיקוס, שוחח בלייב עם בלם העבר פאביו קנבארו וחזר להחלטה לעזוב לריאל.

פיגו אמר: " זו הייתה ההחלטה החשובה והקשה בקריירה שלי כי שיניתי קבוצה ועיר שנתנו לי המון. אבל כשאתה לא מרגיש מוערך על הישגייך ויכולותייך, ואם יש לך הצעה ממועדון אחר – אז אתה חושב על זה. הגעתי לריאל כשהיה שינוי משמעותי בעמדת הנשיא וזה לא היה קל. הכל היה חדש עבורי, אבל הסתגלנו מעולה אני ושאר שחקני הרכש".

בעונת הבכורה הוביל פיגו את ריאל לזכייה באליפות ראשונה מאז 1997 כשהוא כובש 14 שערים ומבשל עוד 25. בעונתו השנייה זכה בליגת האלופות וכמובן שכל ביקור בקאמפ נואו גרר אלימות מצד הקהל של בארסה. כשנשאל על השוני בין המועדונים ענה: "אני חושב שרוב המועדונים הגדולים בעולם הם דומים מבחינת הניהול ההבדל העיקרי הוא האנשים שמרכיבים את הקבוצות".

פיגו מול ברצלונה. כל חזרה לקאמפ נואו גררה שנאה אדירה (Firo Foto/Getty Images)

השחקנים הגדולים איתם שיחק: "בקריירה שיחקתי עם הגדולים ביותר. קשה לבחור. שיחקתי עם רונאלדו, זידאן, ריבאלדו, סטויצ'קוב, גווארדיולה, היירו, ורון, וראול". כשהתבקש לבחור בין ראול ורונאלדו, אמר: "ראול היה מנצח בזכות המנטאליות שלו, לכן הוא כבש הרבה שערים. הוא תמיד ידע לאן לנוח והריח שערים. רונאלדו היה בעל מהירות מסחררת ויציאה מהמקום, אבל קשה לבחור. ראול תמיד כבש ועשה את ההבדל. היה לו קצת מכל דבר".

היה נראה שהתפקיד בו פיגו רוצה מכל הוא להיות נשיא אופ"א. כרגע זה לא יצא לפועל. "אני מרוצה מהתפקיד שלי כשגריר יורו 2020, אני לומד המון ובעתיד נראה", סיכם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי