אגדה באסקית: אריץ אדוריס הודיע על פרישה בגיל 39

אדוריס
אדוריס | צילום Gettyimages

חלוץ אתלטיק בילבאו ואחד הכובשים המצטיינים של הליגה הספרדית בעשור האחרון, חשף שיצטרך לעבור ניתוח בברכו, שישבית אותו ממשחק פעיל: "לא פעם אמרתי - הכדורגל עוזב אותך לפני שאתה עוזב אותו"

(גודל טקסט)

הליגה הספרדית צפויה לחזור במהלך חודש יוני, אחרי פגרה של שלושה חודשים, אך מי שלא ישוב ממנה הוא חלוץ אתלטיק בילבאו, אריץ אדוריס שהודיע הערב (רביעי) על פרישה ממשחק פעיל בגיל 39, בעקבות ניתוח שייאלץ לעבור בברכו.

אדוריס מסר את ההודעה ברשתות החברתיות וכתב: "הגיע הזמן. לא פעם אמרתי שהכדורגל עוזב אותך לפני שאתה עוזב אותו. אתמול הרופאים אמרו לי שאצטרך לעבור ניתוח הכנסת תותבת שתחליף לי את הברך כדי שאוכל לחזור כמה שיותר מהר לחיים נורמליים. לצערי, זה הרגע שהגוף שלי אמר מספיק".

את הקריירה של אדוריס אפשר לתאר ככמעט מפוספסת כי את השדרוג עשה בעיקר בעשור הרביעי של חייו. החלוץ גדל במחלקת הנוער של בילבאו, אך הפך לשחקן משמעותי עם המעבר לוולנסיה ב-2010 במדיה כבש 23 שערים ב-84 הופעות.

כעבור שלוש שנים חזר לקבוצת האם הבאסקית וחזר לכבוש ללא הכר כאשר בעונת השיא שלו לפני ארבע שנים הבקיע לא פחות מ-20 שערים בליגה ואף חזר ללבוש את מדי נבחרת ספרד. בסך הכל כבש את 219 שערים ב-573 הופעות בכל המסגרות ואגב שערו האחרון היה במחזור הראשון של העונה עם מספרת אדירה נגד ברצלונה בדקה ה-90, וזה ללא ספק שער מושלם לחתום איתו קריירה ענקית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי