"מארקה": לוקה יוביץ' יקבל הזדמנות שנייה בריאל מדריד

לוקה יוביץ'
לוקה יוביץ' | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

בספרד נכתב כי החלוץ נחוש לשנות את המצב וגורמים רבים משחקים לטובתו: תג המחיר הגבוה ומצב השוק יקשה על פרידה, זידאן מאמין בו וגם בנזמה ומודריץ' התקשו בעונת הבכורה. וגם: שנתיים לזכייה ההיסטורית בקייב

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

בקיץ הוא הגיע לריאל מדריד בקול תרועה רמה בתמורה ל-60 מיליון יורו אחרי עונה גדולה באיינטרכט פרנקפורט, אך עונת הבכורה של לוקה לוביץ' בלבן בטח לא עמדה בציפיות. שני שערים בלבד, פציעות והעדר הזדמנויות הותירו אותו במצב של חוסר וודאות לגבי הקיץ. "אף אחד לא ציפה שזה מה שיקרה. לא המעודון ולא השחקן עצמו", נכתב בספרד. אלא שלמרות המצב, בספרד בטוחים שיוביץ' ייקבל הזדמנות שנייה.

התוכנית של החלוץ, שמבוקש באנגליה וגם על ידי נאפולי, היא להישאר בריאל ולשנות את המצב מקצה לקצה, על אף הפציעה שספג במהלך הבידוד שתקשה עליו לעזור למועדון בישורת האחרונה של הליגה. יוביץ' יודע שעליו להיות סבלני וגורמים שונים משחקים לטובתו.

ראשית מדובר בתג המחיר. הסכום ששולם עליו הוא חר פיפיות שכן הציפיות היו גבוהות מאוד, אך מצד שני ההשקעה הגדולה מקטינה את הסיכוי שיעזוב אחרי עונה אחת בלבד. כמו כן, השוק הנוכחי נראה מסובך לביצוע העברות גדולות לאור משבר הקורונה והתוכניות של המועדון מכוונות לקיץ 2021, כשאז הרצון של הבלאנקוס הוא לצרף את קיליאן אמבפה ואדן הזאר.

לוקה יוביץ'. הזדמנות שנייה (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

נטען כי זינדין זידאן לא העניק ליוביץ' הרבה הזדמנויות אך הוא זה שנתן את ה-או.קיי לצרפו באביב שעבר, ודאג להבהיר: "יוביץ' הוא העתיד, הוא יבקיע שערים רבים". במועדון חושבים כי החלוץ היה חסר מזל במידה מסוימת שכן הקורות, המשקופים ומערכת ה-VAR גזלו ממנו שלושה או ארבעה שערים שהיו עוזרים לו מבחינת הדינמיקה והביטחון.

לסיום נכתב כי החלוץ יודע שלעתים ההתחלות בריאל קשות מאוד. לוקה מודריץ' היה זקוק לזמן הסתגלות רב. קארים בנזמה, לדוגמא, הגיע גם הוא לקבוצה בגיל צעיר (21) וכבש תשעה שערים בעונת הבכורה. העונה, כאמור, יוביץ' הבקיע שני שערים בלבד. הוא שותף ב-24 משחקים אך רשם 770 דקות בלבד. שמונה פעמים הוא פתח בהרכב.



עוד לגבי ריאל, הבלאנקוס מציינים היום שנתיים ברציפות להישג חסר התקדים כאשר ניצחו 1:3 את ליברפול בגמר ליגת האלופות ב-2017/18 בדרך לזכייה שלישית ברציפות ו-13 במהלך ההיסטוריה. גארת' בייל המחליף כבש צמד, שער אחד במספרת מדהימה, וקארים בנזמה הבקיע גם כן. היה זה משחקו האחרון של כריסטיאנו רונאלדו במועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי