מסי יחפש את שערו ה-700 בקריירה, סטיין תקף את הפורמט החדש של הצ'מפיונס

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | Alex Caparros/Getty Images

הקפטן, שלפי הדיווחים יאריך את חוזהו בשנתיים עם התנאים הקיימים, פוגש את סביליה, היריבה האהובה עליו וזקוק לגול אחד. המאמן אמר: "זה גרוע לכולם, במשחק אחד אין לך אפשרות לתקן". דה יונג ייעדר, סוארס יפתח?

(גודל טקסט)

ברצלונה ניצבת בפסגת הטבלה בספרד כשנותרו עוד תשעה מחזורים לסיום. אך מעבר לשאלה האם תזכה בתואר בפעם השלישית ברציפות, האוהדים עדיין מוטרדים מעתידו של ליאו מסי שחוזהו מסתיים בתום העונה הבאה. לפי "מונדו דפורטיבו", נמצא המתווה שישאיר את הקפטן.

מסי חידש את חוזהו לאחרונה בשנת 2017 והוא חתם עד 2021. לפי הדיווחים בספרד, בעיתון המקורב למועדון, מסי יחתום על חוזה לשנתיים נוספות בתנאים זהים – שכרו לא יפגע, הוא יאריך את חוזהו בשנה נוספת יחד עם אופציה לעוד עונה (עד 2023) ותהיה לו נקודת יציאה. הוא יישאר במועדון כל עוד ירצה, בדומה לצ'אבי הרננדס, אנדרס אינייסטה וקרלס פויול.. "הקשר עם אביו חורחה (סוכנו) הוא קבוע גם אם עדיין לא ישבו לשיחה רשמית על חוזה חדש", נטען. "שני הצדדים יודעים שהסיום יהיה טיוב. כרגע המטרה היא לתעדף את המפעלים שנותרו – הליגה הספרדית וליגת האלופות".

בינתיים הקבוצה ממשיכה בהכנות לקראת משחק החוץ שלה נגד סביליה בפיחואן מחר (שישי, 23:00), אולי המשחק הקשה ביותר שנותר לה עד סיום העונה. בארסה תחסר את ג'ורדי אלבה המוצהב, וכך גם את פרנקי דה יונג וסרג'י רוברטו שלא התאמנו עם הקבוצה. 

וכמובן שאי אפשר שלא להתייחס למסי, שפוגש את היריבה האהובה עליו. הקפטן כבש 37 שערים נגד היריבה מאנדלוסיה – יותר מאשר נגד כל קבוצה אחרת, והפסיד לה רק ארבע פעמים ב-38 משחקים. בין היתר, הוא כבש נגדה שלוש פעמים שלושער. מסי זקוק כעת לשער אחד בלבד כדי לרשום ציון דרך מדהים בדמות 700 שערים בקריירה, כשברצלונה עד עתה כבש 629 שערים והוסיף עוד 70 בנבחרת.

קיקה סטיין אמר לקראת המשחק: "אנחנו פוגשים את השלישית בטבלה והולך להיות קשה מאוד, נצטרך משחק נהדר כדי לנצח. אם ננצח זה יוסיף לנו המון ביטחון וכן נתקרב מעט לתואר, אבל כמובן שלא יבטיח לנו דבר. אני לא חושב שמדובר במחזור מכריע. כמובן שיכול להיות שזה מועיל לנו לשחק ללא קהל הפעם כי הפיחואן מגרש קשה. אנחנו רוצים לנצח את כל המשחקים עד הסוף, אנחנו מסוגלים לזה. המציאות היא שיש לנו יחס שערים 0:6 מאז חזרת הפגרה. כשנשאל על הפצועים אמר: "אני מעדיף להפסיד אותו (דה יונג) למשחק אחד מאשר ארבעה. עוסמאן דמבלה? יש עוד זמן, נראה מתי ישוב".

בתקשורת הולכות וגוברות ההערכות כי לואיס סוארס, שעלה מהספסל בשני המשחקים האחרונים, יזכה לפתוח בהרכב לראשונה מאז ינואר. מאמנו לא פיזר את הערפל: "הימים בין משחק למשחק הם מעטים והוא זקוק לזמן, זה תהליך. אני צריך לשוחח איתו. אני מבין שהוא לא יכול לשחק 90 דקות. זה לא מדאיג אותי. אנחנו זקוקים לו במאה אחוז".

פרנקי דה יונג. ייעדר (GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images)
 

 
הפורמט החדש של ליגת האלופות: "אני חושב שזה גרוע לא רק עבור בארסה. בזכות שני משחקים אתה יכול לפתור תקלה, אבל כעת זה בלתי אפשרי, אבל יש נסיבות ואופ"א החליטה מה שהחליטה, עלינו להסתגל. אני מקווה שנשחק בבית שלנו נגד נאפולי, זה יהיה הכי הוגן, כי שיחקנו נגדם עם הקהל שלהם. הם הציגו משחק נהדר נגד יובנטוס וזכו בגביע בצדק.
 
 
על אנסו פאטי: "אני מנהל את הדקות שלו כפי שאני רואה לנכון, הוא די עייף, הוא בן 17, צריך לזכור". כשנשאל על אנטואן גריזמן ומרטין בריית'וויט אמר: "הם שחקנים שונים עם מאפיינים מוגדרים, כל אחד תורם משהו אחר. הם משתפרים. גם אם גריזמן משחק בצד שמאל הוא נכנס פנימה". נזכיר כי מאזן החוץ של בארסה העונה לא מניח את הדעת. היא ניצחה בשישה משחקים ורשמה חמישה הפסדים.

סביליה מגיעה למשחק כשהיא מדורגת במקום השלישי בטבלה אמנם אך אכזבה במחזור האחרון כשסיימה רק בתיקו במשחק החוץ בלבאנטה (1:1), כשספגה שער שוויון סמוך לסיום. הקבוצה של ז'ולן לופטגי לא הרשימה העונה נגד הגדולות. מעבר לכך, למאמן יש סיוטים מברצלונה שהביסה אותו 0:4 העונה בקאמפ נואו ו-1:5 בקלאסיקו אשתקד כשהיה מאמן ריאל מדריד. האנדלוסים ניצחו את בארסה בליגה פעם אחת בלבד מאז 2007.

קיקה סטיין. לא מרוצה מהפורמט החדש של ליגת האלופות( Michael Steele/Getty Images)

לופטגי אמר: "בארסה קבוצה נהדרת שיכולה ליהנות ממסי כמובן. נצטרך להגיע לקצה גבול היכולת שלנו, לדחוף חזק בכל הכוח. אני מעריך את קיקה סטיין שהשתלב נהדר במאפיינים הברורים של ברצלונה. כמאמן אני מנסה תמיד לנצח ושהקבוצות שלי יהיו שלמות כמה שאפשר". כשנשאל על הליגה האירופית אמר: "זה יהיה שונה, בבוא העת נתרגל לדרישה במלוא האנרגיות ועם המנטאליות הנכונה".

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי