בויאן קרקיץ' מזהיר את פאטי: "צריך להתרחק מהתוויות ששמים עליך"

play
היו ימים. בויאן קרקיץ' חוגג בברצלונה | GettyImages, Jasper Juinen
חוזה לשבוע בלבד? אייזיאה קאזינס חתם בהפועל חיפה 07:15

מי שהוכתר כיורש של מסי סיפר: "יש הבדל ענק בין הציפיות והמציאות, אתה הופך מאדם לדמות. צריך להבין את הגבולות שלך ולקבל אותם"

(גודל טקסט)

לפני כ-15 שנה, היה בויאן קרקיץ' אחד השחקנים המדוברים בעולם. ילד הפלא שעלה בסערה לקבוצה הבוגרת של ברצלונה כבר הוכתר כיורש של ליאונל מסי, והציפיות היו בשמים. אלא שהמציאות היתה אחרת לגמרי: בויאן קרס תחת הלחץ, התמודד גם עם בעיות נפשיות ונדד ברחבי העולם – תחילה לרומא, ולאחר מכן למילאן, אייאקס, סטוק, מיינץ, אלאבס ומונטריאול – הכל עד גיל 30. את השנתיים האחרונות העביר בוויסל קובה היפנית, ממנה שוחרר בחודש שעבר.

אם כן, אין מישהו טוב יותר לדבר על ילדי הפלא הנוכחיים, ומה שעובר עליהם. אחד כזה הוא אנסו פאטי, עליו אמר קרקיץ': "יש הבדל ענק בין הציפיות הראשוניות, והמציאות – כשדברים לא מסתדרים, בין אם בגלל פציעות או דברים אחרים. השחקנים הם לא מוצרים. אתה הופך מבנאדם לדמות. בגיל 17, הייתי צריך להתמודד מול התדמית של 'מסי החדש'. צריך ללמוד להתרחק מהתוויות החיצוניות הללו, להבין את הגבולות שלך ולקבל אותם".

בויאן התייחס לקריירה שלו עצמו והודה: "היה לי קשה להתמודד. הגשמתי חלום ילדות, ולא ידעתי מה מתרחש סביבי בגיל 17. השנה הראשונה הברצלונה היתה טובה מאוד במובן המקצועי, אבל קשה מאוד במובן האישי".

עוד צרה לברצלונה: לבנדובסקי בחוץ לשבועיים ויחמיץ את הקלאסיקו
זלאטן: "כבר הורדתי במשכורת בשביל לאאו, רוצים שאמכור את הבית?"
התקשורת הסקוטית נגד ליאל עבדה: "זכה בתואר שהוא ממש לא רצה"

שחקן ברצלונה לשעבר בויאן קרקיץ'
היו ימים. בויאן קרקיץ' חוגג בברצלונה | GettyImages, Jasper Juinen

לטענתו, הוא החל ללכת לטיפול פסיכולוגי בגיל 13. "לשמחתי, הדברים הללו השתנו", אמר. "כשאני התחלתי, הדברים הללו לא היו קיימים בקבוצות כדורגל. צריך לשנות את הגישה. אף אחד לא לימד אותי שום דבר, הכל הייתי צריך ללמוד לבד. לאט לאט למדתי לזהות את החוזקות שלי ולהציב לעצמי מטרות חדשות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי