ג'רארד פיקה: "ברצלונה שיחדה שופטים? היא פשוט היתה הרבה יותר טובה"

play אלכס סונג, ליאו מסי, ג'רארד פיקה, מרטין מונטויה
אלכס סונג, ליאו מסי, ג'רארד פיקה, מרטין מונטויה | David Ramos/Getty Images
"האדישות של בנזמה מבלבלת את ריאל מדריד ואנצ'לוטי" 02:04

אקס ברצלונה התייחס לתיק נגריירה וההאשמות נגד קבוצתו לשעבר: "בתקופה של מוריניו לא היינו צריכים את השופטים. אלו שמועות, זה לא קרה"

(גודל טקסט)

ג'רארד פיקה פרש אומנם מכדורגל, אבל הוא ייחשב תמיד כאגדת עבר של ברצלונה ואחד השחקנים שהכי מזוהים עמה. פיקה, שמאז הגירושים מכוכבת הפופ שאקירה "מככב" בעיקר במדורי הרכילות, התראיין לתוכנית הרדיו RAC1 והתייחס גם ל"תיק נגריירה".

למי שעדיין לא מעורה בפרטים, מדובר בפרשה שבמסגרתה ברצלונה חשודה בשחיתות ותשלומים לחברה בבעלותו של חוסה מריה אנריקס נגריירה, מי ששימש כסגן הנשיא לשעבר של ועדת השיפוט בין השנים 2001 ל-2018. "לא ידעתי שום דבר על זה", אמר פיקה בריאיון, "לא חושב שברצלונה שיחדה שופטים. זה לא הגיוני, ברצלונה לא קנתה שום שופט. הם היו יכולים פשוט ללכת עם כסף שחור וזה הכל, זה יותר קל מאשר לשלם כביכול משכורת קבועה לנגריירה. בעידן מוריניו למשל, פשוט היינו הרבה יותר טובים, לא היינו תלויים בשופטים".

ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה עם השופט חיל מנסאנו
ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה עם השופט חיל מנסאנו | צילום מסך, .

על האפשרות שיהפוך לנשיא הקבוצה בעתיד: "אני מכיר טוב את המועדון, כאוהד וכשחקן. כרגע אני מושקע בפרויקט ה"קינגס ליג" ורוצה לממש את הפוטנציאל שם, אז אני לא מתרכז בנשיאות ולא רוצה לכפות שום דבר. חשוב שברצלונה תמשיך להיות סמל להצלחה גם בעוד 20 שנה".

אגב, בהמשך לפרשת "נגריירה", ב"אל מונדו דפורטיבו" הקטלאני לא נשארו חייבים וערכו כתבה גדולה עם כל טעויות השיפוט הקריטית שנעשו נגד ברצלונה בשנים המדוברות (2001 עד 2018). בין היתר הם ציינו שם את השער של מסי במשחק האליפות נגד אתלטיקו מדריד במחזור הסיום של 2014, שער שלולא היה נפסל שלא בצדק היה מכתיר את בארסה על חשבון אתלטיקו.