המנהל המקצועי של ברצלונה יעזוב. הסיבה? "התנגד להחזרת מסי"

play
דרמה בברצלונה. אלמני | אימג'בנק GettyImages, Aitor Alcalde Colomer
תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 2.5 05:52

אלמני קיבל הצעה מאסטון וילה ויעזוב בעקבות חילוקי דעות עם ההנהלה. גם עתידו של ג'ורדי קרויף מוטל בספק. אקס בטיס ימונה?

(גודל טקסט)

רעידת אדמה בברצלונה. דקות ספורות אחרי ה-0:1 על אוסאסונה, שהגדיל זמנית את הפער בפסגה ל-14 נקודות, הודיעה האלופה שבדרך על עזיבתו של המנהל המקצועי מתאו אלמני, שיסיים את תפקידו מוקדם מהצפוי ויעזוב את המועדון ב-30 ביוני. לאלמני שנכנס לתפקיד במרץ 2021 היה חוזה עד 2024, אולם, לדברי הקטלאנים, "מתאו הולך להתחיל פרויקט ספורטיבי חדש".

לפי דיווחים בספרד, אלמני צפוי להצטרף לאונאי אמרי באסטון וילה, שרדפה אחריו גם בפברואר האחרון. גם לידס וניוקאסל לוטשת עיניים.

"ברצלונה לא היתה יכולה להשוות את ההצעה שהוא קיבל, גם כלכלית וגם ספורטיבית. ז'ואן לאפורטה הבין שמוטב להגיע לפרידה ידידותית", נכתב. מצד שני, העיתונאי ג'רארד רומרו טוען שהפרידה לא באמת נעשית ברוח טובה, ומתרחשת על רקע חילוקי דעות קשים בין אלמני לבין בכירים בהנהלה. סלע המחלוקת הוא האפשרות להחזיר את ליאו מסי לקבוצה, דבר אליו אלמני מתנגד באופן נחרץ בטענה שמהלך כזה יסנדל את הקבוצה בשאר העמדות ויקשה עליו להשאיר סגל חזק, מאוזן ואיכותי לצד הפרעוש. כמו כן, ישנן מחלוקות נוספות בין אלמני לבין ההנהלה הנוגעות לרכש ולהחלטות לקראת העונה הבאה.

המנהל המקצועי של ברצלונה מתאו אלמני
דרמה בברצלונה. אלמני | אימג'בנק GettyImages, Aitor Alcalde Colomer

עוד בכדורגל העולמי

שוב בפסגה, לפחות זמנית: 1:3 קליל לארסנל על צ'לסי בדרבי
גמר שלישי ברציפות: ר.ב. לייפציג הביסה 1:5 את פרייבורג
מסי טס לסעודיה ללא אישור, דיווח: פ.ס.ז' תשעה אותו לשבועיים לפחות
'פורבס' פרסמו את המשתכרים הבכירים: רונאלדו בפסגה, מסי מיד אחריו

בהודעה הרשמית של ברצלונה נטען כי "אלמני הבטיח לסגור את כל פעילויות הקבוצה הבוגרת בקיץ, אפילו אם יהיו עניינים של הרגע האחרון בשוק ההעברות", אולם לא ברור האם הוא אכן יהיה מקבל ההחלטות המוביל לקראת בניית הסגל לעונה הבאה. לפי העיתונאי ג'רארדו רומרו, גם מעמדו של ג'ורדי קרויף לא ברור: "הוא ומתאו לא היו מרוצים מחלק מההחלטות בישיבות ההנהלה בשבועות האחרונים. אני בספק גדול אם יישאר". מי שעשוי להצטרף בקרוב הוא אנטוניו קורדון, ששימש עד לאחרונה כמנהל הספורטיבי של בטיס ועבד בעבר גם במונאקו, עם קיליאן אמבפה. במקרה כזה, לא מן הנמנע שקרויף – הנחשב מקורב לקורדון – יישאר בסופו של דבר.