"ריאל מדריד לא עושה מספיק": ויניסיוס ושחקנים בקבוצה זועמים

play
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס | אימג'בנק GettyImages, JOSE JORDAN/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.5 07:45

כוכב הבלאנקוס לא נרגע מהקריאות הגזעניות המכוערות לעברו וזוכה לתמיכה גורפת ברחבי העולם, אבל דווקא המועדון "פאסיבי". ממשלת ברזיל מעורבת ודורשת ענישה חמורה

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

הסערה בעקבות הקריאות הגזעניות שספג ויניסיוס ג'וניור נגד ולנסיה לא חולפת. זו כידוע ממש לא הפעם הראשונה שכוכב ריאל מדריד חווה גזענות, רק שהפעם המלחמה עלתה שלב – הכדורגלן פרסם סרטון כואב ובו איגד חלק מהנהמות והקללות המכוערות נגדו, בכל רחבי העולם עוסקים בהרחבה ביחס הנורא לו הוא זוכה במגרשים בספרד ובמולדתו ברזיל אפילו מאיימים לפעול בהתאם לחוק נגד הגזענים.

בצעד יוצא דופן ובנוסף לתמיכת ראש ממשלת ברזיל ודרישה לענישה חמורה, שר המשפטים הברזילאי פלאביו דינו הודיע שממשלת ברזיל בוחנת אפשרות ליישם את "עיקרון האקסטריטוריאליות", לפיו ניתן להפעיל את החוק הפלילי בברזיל גם מחוץ לגבולות המדינה כאשר נעשים פשעים. במקביל, הרשויות בוולנסיה פועלות למיצוי הדין עם הגזענים ובימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד אוהדים שיזוהו במצלמות נוהמים וקוראים קריאות גזעניות לעבר הברזילאי. במקביל, נעצרו הבוקר ארבעה אוהדי אתלטיקו מדריד בחשד לתליית הבובה בדמותו של ויניסיוס לפני כשלושה חודשים.

בברזיל, אגב, כאות הזדהות עם ויניסיוס ג'וניור גם החשיכו את הר קורקובדו ואת הפסל מהפורסם של ישו שבפסגתו, כאות מחאה על הגזענות הקשה שחווה ויניסיוס נגד ולנסיה.

שחקן ריאל מדריד ויניסיוס
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס | רויטרס
הר קורקובדו בברזיל מוחשך בגלל הקריאות הגזעניות לוויניסיוס ג'וניור
מחזה לא שגרתי בברזיל כאות הזדהות עם ויניסיוס | אימג'בנק GettyImages, CARLOS FABAL

אפילו חשבון הטוויטר הרשמי של פלה המנוח צייץ ש"פלה תמיד העריץ את ויניסיוס ואהב את הכבוד שהיה ביניהם בשיחות בשקיימו. ויניסיוס, אנו בקרן של פלה תומכים בך ומעריכים את האומץ שיש לך. תמשיך להשמיע את קולך ולעולם אל תפסיק לחייך. לגזענות אין מקום בספורט שאחנו כל כך אוהבים".

בספרד, להבדיל, מטילים ספק בחומרת הענישה שתהיה נגד האוהדים הפורעים וב"UOL" הברזילאי דווח שויניסיוס ג'וניור ומקורביו מאוד מאוכזבים מהטיפול בפרשה. יתרה מכך, נכתב שישנם כעס ואכזבה מצד ויניסיוס ושחקנים נוספים בקבוצה כנגד ריאל מדריד ש"לא עושה מספיק ומתנהגת בפאסיביות".

כזכור, ויניסיוס ג'וניור גם הורחק בכרטיס אדום במהלך המשחק בהחלטה מאוד מעוררת מחלוקת שבעקבותיה על פי הדיווחים בספרד עשוי לסיים את דרכו שופט המסך איגלסיאס וילאנובה, שנטען כי יושעה ואולי גם יפוטר ביחד עם חמישה שופטים נוספים לקראת העונה הבאה.