דקו הפך לסמכות המקצועית בברצלונה, צ'אבי וראפיניה בחוץ לשני משחקים

play
דקו, ברצלונה | אודי ציטיאט
צפו: פאטי חגג את שער הניצחון עם דמבלה, ברצלונה גברה על מילאן 01:21

שחקן העבר מונה למנהל הספורטיבי במקום מתאו אלמאן, המאמן והברזילאי שהורחקו במחזור הפתיחה ספגו עונש השעייה ויפספסו את קאדיס ו-ויאריאל

(גודל טקסט)

ברצלונה הכריזה רשמית היום (רביעי) על שינוי בשדרת הניהול שהיה באוויר כבר מספר חודשים: שחקן העבר של הקטלאנים ושל נבחרת פורטוגל, דקו, מונה למנהל הספורטיבי לשלוש השנים הקרובות. מי שיעזוב את המועדון הוא ראש מחלקת הכדורגל, מתאו אלמאן, שיעבוד בצמוד לדקו עד לסגירת חלון ההעברות ויסיים את חלקו ב-2 בספטמבר.

אלמאן, שקיבל את תפקידו ב-2021 אחרי שז'ואן לאפורטה ניצח בבחירות לנשיאות המועדון, הודיע בחודש מאי האחרון שהוא עוזב לאסטון וילה – אך חזר בו בסופו של דבר ונשאר בברצלונה. ביום שני האחרון הוא בישר ללאפורטה ולסגנו רפא יוסטה על החלטתו להיפרד כעת באופן סופי, כאשר לפי העיתונאי ג'רארד רומרו הצעד נובע מהסמכות הגדולה שתוענק לדקו עם הפיכתו למנהל הספורטיבי. אלמאן שיתף פעולה עם ג'ורדי קרויף, אקס מכבי תל אביב שכיהן כמנהל הטכני של בארסה עד סיום חוזהו ב-30 ביוני השנה.

דקו, ששיחק בברצלונה בין 2004 ל-2008 וזכה עמה בליגת האלופות לפני 17 שנים, יהפוך בעצם לסמכות הבכירה בברצלונה בקבלת החלטות מקצועיות. בפועל הוא כבר החל לעבוד במועדון מאז סיום העונה הקודמת.

ראש מחלקת הכדורגל של ברצלונה, מתאו אלמאן
מסיים את דרכו בברצלונה. מתאו אלמאן | אימג'בנק GettyImages, Alex Caparros

עוד דיווח היום רומרו על התפתחויות בנוגע לשלושה שחקנים. הבכיר מביניהם הוא השוער מארק אנדרה טר סטגן, שסוכנו נפגש עם ראשי ברצלונה על מנת להתחיל בתהליך של חידוש החוזה שלו עם הפחתה בשכר.

בנוסף, קבוצה מערב הסעודית הציעה לקלמון לנגלה שכר של 12 מיליון יורו לשנה, אך הבלם הצרפתי, שלא נמצא בתכניות של ברצלונה, מעדיף לשחק באירופה. אל נאסר, שהוזכרה כמועמדת לקלוט אותו בימים האחרונים, צפויה להחתים בסופו של דבר את איימריק לאפורט. עוד שחקן שבארסה מנסה להיפטר ממנו הוא סרג'יניו דסט, אך בינתיים לא הגיעו הצעות טובות על המגן הימני האמריקאי, שצפוי בכל מקרה לעזוב בצורה כזאת או אחרת כיוון שצ'אבי לא מתכנן לתת לו דקות.

קרלס אלניה שחקן חטאפה בעימות עם ראפיניה שחקן ברצלונה
הרבה עצבים, מעט כדורגל. ראפיניה מתוסכל | אימג'בנק GettyImages, Florencia Tan Jun

במקביל, לברצלונה נודע כי היא תצטרך להתמודד בשני המחזורים הבאים ללא צ'אבי וראפיניה. המאמן ושחקן הכנף הורחקו במחזור הפתיחה ב-0:0 נגד חטאפה, ופרט למשחק מול קאדיס במחזור השני הם יחמיצו גם את משחק החוץ המאתגר מול ויאריאל.

כזכור, ראפיניה פגע בשחקן יריב עם המרפק במחצית הראשונה והורחק באדום ישיר. מאמנו ספג אדום ישיר במחצית השנייה בעקבות ויכוח עם צוות השיפוט על עבירה שלא נשרקה לזכות ברצלונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי