דיווח: לואיס רוביאלס יתפטר מנשיאות ההתאחדות הספרדית בשישי

play
לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית היוצא | רויטרס
היסטוריה בסידני: ספרד ניצחה 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה במונדיאל הנשים 03:32

הנשיא נכנע ללחצים והביקורות בעקבות ההטרדה המינית והתנועות הגסות בסיום גמר מונדיאל הנשים, וצפוי לעזוב את התפקיד בו כיהן מאז מאי 2018. פיפ"א פתחה בהליך משמעתי נגדו, כדורגלנית עבר תקפה: "לא ראה בנבחרת שחקניות, אלא סתם בנות שמשחקות כדורגל"

(גודל טקסט)

"מארקה" דיווח הערב (חמישי) שנשיא התאחדות הכדורגל הספרדית לואיס רוביאלס צפוי להודיע מחר על התפטרותו, בעקבות סערת ההטרדה המינית שביצע אחרי גמר מונדיאל הנשים ביום ראשון האחרון כשנישק את שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו בפה, ללא הסכמתה.

רוביאלס בן ה-45 מכהן בתפקיד מאז מאי 2018. מעבר לנשיקה המדוברת הוא גם ביצע תנועות מגונות ביציע במהלך החגיגות, ותחילה כינה "טיפשים" את אלה שביקרו אותו על המעשה, לפני שפרסם סרטון התנצלות יום אחרי הגמר וגם בו סיפק מספר אמירות שנויות במחלוקת.

למעשה, רוביאלס נכנע ללחץ כבד מצד אנשי תקשורת ופוליטיקאים בספרד, שכן כוונתו המקורית לא הייתה להגיש את התפטרותו. מוקדם יותר היום הודיעה פיפ"א על פתיחת הליך משמעתי נגד הנשיא.

"פיפ"א חוזרת על מחויבותה הבלתי מעורערת לכבד את היושרה של כל המעורבים, ומגנה בכל תוקף התנהגות הפוכה מכך", נמסר מהארגון. לפי ההודעה, רוביאלס הפר סעיפים בקוד ההתנהגותי של פיפ"א, כאשר פרט לנשיקה הוא גם נתפס אוחז באשכיו בזמן שהוא חוגג את הניצחון בסיום הגמר מול אנגליה כשלצידו ביציע מלכת ספרד.

נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית, לואיס רוביאלס, עם שחקנית הנבחרת אאיטנה בונמאטי
נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית, לואיס רוביאלס, עם שחקנית הנבחרת אאיטנה בונמאטי | GettyImages, Catherine Ivill

עוד מפרשת רוביאלס

הרמוסו שברה שתיקה: "פועלת כדי שרוביאלס ייענש על הנשיקה" לחיצת יד קרה בין רוביאלס לראש הממשלה: "ההתנצלות לא מספיקה" בהתאחדות מגבים את רוביאלס, הממשלה עשויה לפסול את תפקידו

ההתאחדות הספרדית קבעה השבוע בהתראה קצרה כנס מיוחד שייערך מחר. רוביאלס קיווה שהאירוע יסייע לו להשיג תמיכה מצד ראשי המחוזות בהתאחדות, אולם חלק מנשיאי המועדונים בכדורגל הספרדי קראו לו גם הם לעזוב את התפקיד.

נשיא אתלטיקו מדריד אנריקה סרסו התייחס לאירוע ואמר: "כולנו צריכים להיות מודעים למילים והמעשים שלנו. אני מאמין שהדבר הראוי לעשות הוא להגיש התפטרות". נשיא ריאל סוסיאדד, ז'וקין אפריבאי, הצהיר גם כן כי המועדון שלו לא יתייצב לכנס: "לא הייתה סיבה לקבוע כנס חירום. הסיטואציה כואבת, רוביאלס חייב להתפטר".

בין השאר, במדינה חששו כי במקרה שמושכות הכדורגל המקומי יישארו בידיו של רוביאלס, הסיכויים של ספרד לזכות באירוח מונדיאל 2030 (לצד פורטוגל ומרוקו) יפחתו.

פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד (מימין) עם אנריקה סרסו נשיא אתלטיקו מדריד
גוברים הקולות בכדורגל הספרדי נגד רוביאלס. נשיא אתלטיקו מדריד אנריקה סרסו (משמאל) לצד פלורנטינו פרס | רויטרס

מי שיצאה נגד רוביאלס הינה סנדרה ריקלמה, כדורגלנית עבר מספרד, שכתב באתר "רלבו": "ביום ראשון כולם ראו את רוביאלס האותנטי. האיש שחוצה גבולות ומתנשא. באיזה שלב עבר לו בראש לנשק את הרמוסו ולהחזיק את איבר המין שלו כמה מטרים מהמלכה?"

"כשאתה מנרמל התנהגות כזו, אין דרך חזרה", המשיכה, "אתה מפחית בחשיבות של המעשים האלה ואומר שזה לא סיפור גדול. אני מתחילה לחשוב שרוביאלס לא ראה בנבחרת ככדורגלניות, אלא כסתם בנות שמשחקות כדורגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי