ברצלונה חילצה 2:2 בגרנאדה, גריזמן סידר לאתלטיקו 1:2 בדקה ה-89

האלופה מחקה פיגור כפול בדקה ה-86 וימאל הפך לכובש הצעיר בתולדות הליגה, אך שער של פליקס בוטל בצורה מפוקפקת בתוספת הזמן. פנדל מאוחר של הצרפתי הכניע את ריאל סוסיאדד, ויאריאל המשיכה לצלול וגרינווד הבקיע שער בכורה בספרד

(גודל טקסט)

אחרי הפציעה של רוברט לבנדובסקי והידיעה כי הוא צפוי להחמיץ את הקלאסיקו מול ריאל מדריד בסוף החודש, ברצלונה שמטה נקודות הערב (ראשון) בגרנאדה. אתלטיקו מדריד גברה על ריאל סוסיאדד במפגש בין שתי נציגות ספרדיות בליגת האלופות ועוד לפני כן לאס פלמאס הפתיעה עם 1:2 אצל ויאריאל.

פראן טורס, ברצלונה
עם או בלי נבדל, ברצלונה יכולה להרגיש בעיקר פספוס. פראן טורס | אימג'בנק GettyImages, JORGE GUERRERO/AFP

גרנאדה – ברצלונה 2:2

אלופת ספרד סיימה משחק חוץ מטלטל בתחושות מעורבות, אך בעיקר יכולה להרגיש החמצה. לא רק שהיא ספגה כבר אחרי 17 שניות, כשבריאן סראגוסה כבש את השער הכי מהיר בספרד מאז אפריל 2019, אלא שאותו שחקן הביך פעם נוספת את ההגנה שלה והשלים צמד ו-0:2 בדקה ה-29. ואם זה לא מספיק, ז'ול קונדה נפצע, הוחלף בדקה ה-44 ועלול להצטרף ללבנדובסקי ולפרנקי דה יונג ברשימת השחקנים הבכירים שיחמיצו את הקלאסיקו.

הצד החיובי מבחינת שחקניו של צ'אבי הוא שהם שוב מחקו פיגור כפול, כמו נגד סלטה ויגו לפני כשבועיים וחצי, ובעיקר ראו את היהלום לאמין ימאל עושה היסטוריה מרשימה למדי והופך לכובש הצעיר ביותר בתולדות הליגה הספרדית, עם שער מצמק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. למרות הלחץ הכבד על השער של גרנאדה, ששוב לא שיתפה את שון וייסמן, רק בדקה ה-86 הגיע ה-2:2 כשסרג'י רוברטו ניצל בישול של אלכס באלדה, בזמן ששני שחקנים של המארחת ניסו לעצור את המהלך בהתחזויות שלא עבדו על השופט. אז למה בכל זאת ברצלונה יכולה להרגיש בעיקר מאוכזבת? ובכן, כי בדקה ה-93 היא כבר חגגה עוד קאמבק הירואי כשז'ואאו פליקס הבקיע את השלישי, אלא שהקוון הניף את הדגל וה-VAR אישר את הנבדל בטענה למעורבות של פראן טורס במהלך, אף שהחלוץ לא באמת השפיע בצורה כלשהי. בשורה התחתונה: הפער מריאל מדריד גדל לשלוש נקודות וברצלונה עם ניצחון אחד בלבד בשלושת המחזורים האחרונים.

פחינו (מימין) עם סאול קוקו שחקני לאס פלמאס חוגגים
פחינו (מימין) עם סאול קוקו שחקני לאס פלמאס חוגגים | אימג'בנק GettyImages, Aitor Alcalde

ויאריאל – לאס פלמאס 2:1

היריבה הבאה של מכבי חיפה בליגה האירופית נשמה לרווחה אחרי 0:1 דרמטי על רן (בזכות עצירת פנדל של פפה ריינה בן ה-41 בתוספת הזמן) אבל בליגה ממשיכה לזייף וזה כבר הפסד רביעי שלה העונה בבית. לאס פלמאס, שהשיגה שש נקודות מתשע האחרונות, הגיעה למשחק ללא נקודה או שער בחוץ, כחלק מרצף ארוך מאוד של 21 משחקי חוץ ללא ניצחון בלה ליגה (מאז ה-1:3 במלאגה בספטמבר 2017) אך הפעם עשתה לזה סוף. סאול קוקו הפתיע את השוער השני פיליפ יורגנסן עם כדור חופשי נהדר מ-30 מטרים בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ומארק קרדונה דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-51 אחרי נגיעת יד של עייסא מנדי. ג'רארד מורנו חזר מפציעה עם טיל לחיבורים בדקה ה-92, אבל ויאריאל לא הצליחה להשוות בתשע הדקות הבאות של תוספת הזמן הארוכה.

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
הלך קשה. שחקני אתלטיקו חוגגים | רויטרס

אתלטיקו מדריד – ריאל סוסיאדד 1:2

בשנה שעברה שהקולצ'ונרוס הכניעו 1:2 את סוסיאדד בבית, אנטואן גריזמן כבש ובישל. היום המשחק הסתיים באותה התוצאה, אך הצרפתי, אקס הבאסקים, התספק "רק" בשער הניצחון. סמואל לינו הבקיע ראשון עבור המארחת בדקה ה-23 עם שער הבכורה במועדון, אך בדקה ה-73 מיקל אויארסבאל איזן עם שערו החמישי בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. מי שצחק אחרון כאמור היה גריזמן, שעם פנדל בדקה ה-89 שמר על הנקודות בבירת ספרד.

סלטה ויגו – חטאפה 2:2

מחצית ראשונה נהדרת בוויגו הניבה ארבעה שערים, מחצית שנייה שקטה הובילה לחלוקת נקודות. בורחה מיוראל העלה את האורחת ליתרון כבר בדקה השנייה, יאגו אספס החמיץ פנדל בדקה ה-14 אך כעבור עשר דקות ג'ונתן במבה איזן עבור סלטה ויגו את התוצאה. דומינגוש דוארטה השאיר את האורחת בעשרה שחקנים בדקה ה-30, וכעבור שלוש דקות בלבד הגיע הרגע לו חיכו בחטאפה – שער בכורה של מייסון גרינווד. האנגלי שהושאל ממנצ'סטר יונייטד לאחר שנוקה מההאשמות על אונס ותקיפה היה זקוק לחמש הופעות כדי למצוא את הרשת לראשונה בספרד, והערב זה קרה אחרי ביצוע אישי נהדר ובישול של מיוראל. בדקה ה-42 יורגן סטרנד לארסן השווה בפעם השנייה עבור המארחת, שנותרה מתחת לקו האדום.

משחק נוסף:

אלאבס – בטיס 1:1

לבטיס: איוסה פרס (32), וויליאן ז'וזה הורחק (90+3). לאלאבס: הקטור ביירין (עצמי, 35)

המחזור ה-10 ייערך לאחר פגרת הנבחרות ויתחיל ב-20 באוקטובר עם המפגש בין אוסאסונה לגרנאדה. ריאל מדריד תתארח למחרת בסביליה, אתלטיקו מדריד תצא לוויגו וברצלונה תארח בראשון (22 באוקטובר) את אתלטיק בילבאו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי