פיפ"א הודיעה: לואיס רוביאלס מושעה לשלוש שנים על ההטרדה אחרי הגמר

play
לואיס רובילאס נשיא ההתאחדות הספרדית | GettyImages
היסטוריה בסידני: ספרד ניצחה 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה במונדיאל הנשים 03:32

נשיא ההתאחדות הספרדית נענש על ההטרדה המינית והתנועות הגסות בסיום גמר מונדיאל הנשים: "פיפ"א מחויבת להגן על כללי התנהגות הגונה"

(גודל טקסט)

אחרי האירוע הפרובוקטיבי בסיום גמר מונדיאל הנשים, בו לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית בכדורגל, נישק את שחקני הנבחרת ג'ני הרמוסו בפה ללא הסכמתה, פיפ"א הודיעה היום (שני) שהוא מושעה לשלוש שנים מכל פעילות שקשורה לכדורגל.

רוביאלס, שהתפטר מתפקידו בספטמבר, אמר שהנשיקה הייתה בהסכמה, אך הרמוסו טענה שלא, ואמרה שהיא "לא תסבול שמילה שלי מוטלת בספק". פיפ"א הודיעה שנמצא כי רוביאלס הפר את סעיף 13 בתקנון המשמעת של פיפ"א.

בהצהרה של פיפ"א נכתב: "המקרה הזה מתייחס לאירועים שהתרחשו במהלך גמר גביע העולם של פיפ"א לנשים ב-20 באוגוסט 2023, שבגינם מר רוביאלס הושעה זמנית לתקופה ראשונית של 90 יום… פיפ"א חוזרת על מחויבותה המוחלטת לכבד ולהגן על שלמותם של כל האנשים ולהבטיח שהכללים הבסיסיים של התנהגות הגונה יישמרו".

נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית, לואיס רוביאלס, עם שחקנית הנבחרת אאיטנה בונמאטי
נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית, לואיס רוביאלס, עם שחקנית הנבחרת אאיטנה בונמאטי | GettyImages, Catherine Ivill

עוד מפרשת רוביאלס

הרמוסו שברה שתיקה: "פועלת כדי שרוביאלס ייענש על הנשיקה" לחיצת יד קרה בין רוביאלס לראש הממשלה: "ההתנצלות לא מספיקה" בהתאחדות מגבים את רוביאלס, הממשלה עשויה לפסול את תפקידו

נשיא ההתאחדות הספרדית בכדורגל לואיס רוביאלס עם ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס
נשיא ההתאחדות הספרדית בכדורגל לואיס רוביאלס עם ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס | רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינסה ההתאחדות הספרדית אחרי התקרית אמר רוביאלס: "אני רוצה להתנצל על מה שקרה בגמר. מתנצל בפני הוד מלכותה המלכה, מעולם לא התנהגתי כך ואני לא מצדיק את עצמי. אני רוצה לתת הסבר, זאת הייתה נשיקה שיכולתי לתת אותה גם לבת שלי. זה היה ספונטני, הדדי ובהסכמה. יש לי מערכת יחסית מצוינת עם כל השחקניות והיו לנו רגעי חיבה בניצחון הזה.

"חמש שנים רודפים אחריי עם הכל – תלונות, תביעות ובקשות לפסול אותי בתור נשיא ההתאחדות הספרדית. עושים לי רצח חברתי, לא מנסים לעשות פה צדק. פמיניזם שווא לא מחפש את האמת, לא אכפת להם מאנשים. הפוליטיקאים התייחסו לפעולה שלי כאל אלימות מינית, ללא הסכמה. האנשים האלה מנסים להתנקש לי בפומבי ואני הולך להגן על עצמי בבית המשפט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי