צ'אבי ביקר את השיפוט. במדריד עקצו: "לו יש 600 משחקים חשודים"

צ'אבי, מאמן ברצלונה | GettyImages, GIUSEPPE CACACE/AFP

מאמן ברצלונה התייחס להחלטות ב-2:3 של ריאל על אלמריה, ובבירה הציפו מחדש את "פרשת נגריירה": "המועדון שילם לאיגוד השופטים כל הקריירה שלו והוא מתגעגע לזה. מדובר בסקנדל הגדול בתולדות ספרד"

(גודל טקסט)

מלחמת העקיצות בין ריאל מדריד לברצלונה חזרה בענק. כזכור, הבלאנקוס השלימו שלשום (ראשון) מהפך ובדקה ה-99 ניצחו 2:3 את אלמריה, כאשר שלוש החלטות VAR במהלך המחצית השנייה הלכו לטובתם. לאחר מכן בארסה רשמה בעצמה ניצחון דרמטי עם שני שערים בתוספת הזמן ו-2:4 אצל בטיס, אך בסיום מאמנה צ'אבי עסק באירועים שהתרחשו בברנבאו במדריד שעות בודדות קודם לכן.

באותו המשחק בין ריאל לאלמריה, ה-VAR העניק פנדל למארחת וג'וד בלינהגאם צימק ל-2:1. לאחר מכן שער שלישי של אלמריה נפסל על ידי שופטי המסך עקב עבירה מוקדמת במהלך, ובהמשך שער שוויניסיוס ג'וניור הבקיע עם הכתף אושר, כשלמעשה שופטי המסך נצמדו להחלטה המקורית של השופט הראשי. מעבר לתחושות באלמריה שמדובר ב"שוד", מאמן ברצלונה טען כי בעקבות החלטות השיפוט בליגה יהיה קשה מאוד לקחת אליפות. לדבריו, טעויות נגד ברצלונה עלו לה העונה בשש נקודות.

בעקבות הטענות החריפות, במדריד חזרו ל"פרשת נגריירה" המפורסמת, בה ברצלונה חשודה כמי ששילמה במשך שנים ארוכות מיליוני יורו לחוסה מריה אנריקס נגריירה – לשעבר סגן נשיא איגוד השופטים הספרדי. התשלומים הללו התבצעו בזמן שצ'אבי היה שחקן הבלאוגרנה, ובמדריד השתמשו בכך כנגדו. "זה מעניין שצ'אבי חושב שדברים שקורים בליגה נראים לו מוזרים, וזה נורמלי שלכל אורך הקריירה שלו, 20 שנה, המועדון שלו שילם לסגן נשיא איגוד השופטים", אמר חסוס אלקאידה, מנהל בערוץ הטלוויזיה של ריאל מדריד.

המשחק שהוביל לסערה. שחקני ריאל מדריד חוגגים מול אלמריה | רויטרס

"זה נמשך לכל אורך הקריירה שלו ואני עומד על כך, כל 600 המשחקים שלו חשודים", המשיך אלקאידה, "אלה לא רק אנחנו שאורים את זה, אלא השופט בבית המשפט והתובע. זהו המציאות, המועדון שלו מואשם. כל הדיבורים שלו הם מסך עשן כדי לא לדבר על הפרשה שנחקרת".

הדברים הקשים של אלקאידה הצטרפו לאליה של גרסיה פררס, שבין 2004 ל-2006 שימש כמנהל יחסי הציבור של ריאל מדריד בקדנציה הראשונה של פלורטינו פרס כנשיא. "עם כל ההצהרות שלו, נדמה שצ'אבי מתגעגע לנגריירה", אמר פררס, "הוא יודע טוב מאוד מימיו כשחקן איך זה מרגיש שמספר 2 באיגוד השופטים מקבל מהמועדון כסף ונמצא על הפיירול. זה סקנדל עולמי, שחיתות שיטתית. אנחנו עדים לסקנדל הכי גדול בהיסטוריה של הספורט הספרדי, אך יש אנשים שמבחינתם הסקנדל הוא שה-VAR קיבל החלטות נכונות בברנבאו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי