אביו של ניימאר שחרר את דני אלבס: "צדק לעשירים וצדק לעניים"

play
ניימאר עם אביו | GettyImages, JOSEP LAGO/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.3 04:32

הברזילאי שוב סייע לחברו שהורשע באונס, בספרד זועמים: "במדינה הזאת אפשר להשתין על מישהו בפרצוף אם אתה עשיר. מביך"

(גודל טקסט)

שחרורו המקומם של דני אלבס ממאסר יצא לפועל באמצעות ניימאר. היום (רביעי) התיר בית המשפט בברצלונה לכדורגלן שהורשע באונס להשתחרר למעצר בית תמורת דמי ערבות של מיליון יורו, ובהמשך לכך פורסם על ידי גוף התקשורת "לה ונגווארדיה" כי מי ששילם את הסכום, אחרי שאלבס פנה אליו, הוא אביו של כוכב אל הילאל ונבחרת ברזיל.

כזכור, ניימאר כבר סייע לאלבס לשלם פיצויים בסך 150,000 יורו לצעירה שנאנסה על ידי כדורגלן העבר במועדון בברצלונה בדצמבר 2022, ובנוסף מימן עבורו ייצוג משפטי. הברזילאים חברים טובים מאז הימים המשותפים בנבחרת, בברצלונה ובפריז סן ז'רמן. ניימאר האב הוא הוא זה שביצע את העברת דמי הערבות.

על אלבס נגזרו ארבע שנות מאסר וחצי בפועל, כאשר מתוך התקופה הזו הוא ריצה כבר רבע, אבל התביעה שדרשה תשע עד 12 שנות מאסר לא הסתפקה בפסק הדין והחליטה לערער – לכן הברזילאי ממתין למשפט נוסף.

משפט דני אלבס
הופעה ראשונה לעיני המצלמות. דני אלבס במשפט | אימג'בנק GettyImages, DAVID ZORRAKINO/POOL/AFP

אלא שההחלטה לאפשר לו שחרור למעצר בית עד שזה יקרה עוררה סערה בספרד, באופן טבעי, לאור העובדה שהיא מהווה הוזלה קיצונית של מערכת הצדק והחוק במדינה. התגובות לפסיקה לא איחרו לבוא.

"דני אלבס אנס צעירה. הוא שילם לה 150,000 יורו פיצויים וכך הפחיתו לו מהעונש. עכשיו הוא משוחרר תמורת מיליון יורו. תרגום: במדינה הזאת אתה יכול להשתין על מישהו בפרצוף אם אתה עשיר. מביך", צייץ העיתונאי אלברט אורטגה. הכותב פונסי לואיסה הגיב ברשת בציניות: "אלבס שינה גרסה חמש פעמים. הוא נשפט לארבע שנים וחצי בלבד בגין תקיפה מינית. היום הוא יוצא מהכלא באמצעות דמי ערבות. החוק בספרד שווה לכולם".

כותב אחר בשם אסטבן סוריאנו הוסיף: "אני לא מגיב, כי החדשות מדברות בעד עצמן. הסיכום הוא שצדק לאלה שעשירים בצורה מגעילה, וצדק לאלה העניים בצורה לא הוגנת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי