אתלטיקו גברה על בילבאו בקרב על המקום ה-4, הגזענות שוב העיבה

הקבוצה ממדריד ניצחה 1:3 ופתחה פער 6 נקודות מיריבתה שבמקום ה-5, במשחק שהופסק בגלל קללות גזעניות לניקו וויליאמס. ג'ירונה בדרך לליגת האלופות לראשונה, אלמריה ירדה

(גודל טקסט)

המחזור ה-33 בליגה הספרדית נפתח עם הניצחון של מוליכת הטבלה, ריאל מדריד, על ריאל סוסיאדד והיום (שבת) המשיך עם ג'ירונה שניצחה בלאס פלאמס ועלתה זמנית למקום השני. אלמריה ירדה סופית, ואתלטיקו מדריד השיגה יתרון משמעותי על אתלטיק בילבאו במאבק ישיר על המקום הרביעי כשגברה עליה 1:3 במשחק סוער.

ניקו וויליאמס אתלטיק בילבאו
וויליאמס סותם פיות לגזענים. זה לא הספיק לצערו | אימג'בנק GettyImages

אתלטיקו מדריד – אתלטיק בילבאו 1:3

שלוש נקודות הפרידו בין הקבוצות ערב המחזור, ובילבאו ידעה שניצחון יצמיד אותה לאתלטיקו בקרב על המקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות, אבל המארחת הייתה זו שחגגה, אחרי משחק שכלל עוד סערה גזענית. רודריגו דה פול כבש שער יתרון מוקדם לקולצ'ונרוס (15), אבל לא הרבה לאחר מכן המשחק הופסק אחרי שניקו וויליאמס אמר לשופט שספג קללות גזעניות מאוהדי המארחת. בדקה ה-45 וויליאמס השיג "נקמה" מושלמת, כאשר כבש את שער השוויון והצביע על צבע עורו לעבר הקהל. לצערו הרב, אנחל קוראה (52) ועצמי של אונאי סימון (80) העניקו לקבוצה של סימאונה את הניצחון, שפתח פער 6 מהמקום החמישי, אבל הותיר עוד כתם על ספרד הגזענית.

סמואל לינו חוגג שער לזכות אתלטיקו מדריד
סמואל לינו חוגג שער לזכות אתלטיקו מדריד | רויטרס

לאס פלמאס – ג'ירונה 2:0

הפתעת העונה בספרד כבר כנראה לא תלך עד הסוף לזכייה בתואר האליפות, אבל אחרי שריאל מדריד הגדילה את הפער בפסגה עם ה-0:1 על ריאל סוסיאדד, היא הצליחה לעקוף את ברצלונה ולעלות למקום השני עם צעד נוסף אל עבר ליגת האלופות. ג'ירונה כבר רשמה היסטוריה שהבטיחה בעונה הבאה השתתפות במפעל אירופי לראשונה בתולדותיה, אך כעת היא קרובה מאוד להבטיח גם את ההעפלה למפעל הבכיר ביותר. סנדרו רמירס החמיץ פנדל עבור המארחת בדקה השמינית וארטם דובביק, מלך שערי האורחת, החמיץ גם הוא בדקה ה-26, אך דויד לופס העניק את היתרון לג'ירונה בכדור החוזר. האוקראיני הוסיף בעצמו בדקה ה-57 והמשיך את העונה הנהדרת שלו ושל קבוצתו עם ניצחון שני ברציפות.

משחקים נוספים:

אלמריה – חטאפה 3:1 לאלמריה: צ'וקי לוסאנו (41). לחטאפה: מייסון גרינווד (27 ו-48), חיימה מאטה (61)

אלאבס – סלטה ויגו 0:3 לאלאבס: ג'וליאנו סימאונה (48), יון גורידי (54), קרלוס בנבידס (86)

שחקני ג'ירונה חוגגים
בדרך להיסטוריה. ג'ירונה | אימג'בנק GettyImages, ANDER GILLENEA / AFP

המשך משחקי המחזור בספרד:

קאדיס – מאיורקה גרנאדה – אוסאסונה ויאריאל – ראיו וייקאנו בטיס – סביליה ברצלונה – ולנסיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי