ברצלונה שוב התפרקה, ריאל מדריד אלופה בפעם ה-36 בתולדותיה

play
שחקן העונה נכנס ומיד כבש. ג'וד בלינגהאם | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 3.5 08:13

ריאל הביסה 0:3 את קאדיס, ברצלונה המפוזרת איבדה יתרון והפסידה 4:2 לג'ירונה שעלתה על חשבונה למקום השני, והבלאנקוס חוגגים עוד תואר, ארבעה מחזורים לסיום העונה

(גודל טקסט)

ריאל מדריד זכתה הערב (שבת) באליפות ספרד בפעם ה-36 בתולדותיה, בעוד ערב שסימל היטב את הפערים המהותיים בינה לבין יריבתה הגדולה ברצלונה. בזמן שריאל נאבקת על מקום בגמר ליגת האלופות ועשתה תשעה חילופים בהרכב בהשוואה ל-2:2 מול באיירן השבוע ובכל זאת גברה 0:3 על קאדיס – ברצלונה המאכזבת ספגה עוד רביעייה מג'ירונה, בפעם השנייה העונה, נוצחה 4:2 וקבעה רשמית: ריאל אלופה אחרי שהפער בינה לבארסה עומד על 14 נקודות ובינה לבין ג'ירונה הוא 13 נקודות, כאשר נותרו 12 נקודות בקופה, ארבעה מחזורים לסיום.

ריאל חוגגת אחרי עונה מרשימה, שהחלה עם יכולת מדהימה של ג'וד בלינגהאם, ונמשכה עם יכולת נהדרת של מגוון שחקנים, ביניהם ויניסיוס כמובן, אבל גם קרוס, רודריגו ומודריץ' נותנים את התרומה שלהם בדרך לתואר. העונה של ריאל החלה עם שתי בשורות קשות, והפציעות של טיבו קורטואה ומיליטאו, בהמשך גם דייויד אלאבה סיים את העונה, אבל הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי ידעה להתגבר על כל הקשיים, בדרך לאליפות מרשימה. על רקע הדיווחים שקיליאן אמבפה יגיע בקיץ, עם כישרונות צעירים כמו קמאבינגה וטשואמני ואנדריק הברזילאי שיגיע – העתיד נראה ורוד.

ג'וד בלינגהאם שחקן ריאל מדריד חוגג שער
שחקן העונה נכנס ומיד כבש. ג'וד בלינגהאם | רויטרס

ריאל מדריד – קאדיס 0:3

לפני הגומלין הביתי מול באיירן מינכן בחצי גמר ליגת האלופות (אחרי 2:2 בגרמניה), ריאל מדריד ערכה רוטציה נרחבת עם תשעה שינויים וגם זה לא מנע ממנע להתקרב להבטחת האליפות שמונחת בכיסה מאז אותו 2:3 דרמטי בקלאסיקו. בשש העונות האחרונות זכו הבלאנקוס בתואר הספרדי עונה כן ועונה לא, וזו האליפות השנייה עם קרלו אנצ'לוטי שמגיע לשש בקריירה (הוכתר בכל אחת מהליגות הגדולות באירופה).

אנדריי לונין יפתח מול באיירן ברביעי, אבל הערב טיבו קורטואה קיבל הזדמנות לערוך בכורה עונתית אחרי הפציעה הקשה שהשביתה אותו מאז תחילת אוגוסט. בהרכב פתחו גם אדר מיליטאו, ארדה גולר, חוסלו וברהים דיאס, שגנב את ההצגה עם כדור לחיבורים בדקה ה-51 ובישול לג'וד בלינגהאם שנכנס בדקה ה-65 ומצא את הרשת בחלוף שלוש דקות. חוסלו חתם במתפרצת בתוספת הזמן אחרי בישול של הקפטן נאצ'ו, במהלך שהחל מעצירה של קורטואה. המפסידה תצטרך נס כדי לא להיפרד מהליגה הבכירה אחרי ארבע עונות רצופות.

טיבו קורטואה שוער ריאל מדריד
משחק רשמי ראשון אחרי כמעט 11 חודשים. טיבו קורטואה | אימג'בנק GettyImages, Denis Doyle

מהלך המשחק

דקה 11: מיליטאו הפציץ מרחוק, לדסמה התעופף והדף היטב.

דקה 32: סוברינו חטף כדור ודהר במתפרצת אל הרחבה מול קורטואה, אבל נאצ'ו גלש ברגע האחרון ובלם את הבעיטה שלו לקרן.

דקה 40: לדסמה תפס אוויר בכדור קרן, אבל תיקן עם עצירה מול הבעיטה של סבאיוס משבעה מטרים.

דקה 51: גול! ברהים קיבל כדור ממודריץ', השתחרר בין שני שחקנים ושיגר מ-16 מטרים לחיבורים הרחוקים. 0:1 לריאל מדריד.

דקה 68: גול! ריאל ניצלה איבוד כדור של קאדיס וברהים העביר רוחב מצד ימין לבלינגהאם שהרשית שלוש דקות אחרי שקם מהספסל. 0:2 לבלאנקוס, שער ליגה 18 העונה לרכש האנגלי.

דקה 83: ויניסיוס נכנס גם הוא כמחליף וכמעט בישל עם ראבונה, אבל לדסמה זינק והדף את הנגיחה של מיליטאו.

דקה 90+3: גול! קורטואה הדף בעיטה מרחוק וריאל יצאה להתקפת נגד שבה הקפטן נאצ'ו בישל וחוסלו קבע 0:3 מול שער חשוף.

ברהים דיאס שחקן ריאל מדריד חוגג שער
שער נפלא. ברהים דיאס | רויטרס
ראפיניה ושחקני ברצלונה
עונה מאכזבת. בארסה | רויטרס

ג'ירונה – ברצלונה 2:4

בסיבוב הראשון ג'ירונה ניצחה את ברצלונה 2:4 בחוץ – במשחק שהסיר הרבה סימני שאלה מעליה – והיום היא שוב השפילה את בארסה ועלתה על חשבונה למקום השני עם ניצחון גדול. ברצלונה עברה הרבה משברים העונה, צ'אבי כבר הכריז שיעזוב ואז הודיע שנשאר, למועדון שלל בעיות כספיות למרות סגל צעיר ומלא כישרון, וההפסד היום מוכיח שמצפה למאמן הרבה עבודה בעונה הבאה אם ברצלונו להחזיר את הכתר לבלאוגרנה. היום אוהדי ג'ירונה שרו "צ'אבי תישאר", והמחישו את הימים הקשים שעוברים עליו ועל המועדון.

מהלך המשחק:

דקה 3: גול! כריסטנסן הדני, ששוב פתח בקישור, הקפיץ לעצמו ובעט מהאוויר אל הרשת מ-16 מטרים את שערו השלישי בכל המסגרות תוך פחות מחודש. 0:1 לברצלונה.

דקה 4: גול! שוויון מהיר של ג'ירונה. מרטין הטעה בצד שמאל והרים לרחבה, דובביק נגח את ה-20 שלו העונה בליגה וקבע 1:1.

דקה 45+2: גול! ימאל הוכשל על סף הרחבה, שופטי המסך קבעו שזה היה בפנים ולכן פנדל, ורוברט לבנדובסקי כבש מהנקודה הלבנה כדי לקבוע 1:2 לברצלונה.

דקה 66 – גול! סרג'י רוברטו איבד כדור עם מסירה רעה לאחור, דובביק מצא את פורטו, שנכנס דקה קודם לכן וכבש בנגיעה בנגיעה הראשונה שלו. ג'ירונה השוותה ל-2:2.

דקה 68 – מהפך! עוד גול לג'ירונה, שעלתה ל-2:3, הפעם מרגלי מיגל גוטיירס, המושאל מריאל מדריד, שנכנס גם הוא כמחליף והעניק יתרון נהדר למארחת.

דקה 75 – גול! 2:4 ענק לג'ירונה. פורט המחליף השלים צמד, הפעם עם וולה נהדר, מקצה רחבת ה-16 לפינה הנדרת, איזה גול!.

ארטיום דובביק שחקן ג'ירונה חוגג שער
ארטיום דובביק שחקן ג'ירונה חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, LLUIS GENE/AFP

מאיורקה – אתלטיקו מדריד 1:0

הקבוצה של דייגו סימאונה ניצחה רק פעם אחת ב-6 משחקי החוץ האחרונים שלה וצברה בהם 5 נקודות מ-18 אפשריות, בשני הביקורים האחרונים שלה אצל מאיורקה היא הפסידה 1:0, אבל הפעם היא הצליחה לשבור את הסטטיסטיקה ורשמה ניצחון שקירב אותה להבטחת המקום הרביעי המוביל לליגת האלופות בעונה הבאה. רודריגו ריקלמה הכריע את ההתמודדות בדקה החמישית כשבעט כדור שטוח מחוץ לרחבה שמצא את הפינה הרחוקה של פרדראג ראיקוביץ'.

ריאל סוסיאדד – לאס פלמאס 0:2 לסוסיאדד: אלכס סוארס (33, עצמי), שראלדו בקר (45+1)

רודריגו ריקלמה אתלטיקו מדריד
חמש דקות הספיקו לשער ניצחון. ריקלמה | אימג'בנק GettyImages

משחקי יום ראשון:

אוסאסונה – בטיס סלטה ויגו – ויאריאל ולנסיה – אלאבס ראיו וייקאנו – אלמריה סביליה – גרנאדה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי