ברצלונה של האנזי פליק מככבת העונה, ומי שנותנים את הטון הם השחקנים הצעירים של הקבוצה. לה מאסיה, אחרי הכל, עומדת בשורש ההתאוששות של מועדון הפאר וסיפקה כישרונות בכל העמדות במגרש שכיום הם שחקני הרכב קבועים בקבוצה ששואפת לזכות בכל התארים.
הדור הנוכחי של כוכבי לה מאסיה נתפס באופן רחב כפריחה הגדולה הבאה של האקדמיה אחרי הדור של צ'אבי הרננדס, אנדרס אינייסטה וליאו מסי. איתור השחקנים הנכונים בגיל צעיר והבאתם הוא, כמובן, חיוני לכך, ואלברט פוץ', המנהל לשעבר של האקדמיה, היה עמוד תווך מרכזי בכך.
בראיון לתקשורת לאחרונה, פוץ' התייחס לעבודתו בברצלונה לאורך השנים וכיצד כמה מההשקעות שעשה אז משתלמות כעת. הוא החל בפירוט השחקנים שהחתים עבור ברצלונה כאשר היה אחראי על איתור כישרונות צעירים.
"שני האחרונים שהחתמנו היו מארק ברנל, שהגיע מג'ימנסטיק מנרסה בעונת 2014/15, ולאמין ימאל, שהוחתם בפברואר 2014 כאשר איסידרה חיל ואוסקר הרננדס ראו אותו בינואר בלה טורטה", הוא הוסיף על שני השחקנים האחרונים שהחתים, ששניהם פרחו באופן בולט.
בהרחבה על ימאל וכיצד הצעיר היה בימיו הראשונים בברצלונה לאחר הגעתו לאקדמיה, אמר: "אספניול כבר בחנה אותו, אבל הבאנו אותו בפברואר וצירפנו אותו לאימונים. הוא היה נהדר. הוא דיבר עם לה טורטה, אמו הגיעה ובספטמבר 2014 הוא הצטרף באופן רשמי לבארסה".
פוץ' דיבר גם על כל ההצלחות הנוכחיות האחרות שהיה אחראי להחתמתן, שכולן כעת בולטות בקבוצה הבוגרת. "לפני כן, החתמנו את הקטור פורט, אלחנדרו באלדה, איניאקי פניה (שלקחתי באופן ישיר), ודני אולמו, שהחתמתי כמאמן בתקופה של אלקסנקו ובנאיגס", אמר. "כשהחתמנו שחקנים כמו איניאקי פניה, דני אולמו או אפילו לאמין, לא יכולנו לחזות אם הם יגיעו לרמה הגבוהה ביותר. אף אחד לא יכול להבטיח בגיל 13 שילד יהיה ברמה העולמית הגבוהה ביותר. מסי, לדוגמה, השתפר כל שנה. מנגד, יש שחקנים שלא מתפתחים למה שציפו", הוסיף.
ברצלונה פנתה בצורה משמעותית ללה מאסיה בשנים האחרונות, אך זה לא היה המקרה לאורך העשור האחרון. בהתייחסות לחשיבות המשתנה של האקדמיה, הוא אמר: "פעמים רבות הייתה מעט מאוד סבלנות. כולנו יודעים שבברצלונה עם בריאות כלכלית טובה, לא לאמין, לא קוברסי ולא כל השחקנים האלה היו משחקים בבארסה הנוכחית. הם היו בתהליך הטבעי שלהם, משחקים עם אנשים מבוגרים מהם בשנה או שנתיים", הוסיף.
פוץ' נשאל אז על אנסו פאטי והמאבקים של הצעיר עם הקבוצה הבוגרת שדחקו אותו מחוץ לתוכניות המאמן. "זה כנראה עניין נפשי. אם הוא התאושש פיזית, עכשיו זה תלוי בביטחון שלו. לכולנו יש חובה להיות סבלניים. הוא החזיר לנו את השמחה ברגע קשה, כפי שרונאלדיניו עשה בזמנו", הוא אמר. "שחקנים צריכים להישפט בגיל 24-25 כי קודם, הם צריכים להתגבר על מבחנים רבים: תהילה, פציעות, לחץ… לאמין, לדוגמה, יצטרך להתגבר על דברים רבים, כפי שמסי עשה כשהיו לו פציעות בתחילת הקריירה שלו", הוסיף.
באופן מפתיע, הוא אף הוסיף שכוכב ריאל מדריד בראהים דיאס היה קרוב מאוד לחתום עם ברצלונה פעמיים במהלך הקריירה שלו: "בפעם הראשונה סגרנו על חוזה אזרחי עם סכומים רגילים. הבאנו אותו ללה מאסיה וצ'אבי ואינייסטה לקחו אותו לחדר ההלבשה והתחילו לשחק איתו. הוא סגר איתנו, אבל בסוף העונה, משפחתו קיבלה הצעה מהשייח' של מלאגה. הם הציעו בית גדול, בית ספר פרטי לאחיותיו ושיפור משמעותי בכל תחומי החיים. שנה לאחר מכן, פרה גווארדיולה הפך לנציגו, והוא סירב לשחק במלאגה כי רצה לבוא לבארסה, אבל אז אנחנו היינו איטיים".
לבסוף, המנהל לשעבר דיבר על מהו המפתח לשמירה על הצלחת האקדמיה, והוא הדגיש שנוכחות של שחקנים מקומיים הניעה את הפרויקט: "האקדמיה בנויה על 80-90% משחקנים מהאזור. אז, עם אותו בסיס מוצק, המועדון יכול ללכת לשאר האזורים בספרד ולחפש את הכישרונות הטובים ביותר של כל שנתון וכל דור. ללא אותו בסיס מקומי, החתמת הטובים ביותר מבחוץ לא הייתה בעלת אותה השפעה. בנוסף, השחקנים האלה מעלים את הרמה של המקומיים ומזינים את התחרותיות".
מה דעתך על הכתבה?