בבארסה נשמו לרווחה – "שער הזהב". ראקיטיץ': "זה הזוי"

איבן ראקיטיץ'. גיבור השעה | Eric Alonso/Getty Images

"אנחנו רוצים את הליגה הזו", נכתב בשער "ספורט". הקרואטי לא האמין שייחכה עד המחזור ה-31 כדי לכבוש את שער הבכורה שלו בליגה. וגם: הרצף השחור של גריזמן והסיכום של סטיין

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

במחזור ה-31 כבש ראקיטיץ' את שער הבכורה שלו בליגה

הרבה לחץ השתחרר בברצלונה אחרי הניצחון אתמול (שלישי) 0:1 על אתלטיק בילבאו בקאמפ נואו שהחזיר את הקבוצה לפסגת הטבלה לפחות זמנית. הפעם הגיבור הגדול היה איבן ראקיטיץ' שבעונה לא פשוטה בכלל כבש את שער הניצחון, שבע דקות אחרי שעלה מהספסל. זה היה שער הליגה ה-50 שלו כשהחלוקה זהה – 25 במדי סביליה ו-25 במדי קבוצתו הנוכחית. ליאו מסי אמנם ממשיך לחכות לשער ה-700 שלו, אך בישל גם בישל, והאסיסטים שלו היו שווים לבארסה כבר 15 נקודות.

"שער הזהב", הייתה הכותרת של "מונדו דפורטיבו" בשער העיתון עם תמונה של מסי מחבק את הקרואטי. "גם בעונה לא טובה הוא מסוגל לכבוש שערים, עלה מהספסל ועשה את מה שצריך", נכתב. לצד הקשר, גם אנסו פאטי הצעיר וריקי פוץ' זכו לשבחים: "הם העניקו לבארסה הרבה שאפתנות ואנרגיה". ב"ספורט" נכתב "אנחנו רוצים את הליגה הזו". עוד נכתב כי בארסה השיגה ניצחון קשה והפעילה לחץ גדול על ריאל.

ראקיטיץ' שחיכה 31 מחזורים כדי לכבוש את שער הליגה הראשון שלו, אמר: "אני מקדיש את השער לאשתי ובנותיי שנאלצו לסבול אותי בחודשים האלה. אני מאוד שמח עבורם. זה היה משחק קשה ומסובך, בילבאו עשתה דברים יפים. זה לא נורמלי שהייתי צריך לחכות כל כך הרבה, אבל אני שמח שזה עזר לקבוצה. הנקודות האלה חשובות מאוד. היה חסר לנו מעט שקט נפשי. עלינו להשתפר. לה-ליגה קשה מאוד, זו הסיבה שג'רארד פיקה אמר את מה שאמר".

כותרות העיתונים בספרד | צילומי מסך: "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו"

מנגד, מי שסיים את הערב עצוב הוא אנטואן גריזמן. החלוץ לא הבקיע כבר שישה משחקי ליגה ברציפות, הרצף הכי ארוך שלו מאז דצמבר 2016 במדי אתלטיקו מדריד, אז לא הצליח לכבוש במשך תשעה משחקים. הצרפתי קיבל את הציון הנמוך 5. "הוא ניסה לעזור אך עשה מעט. הוא עדיין מנותק. עם הכדור זה לא נראה מספיק טוב, שום דבר לא קורה".

קיקה סטיין סיכם: "היינו צריכים לנצח, זו המטרה בכל משחק. ברור שאסור לעשות טעויות. נצטרך לראות מה תעשה היריבה שלנו". כשנשאל על כך שהיה נראה מתוסכל על הספסל: "במחצית הראשונה לא היינו מדויקים עם הכדור, איבדנו אותו בקלות. לאחר מכן היינו רגועים יותר. הכניסה של אנסו פאטי וריקי נתנה לנו דינמיות. אני מאוד מרוצה מהמחצית השנייה ובטוח שנשפר את מה שהיה בחצי הראשון. מה חסר לנו? לא היו הרבה שטחים במשחק, זה מסובך".

על הפציעה של פיקה: "אנחנו שולטים בעומס ומתמקדים בתחושות של השחקנים ומה שהם מעבירים לנו. אני לא יודע מה קרה לו. אני לא חושב שזה רציני כי הוא חזר מייד בכמה ספרינטים. זה היה משהו קטן".

פוץ' אמר: "יש הרבה מאוד איכות בקישור, צריך לנצל את הדקות שהמאמן נותן לי ולהוכיח את עצמי". כשנשאל על דבריו של ג'רארד פיקה (על כך שיהיה קשה לזכות באליפות) אמר: "אם פיקה אמר אני חושב שיש סיבה לכך. כל המשחקים קשים, שלעתים תלויות בשופטים. אני שמח שעלינו לפסגה בזכות שלוש הנקודות". על המשחק: "המפתח היה להמשיך להניע את הכדור בסבלנות ולמצוא את השטחים. בילבאו קבוצה מאוד פיזית. ריאל מדריד סוחטת מאיתנו הרבה אנרגיות, אנחנו שמחים על השער".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי