נגמר המירוץ? ברצלונה סיימה ב-2:2 סוער נגד אתלטיקו מדריד

ליאו מסי | David Ramos/Getty Images

בפעם השנייה ברציפות, האלופה איבדה נקודות יקרות ויכולה רק לקוות שריאל מדריד לא תברח לה יותר. מסי כבש את שערו ה-700 בקריירה, צמד של סאול מהנקודה הלבנה קלקל לו את החגיגות

(גודל טקסט)

המחזור ה-33 בליגה הספרדית יצא הערב (שלישי) לדרך והוא עשוי להיות מכריע מאוד במאבק האליפות, כאשר ברצלונה סיימה ב-2:2 נגד אתלטיקו מדריד באחד המשחקים הסוערים שהיו העונה בספרד. במשחק המוקדם, מאיורקה רשמה 1:5 חשוב על סלטה ויגו בקרב התחתית. סביליה ניצחה 0:3 את לגאנס במשחק הנוסף.

ברצלונה – אתלטיקו מדריד 2:2

זו כנראה לא העונה של ברצלונה. רק ביום שבת האחרון פספסה אלופת ספרד שתי נקודות יקרות נגד סלטה ויגו ואיבדה לגמרי את המקום הראשון, והערב בקאמפ נואו היא איבדה פעמיים יתרון נגד אתלטיקו מדריד, וסיימה ב-2:2 לאחר אחד מהמשחקים הסוערים שהיו העונה. ליאו מסי כבש את שערו ה-700 בקריירה, אך צמד של סאול ניגז מהנקודה הלבנה הרס ל"פרעוש" את החגיגה.

קיקה סטיין המשיך באותו הקו שהציג במחזור שעבר – אנטואן גריזמן סופסל שוב, הפעם נגד האקסית, כשריקי פוץ' הצעיר קיבל שוב את הקרדיט. דייגו סימאונה מנגד הציב את מרקוס יורנטה בחוד שלו לצד דייגו קוסטה, ז'ואאו פליקס פתח על הספסל.

עשר הדקות הראשונות במשחק התנהלו בקצב מהיר מאוד ובדקה ה-11 בארסה קיבלה עזרה ממקור לא צפוי – קרן של מסי הגיע לרגלו של קוסטה, שלצערו הכניע את יאן אובלק מטווח קצר מאוד והעניק לקטאלונים יתרון מפתיע. הסערה במשחק קיבלה רוח נוספת כשבדקה ה-19 ארתורו וידאל הכשיל את יאניק קראסקו, המצטיין במשחק, ואפשר לקוסטה לתקן את הטעות שלו.

קיקה סטיין. פעם נוספת שהוא מאבד נקודות | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

חלוץ נבחרת ספרד נהדף על ידי מארק אנדרה טר שטגן, אך השופט פסק בצדק על בעיטה חוזרת. את הכדור חוזר לקח סאול, שלא נכשל ואיזן בפעם הראשונה במשחק. בפתיחת המחצית השנייה פנדל נוסף נשרק במשחק, הפעם לטובתה של ברצלונה. מסי, שחיפש במשך זמן רב את שער מספר 700, עשה זאת בסטייל רב עם בעיטת פאננקה נפלאה.

למרות שנקלעו שוב לפיגור, הקולצ'נרוס המשיכו לתקוף ללא הפסקה ופעם נוספת הלכו לרגליים של קראסקו. הבלגי חדר פעם נוספת לרחבה בדקה ה-60 ופעם נוספת הוכשל. סאול נעמד שוב ליד הנקודה על מנת לשחזר את מה שעשה במחצית הראשונה והצליח להשוות בפעם השנייה של במשחק, למרות שטר שטגן זינק טוב ונגע בכדור.

לקראת סיון המשחק סטיין הלך על כל הקופה וזרק למגרש גם את גריזמן בדקה ה-90, אך כמו כל בארסה הצרפתי לא הצליח לפרוץ את החומה באדום-לבן. בסיום, המנצחת הגדולה של הערב הייתה ריאל מדריד, שיכולה לפתוח ביום חמישי פער של ארבע נקודות בצמרת, חמישה מחזורים לסיום העונה.

ריקי פוץ' | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

הרכבים

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו, ג'רארד פיקה, קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה, איבן ראקיטיץ' (סרג'י רוברטו, 62), סרחיו בוסקטס (אנסו פאטי, 85), ארתורו וידאל (אנטואן גריזמן, 90), ריקי פוץ', ליאו מסי, לואיס סוארס.

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, אריאס, חוסה מריה חימנס, פליפה, רנאן לודי, סאול ניגז, תומאס פארטיי, יאניק קראסקו (תומא למאר, 85), אנחל קוראה (ויטולו, 84), מרקוס יורנטה (ז'ואאו פליקס, 69), דייגו קוסטה (אלברו מוראטה, .

מהלך המשחק

המשחק בקאמפ נואו נפתח בסערה גדולה. לאחר עשר דקות קצביות מאוד, בדקה ה-11 ברצלונה עלתה ל-0:1 מפתיע. כדור קרן של מסי פגע ברגלו של קוסטה, וממנו הכדור חדר לרשת של אובלק מטווח קצר מאוד.

הרגע בו הכדור פגע בקוסטה והכניע את אובלק | LLUIS GENE/AFP via Getty Images
יתרון של ברצלונה ממקור לא צפוי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

הסערה המשיכה מהר מאוד ובדקה ה-15 קראסקו ביצע פריצה אדירה על הקו, התגבר על פיקה וחדר לרחבה, וברגע האחרון וידאל הכשיל את הבלגי והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. קוסטה ניגש לבעיטה על מנת לתקן על הטעות אך טר שטגן הדף את הבעיטה שלו. השופט התערב שוב ופסק בצדק על בעיטה חוזרת בשל העובדה שהשוער הגרמני יצא מהקו מוקדם מדי. בפעם השנייה סאול ניגש לכדור וקבע 1:1 בדקה ה-19.

אתלטיקו מדריד חזרה למשחק | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

חמש דקות לאחר פתיחת המחצית השנייה בארסה הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון – סמדו הוכשל על ידי פיליפה ברחבה, ומסי זכה להגיע לרגע המיוחל – כשהוא יודע ששערו הבא יהיה ה-700 בקריירה, הארגנטינאי ניגש לכדור העונשין וכבש בפאננקה מפתיעה מול אובלק.

ליאו מסי, יאן אובלק | David Ramos/Getty Images
לואיס סוארס. ראיון כנה | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

סערת הפנדלים במשחק המשיכה כאשר בדקה ה-60 קראסקו פרץ שוב לתוך הרחבה של המקומיים, והפעם זה היה סמדו שהכשיל אותו וכדור עונשין נוסף נשרק בהתמודדות. סאול ניגש שוב לכדור והשלים צמד שקבע 2:2 בקאמפ נואו.

אתלטיקו חזרה פעם נוספת למשחק | David Ramos/Getty Images

מאיורקה – סלטה ויגו 1:5

מאז שחזרה מ"פגרת הקורונה" מאיורקה לא טעמה את טעם הניצחון. עם ארבעה הפסדים ותיקו, הקבוצה מהאי נשארה עמוק מתחת לקו האדום, כאשר בזמן הזה סלטה ויגו חיברה כמה משחקים טובים וברחה לה כמעט לגמרי. הערב שתי הקבוצות נפגשו לקרב ישיר והאדומים יצאו עם ידם על העליונה. זה התחיל כבר בדקה ה-13 עם כדור עונשין מדויק של בודימיר, אך לאחר רבע שעה קוצ'ו הרננדס כבר דאג להכפיל את התוצאה.

בדקה ה-40 אלחנדרו פוזו תפס שוב את ההגנה האורחת לא מוכנה ועקץ בפעם השלישית במשחק. בפתיחת המחצית השנייה יאגו אספאס צימק עבור סלטה מהנקודה הלבנה, אך שתי דקות לאחר מכן בודימיר השלים צמד במשחק, וסלבה סביליה חתם את המשחק עם שער חמישי. כעת, הפער של מאיורקה מחוף מבטחים עומד על חמש נקודות בלבד ונראה כי היא יצאה לדרך חדשה.

טאקה קובו, קוצ'ו הרננדס חוגגים | Isaac Buj/Getty Images

תוצאה נוספת

לגאנס – סביליה 3:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי