ריאל יוצאת לבילבאו, זידאן: "מקווה שהזאר יחזור עד תום העונה"

אדן הזאר. הפציעות לא מרפות | David Ramos/Getty Images

הבלאנקוס רוצים לעשות צעד גדול לעבר זכייה באליפות כשיפגשו את ההגנה השלישית בטיבה בליגה. הבלגי ייעדר בשל אי נוחות בשרירים, המאמן אמר לקראת המשחק: "הסאן ממס תמיד מסובך, עלינו לעשות משחק מעולה כדי לנצח"

(גודל טקסט)

עם שישה ניצחונות רצופים באמתחתה, הרצף הטוב ביותר שלה העונה, ריאל מדריד רוצה לעשות עוד צעד גדול אל עבר האליפות כשתתארח מחר (ראשון ב-15:00) בסאן ממס של אתלטיק בילבאו. הבלאנקוס זכו ל-62 שעות מנוחה בלבד מאז ה-0:1 על חטאפה. בספרד הזכירו כי הבלאנקוס מעולם לא השמיטו יתרון של ארבע נקודות כשנותרו חמישה מחזורים לסיום. ריאל תשחק לפני בארסה ותוכל להלחיץ אותה.

הבלאנקוס, מנגד, מודאגים ממצבו של אדן הזאר. הבלגי קיבל מנוחה במחזור האחרון מטעמי זהירות אך היום (שבת) הסתפק באימון בחדר הכושר בלבד. בספרד בטוחים שהוא שוב לא ישחק ואין דרך אחרת לתאר את עונת הבכורה שלו בלבן מאשר 'מסויטת'. מי שייעדר בוודאות הוא הבלם רפאל ואראן שקיבל מכה בצוואר ובקבוצה מעדיפים שלא לסכנו. הוא יוחלף באדר מיליטאו.

בספרד נכתב על כך שמרקו אסנסיו ורודריגו שעלו מהספסל ושינו את המשחק לטובה הם "הנבחרים" בעוד "הנשכחים" הם גארת' בייל וחאמס רודריגס שצפו במשחק מהיציע ולא שיחקו ולו דקה אחת. עוד נושא שעלה לדיון הוא הביצועים של טיבו קורטואה. "שוער האליפות", נכתב בשער "מארקה" על הבלגי שספג העונה 18 שערים בלבד ב-30 משחקי ליגה. ריאל מציגה את ההגנה הטובה ביותר שלה מאז 1987/88. עוד נציין כי קארים בנזמה כבש בילבאו 11 שערים – הקבוצה האהובה עליו יחד עם גראנדה. נתון מעודד לבלאנקוס.

קארים בנזמה
קארים בנזמה. שחקן העונה של האוהדים | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

זידאן אמר לקראת המשחק: "זה עוד משחק קשה מאוד. הסן ממס הוא תמיד מסובך, מדובר במשחק קשה עבור כל היריבות. אנחנו יודעים שאנחנו חייבים משחק נהדר ואנחנו מוכנים לעשות את זה, התכוננו לכך". כשנשאל על הבדלי השעות והמנוחה הקצרה ענה: "שום דבר לא משתנה, ממוקדים במשחק. רק עיכבנו מעט את האימונים של אתמול. הכל חשוב, ההיבט הפיזי וגם הפסיכולוגי, בטח כשנותרו מעט משחקים ואנחנו כל שלושה ימים בקרב חדש. צריך הרבה ריכוז בכל מה שאתה עושה – באימונים, בהחלמה והמנוחה. אנחנו בסדר, אני נהנה מכל יום באימונים. אנחנו ממוקדים במשחק".

על הזאר: "נכון שבימים האחרונים יש לו אי נוחות בשריר אנחנו לא רוצים להסתכן בשום דבר. אני מקווה שזה משהו לא רציני ונוכל לראות אותו לפני סיום העונה. כרגע הוא ייעדר עוד שלושה-ארבעה ימים ואני מקווה שזה יעבור מהר". עוד אמר: "זה מצב מאוד מתסכל עבורו ועבור כולם, אלה הדברים שאנחנו הכי לא רצינו. כששחקן פצוע הוא לא יכול להיות במאה אחוז. זה נוגע להזאר ולכל אחד אחר".

על בנזמה והפרשה בה היה מעורב עם ואלבואנה: "זה נושא אישי של קארים ואני לא אדון בזה עכשיו, מה שאני מדבר איתו בשיחות פרטיות אני לא אחשוף. אני חושב אך ורק על המשחק".

טיבו קורטואה. זידאן מפרגן | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

האם יש יותר לחץ לזכות בתארים כמאמן או כשחקן: "זה אותו דבר, הלחץ הוא קבוע בריאל מדריד וזה הופך אותנו לחזקים, צריך לדעת לחיות עם זה. זה היופי של המקצוע שלנו – לשחק כדורגל. כל אחד לוקח את זה אחרת, זה מניע אותנו לנצח".

על קורטואה: "הוא מראה שהוא שוער נהדר. לא אכנס עכשיו לדיונים האם הוא הטוב ביותר בעולם כי לכל אחד יש את הדעה שלו, אני שומר את דעתי לעצמי. הנתונים שלו מרשימים ואני מאוד מרוצה ממנו. לא קל להיות שוער בריאל מדריד".

בילבאו (שמינית בטבלה), מנגד, מגיעה למשחק בכושר טוב אף היא, רחוקה ארבע נקודות בלבד מחטאפה השישית. במחזור האחרון גברה בקלות 0:2 על ולנסיה במאסטייה בזכות צמד של ראול גארסיה, מלך שערי הקבוצה עם 13 כיבושים. ל"אריות" יש את ההגנה השלישית בטיבה בליגה – 28 שערי חובה בלבד. לקראת המשחק במועדון העלו בטוויטר סרטון של הניצחון האחרון על ריאל – בעונת 2014/15, בזכות שער של אריץ אדוריס שיהיה ביציע כמובן לאחר שפרש בשל פציעה. הבאסקים ניצחו העונה את ברצלונה בליגה והדיחו אותה מהגביע בסאן ממס, וסיימו גם בתיקו נגד אתלטיקו מדריד.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1000563

המאמן ג'אזיקה גריטאנו אמר לקראת המשחק: "זה המשחק הכי קשה נגד היריבה הכי חזקה בספרד. הם הכי טובים לא רק בגלל הסגל האיכותי אלא הארגון. ובכל זאת, אני אופטימי גם ללא הקהל. נצטרך לעשות משחק מושלם כדי לנצח. אסור יהיה לנו להשאיר להם חללים". כשנשאל על הקרב על אירופה אמר: "אנחנו לא פייבוריטים, מבחינתנו כל משחק הוא גמר ואנחנו הולכים צעד אחר צעד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי